Átadták a Mapei Kft. új gyárát

forrás: Prím Online, 2019. március 21. 13:01

2,8 milliárd forintos beruházás keretében, robottechnológia bevezetésével tette hatékonyabbá gyártási folyamatait a vállalat, valamint kétszeresére, mintegy 15 ezer négyzetméterre bővítette a raktárkapacitás. Azonban lehet, hogy ez sem lesz elég az építőipar megnövekedett igényeinek kielégítésére.

„Ez a beruházás egyrészt oka, illetve a következménye annak a gazdasági fejlődésnek, ami az elmúlt években Magyarországon megvalósulhatott” – mondta Rákossy Balázs európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkár köszöntőjében.

 

Hozzátette: a beruházás létrejöttének, fontos előfeltétele a jó partnerségi együttműködés, az erős gazdaság, ami az alapja, illetve a záloga annak, hogy azon belül is legyen egy erős magyar ipari teljesítmény. A hazai gazdaság robosztus növekedési pályára állt, a gazdaság növekedése a múlt évben meghaladta a 4,8%-ot, a foglalkoztatás rekordszinten áll, a munkanélküliség 4% alá csökkent, az ipar a tavalyi évben 3,6%-kal növekedett.

 

Szalagátvágás (Fotó: Mapei Kft.)

 

„A vállalatcsoport bízik a magyar gazdaságban, bízik az építőipar tartós növekedésében. De nem csak bízunk a növekedésben, hanem szeretnénk tevékenyen hozzá is járulni. Beruházásunkkal, minden tudásunkkal, egészség és környezetbarát termékeinkkel szeretnénk segíteni az építőket és építtetőket a jövő épületeinek megalkotásában. Ezért támogatta a vállalatcsoport ezt a nagyvolumenű magyarországi fejlesztést” – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője. 

 

A beruházás keretében robotizálásra kerültek a gyártási folyamat egyes részei. A logisztikai és csomagolási végfolyamatokat automatizáló robotot Sofiának nevezték el a vállalat munkatársai.

 

Sofia a rakodórobot (Fotó: Mapei Kft.)

 

A gyártókapacitás egy új, gravitációs rendszerű, energiatakarékos gyártósorral 55 ezer tonnáról 110 ezer tonnára nőtt, valamint egy 800 tonnás, beton-adalékszer gyártást segítő speciális keverőgéppel bővült.

 

Markovich Béla elmondta, hogy ha jelenlegi ütemben növekszik a kereslet az év végéig, nem lesz elég a beruházással kétszeresére nőtt gyártókapacitás sem. Bár a vállalat 16%-os növekedést tervezett idénre, az elmúlt hónapok növekedése ezt jóval meghaladta.

 

A 19 új munkahelyet teremtő beruházás keretében bővültek még az üzem szociális helyiségei: 40 személyes étkező, konditerem, öltözők, kerékpár és motorkerékpár tároló került kialakításra.

 

Gyárépület madártávlatból (Fotó: Mapei Kft.)

 

„Olaszok vagyunk Olaszországban, magyarok vagyunk Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy jobban meg tudjuk ismerni az országot, a helyi igényeket és kifejleszthetünk olyan termékeket, amelyek illeszkednek a piaci igényekhez. Ennek köszönhetjük piaci sikereinket. Ez a gyárberuházás pedig a bizonyítéka annak, hogy hiszünk a piacban” – mondta Veronica Squinzi a Mapei csoport globális fejlesztési igazgatója.

 

A Mapei Kft. az építőipari segédanyaggyártás,- és forgalmazás egyik legjelentősebb piaci szereplője Magyarországon. 1991. szeptember 1-jén jött létre az osztrák Mapei GmbH. alapításában, a Mapei S.p.A. leányvállalataként. A vállalat jelenleg 176 főt foglalkoztat, forgalma 2018-ban 16,44 milliárd forint volt. Évente több mint 65 000 tonna terméket állít elő, Sóskúton lévő 15 ezer négyzetméter területű gyárában.

 

A vállalat tevékenyen részt vesz a szakemberhiány és a szakember utánpótlás problémájának megoldásába. 2018-ban 7347 szakember számára biztosított szakmai és üzleti támájú képzéseket, 700 gyermek és fiatal számára tartott előadásokat az építőipari szakmákról. A vállalat által alapított Magyar Építőipari Szakember Közösség tagjainak száma jelenleg 1296 fő. 

 

A 2015-ben megalapította a Mesterek Mestere díjat. Az évente átadásra kerülő díj célja elismerni a kiemelkedő színvonalú munkát nyújtó építőipari szakemberek munkáját.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!

Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.

 

2025. február 10. 20:41

Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon

Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását. 

2025. február 10. 17:10

A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?

A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.

2025. február 10. 10:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44