Honor kutatás az AI nyomában
A technológiai ipar gyártási dinamikáját egyre jobban meghatározó két tényező, a mesterséges intelligencia (AI) és az egyre fontosabbá váló formatervezés lehetőséget ad az iparág vezetőinek arra, hogy kísérletezzenek, optimalizálják és fokozzák az agilitást.
A Honor megbízásából készült, az Economist Intelligence Unit által végzett felmérésében 325 vezető beosztású, jellemzően az ellátási láncban dolgozó szakember vett részt. A megkérdezettek 58 százaléka mondta azt, hogy a fejlesztések elsődleges mozgatórugója az AI, ami minden más technológiát a háta mögé utasít. Az iparági vezetők egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia révén a formatervek is egyre jobbá válhatnak. Az AI ugyanis a vállalatok kezébe adja a lehetőségét annak, hogy a vásárlói igényekre reagálva minden eddiginél pontosabban tegyék fontossági sorrendbe a fogyasztók ergonómiai és dizájnelvárásait, emellett az ellátási lánc is jobban tagolható, ez pedig növeli a hatékonyságot.
Ezt támasztja alá a Honor elmúlt években mutatott izgalmas portfóliója is, melyet a Honor 8 indított el a különleges textúrájú és fénytörésű hátlapjával, eddig pedig a csúcsot a Honor View20 jelenti az Auróra Nanotextúra dizájnú hátlapjával és a „V-t formázó” fénytöréseivel.
A másik fontos eredmény a rugalmas anyagok használatának irányított fejlesztése: a tudósoknak hatalmas segítség a mesterséges intelligencia az új vegyületek felfedezésében, a megkérdezett technológiai vezetők 70 százaléka úgy látja, 2020-ra terjedni kezdhetnek a flexibilis okostelefonok, ez pedig egyértelműen az anyagtudományok és az AI érdeme.
Intelligencia a formatervezésben
Alapvetésként elmondható, hogy a nagy adathalmok elemzése – legyenek ezek strukturáltak vagy strukturálatlanok – tette lehetővé a technológiai vállalatok számára, hogy még felhasználóbarátabb funkciók kerüljenek a telefonokba és egyéb eszközökbe. A komponensek és a végleges termékek egyaránt gyorsabban, jobb megtérülési rátával készülhetnek el. Az adatvezérelt elemzések kiemelt szereppel bírnak a technológiai fejlesztések során. Ennek jelentős részét az AI térnyerésének köszönhetjük.
Erre az egyik legkézenfekvőbb példa a gépi látás, amely a felhasználók számára segítség a világ felfedezésében. A Honor View20 például több mint 100 élelmiszer azonosítására képes, megtippeli a tömegüket és kalóriát számol, illetve több mint 300 építészeti nevezetességet és 100 000 híres festményt felismer. Ez a technológia az iparban is egyre nagyobb hangsúlyt kap: azáltal, hogy egy szoftver képes felismerni álló vagy mozgó helyzetben lévő tárgyakat, megteremtődik a lehetősége az automatikus eszköz- és szállítási vizsgálatoknak. Ezek olyan eszközök a gyártó kezében, amelyekkel előre megjósolhatók, hogy mikor és hol fognak kialakulni logisztikai szűk keresztmetszetek, vagy hogy a potenciális eszközhibákat, melyek késéseket okozhatnak. Nem is beszélve azokról a programokról, melyek a gyártók minőség-kontrollját segítik.
Az Economist Intelligence Unit kérdésére a legfőbb előnyök közül a formatervezést emelték ki legtöbben a minőség, a költség és a sebesség előtt, ahol komoly előnyre tesznek szert a vállalatok az AI révén. Kétharmaduk hisz benne (és harmaduk nagyon), hogy a mesterséges intelligencia integrálása az ellátási láncba jelentősen megkönnyíti az új és innovatív formatervezésű termékek fejlesztését. Mindez tehát azt jelenti, hogy lényegesen könnyebb és olcsóbb olyan különböző termékvariációkat létrehozni, melyek a tényleges vásárlói igényeket elégítik ki, ez pedig személyre szabottabb, egyedibb eszközökben mutatkozhat meg.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Megdöbbennénk, ha tudnánk, hogy mennyi mindent tudnak rólunk…
- A HONOR a Telekomnál is elérhetővé tette legújabb csúcskészülékét
- Az ingatlanpiacon is tarol a mesterséges intelligencia
- A HONOR Gaming+ technológia tovább növeli a grafikus teljesítményt
- Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
- Magyarországra is érkezik a Honor legújabb csúcskészüléke 48 megapixeles kamerával
- Nehezen tudjuk megfogalmazni, hogy mit is jelent pontosan az MI
- A HONOR View20 újraírja az okostelefonos éra szabályait
- Melyik technológia lesz a befutó 2019-ben?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Összefog a régiós IT ökoszisztéma
November 8-án az év legizgalmasabb nemzetközi IT programját szervezik meg Budapesten. A ME.ET. CEE egy egész napos ingyenes networking esemény és unconference több, mint 15 partner szervezésében. A helyszín Puzl CowOrKing, az IT szektor igényeire szabott flexibilis irodatér és közösségvezérelt hub. A szervezők közt van többek között a Startup Hungary, a Credo Ventures, a Launchub, az Óbudai Egyetem, az Interactive Venture és a Viber is. Céljuk összekapcsolni az IT- és startup szereplőket a Közép-Kelet-Európai régióban.
Már nálunk is kapható az OMODA 5
Már Magyarországon is kapható a Chery Group rendkívül magas felszereltségű és remek ár-érték arányt képviselő autója, az OMODA 5. A hazai piacon újdonságnak számító márka forgalmazását négy budapesti és négy vidéki márkakereskedésben kezdték meg, ahol már ki is próbálhatók a járművek.
Szintet léphet a CO2-kibocsátás csökkentése a Schneider Electric új megoldásával
Új szintre emelhetik a vállalatok a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében tett erőfeszítéseiket a Schneider Electric új megoldása, a Zeigo Activate Lite segítségével. A szoftver lehetőséget teremt a felhasználók számára a dekarbonizációs célok pontos meghatározására, a kibocsátásuk kiszámítására, valamint arra, hogy kapcsolatba léphessenek olyan szolgáltatókkal, amelyek támogathatják őket mind a megújuló energia használatával, mind a hatékonysággal kapcsolatos céljaik megvalósításában.
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.