27 iskola 2500 diákja tanulhat a Telekom jóvoltából a Digitális Témahéten
A Magyar Telekom Csoport idén vállalati önkéntességen alapuló digitális oktatással csatlakozik a Digitális Témahéthez. A Telekom önkéntesei 27 iskola több, mint 2500 felsőtagozatos diákjának tartanak interaktív előadást négy témakörben: közösségi média és személyes márka, internetbiztonság, informatikai pályaorientáció és a jövő szakmái.
Idén 2019. április 8-12. között zajlik a Digitális Témahét, melynek szervezője az Emberi Erőforrások Minisztériuma, koordinálója pedig az IVSZ. A Digitális Témahét kiemelt célja a digitális kompetencia fejlesztése és a tantervi fejlesztési célok megvalósítása a technológia hatékony alkalmazásával pedagógiai projektekben.
A Magyar Telekom hisz abban, hogy a digitális világban rejlő lehetőségeket megragadva bárki előrébb juthat a maga területén – legyen szó egyéni, családi vagy akár társadalmi célokról. Vezető infokommunikációs vállalatként a Telekom digitális felelőssége abban rejlik, hogy a társadalom mind szélesebb rétege számára tegye elérhetővé az innovatív szolgáltatásokat, edukációs kezdeményezéseivel pedig hozzájáruljon Magyarország digitális érettségének fejlesztéséhez. Éppen ezért a Magyar Telekom évek óta rendszeres résztvevője a Digitális Témahétnek. A vállalati tudástőkére, valamint a munkatársak szakértelmére és tapasztalatára alapozva 2019-ben a Telekom és a T-Systems önkéntesei 27 iskola több, mint 2500 felső tagozatos diákjának tartanak interaktív előadást négy témakörben: közösségi média és személyes márka, internetbiztonság, informatikai pályaorientáció és a jövő szakmái. A program sikerességéhez hozzájárul, hogy a diákok olyan szakértőkkel beszélgethetnek az őket foglalkoztató kérdésekről, akik munkájukból adódóan naprakész, gyakorlati tudással rendelkeznek ezen a területen.
A témahét keretében tartott digitális oktatáson túl a Magyar Telekom további egyedi programokat kínál a diákok számára. Az áprilisban induló Legyélteis! MOST generációs program keretében középiskolás diákok segíthetnek a 60 év felettieknek abban, hogy mindennapjaikat megkönnyítő digitális ismeretekre tegyenek szert. A digitális felvilágosításnak – amely egyébként szervezett formában beleszámít az érettségihez szükséges közösségi szolgálatba – kézenfekvő kiegészítője egy játék: digitális akadályverseny, melynek során a nyugdíjas- és diáktagokból álló csapatok meg tudják mutatni, hol tartanak a tanulásban.
A játékra a csapatok április 28-ig regisztrálhatnak az alábbi oldalon: https://legyelteis.hu/most_generacios/
Kapcsolódó cikkek
- Cikkíró pályázatot hirdet a Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Témahét alkalmából
- Az IVSZ hívására több, mint ezer ember ünnepli ma az innovációt
- A Szegedi Egyetemmel közösen keres kibervilágrengető ötleteket a T-Systems
- Gyerekek mesélték el a Telekom Erdei házikójának történetét
- A Telekom ingyenes szolgáltatással támogatja a nonprofit szervezeteket
- Netre edzett nagyszülők
- Telekom Wifi Extra: az intelligens wifi rendszer
- A HONOR a Telekomnál is elérhetővé tette legújabb csúcskészülékét
- Dedikált, lokális mobil hálózati megoldással készül a Magyar Telekom és a BorgWarner az 5G-re
- Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3D-s térkép készül Magyarországról
A HERE, a helyalapú felhőszolgáltató, júliustól kezdve rendkívüli pontossággal és 3D-ben térképezi fel Magyarország egyes területeit, hogy a világ legfejlettebb térképét készítse el. A folyamatot azzal indítják, hogy a legmodernebb technikával felszerelt járműveikkel járják be az utakat, és pontosan rögzítik az útinformációkat, beleértve az útburkolati jeleket és a KRESZ-táblákat is. Az egyértelműen felismerhető HERE autók 3D-ben is rögzítenek, emellett utcaszintű fényképeket készítenek a látványosságokról, üzletekről, benzinkutakról és éttermekről.
Új szakmai díjat kap a hazai televíziós és streaming-iparág
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) örömmel tájékoztatja, hogy a szervezet kezdeményezésére és tagjai egységes támogatása mellett új televíziós szakmai díjat alapít. A díj célja, hogy elismerje és ünnepelje a hazai televíziós és streaming-iparág legkiemelkedőbb teljesítményeit, mindezt szakmai alapon. Az új díj a magyar televíziós és streaming szakma legjobb alkotóit, produkcióit és sztárjait kívánja kitüntetni, független és szakmai zsűri döntése alapján.
10 Gbps sebesség az Óbudai Egyetemen
Magyarországon az Óbudai Egyetem az első felsőoktatási intézmény, amely a WiFi 7 szabványnak megfelelő, legmodernebb vezeték nélküli hálózatot alakított ki. A Huawei kampusz megoldásának bevezetésével az egyetem egy jövőálló, 10 Gbps sebességű hálózatot hozott létre, amely a jobb hálózati élmény, valamint a hatékonyabb oktatás, kutatás és adminisztráció érdekében működik. Az állandó innováció és átalakítás eredményeként az Óbudai Egyetem úttörő szereplővé vált, új mércét állítva a hálózatfejlesztés terén az európai egyetemek között. A fejlett hálózati technológiák és a magas színvonalú digitális oktatási környezet alkotják az egyetem sikerének alapját.
Új raktárnyitásával a Prologis átlépte az 5 millió m²-t a közép-európai piacon
A Prologis, a logisztikai ingatlanok globális piacvezetője, közép-európai portfóliójában meghaladta az 5 millió m²-nyi modern raktárterületet. A lengyelországi Prologis Park Ruda Śląskában található új, 37 000 m²-es raktár megnyitásával a vállalat sikeresen átlépte ezt a határt a régiós portfóliójában.
Mit nézünk ma? Így választ mozit a magyar néző
A hazai közönség leginkább vígjátékot vagy akciófilmet választ a moziban, és bár az elnyert díjak nem befolyásolják a film kiválasztását, a rendező személye fontos tényező – derül ki az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online kutatásából. A magyar mozirajongók döntő többsége a film műfaja, a főszereplők és a mozielőzetesek alapján választja ki, hogy melyik alkotásra vált jegyet, miközben a kérdés, hogy hazai vagy külföldi filmre essen a választás, megosztja őket.