Tervezz Te is játékot a Daimlernek!

forrás: Prím Online, 2019. április 29. 11:30

In-Car Gaming Challenge néven nagyszabású versenyt indított a Daimler, melynek célja, hogy összegyűjtse és díjazza a legjobb autós szórakoztató rendszerekhez kapcsolódó ötleteket. A szervezők innovatív, izgalmas, kreatív játékötleteket várnak, melyek közül a legjobb bekerülhet egy járműbe, vagy Mercedes-Benz alkalmazás lehet belőle. Emellett a győztesek pénzjutalomban részesülnek, illetve belépőket kapnak az ESL (Electronic Sports League) versenyeire.

Napjaink járművei már nem pusztán közlekedési eszközök, hanem kikapcsolódásra is alkalmas privát területek. Ahogy 1886-ban a Patentwagen és utódai forradalmasították a közlekedést, úgy az autonóm vezetésű autók is jelentős változásokat hoznak a mindennapjainkba. Ezzel együtt rengeteg új lehetőséget adnak a gépkocsi utasai számára, hogy kihasználják azt az időt, amit nem kell aktívan a vezetéssel tölteni. Az egyik ilyen lehetőség a játék, amely a szórakozás mellett tanulásra is használható.

 

 

A Mercedes-Benz In-Car Gaming Challenge versenyre három kategóriában lehet jelentkezni: személyautók, buszok és mobilalkalmazások. Az ötleteket egyénileg, vagy legfeljebb öt főből álló csapatban lehet beküldeni. Az autók közötti játékokat ugyanúgy várják, mint az olyan formabontó ötleteket, amelyek például a tájat vagy az autó környezetét is bevonják a játékba. A felnőtteknek és gyerekeknek szóló, innovatív tanuló játékok is eséllyel indulnak a versenyen.

 

A játékokat úgy is tervezhetik a résztvevők, hogy azok összekapcsolódjanak az autó elektronikájával. A Daimler kutatói intenzíven dolgoznak ezen a területen, és a Mobile World Congress-en az új CLA bemutatásakor már ízelítőt adtak abból, milyen irányba halad a játékok fejlesztése. A SuperTuxKart játékot például úgy integrálták az autóba, hogy nem csak a kijelzőn jelenik meg a játék, de a hálózatba kapcsolt elektronikának köszönhetően a benne szereplő versenyautót a CLA kormánykerékével is navigálhatjuk, a gáz- és a fékpedál pedig szabályozza a virtuális autó sebességét. 

 

Az ESL támogatásával: nemzetközi szakmai zsűri és értékes díjak

A Mercedes-Benz az ESL (Electronic Sports League) globális mobilitási partnere, amely a világ legnagyobb eSport-vállalata, valamint a legrégebbi, napjainkban is működő profi eSport-szervezete, és az In-Car Gaming Challenge megrendezésében egyben a zsűri egyik tagja is. A Challenge győztesei az ESL legnépszerűbb versenyeire nyerhetnek belépőket, valamint jelentős pénzjutalomban részesülnek. Ezen felül egy rendkívüli lehetőség is nyílik számukra: a Daimler AG szakértői megvizsgálják, hogy melyik koncepciónak van a legnagyobb esélye arra, hogy  a valóságban is bekerüljön egy járműbe, vagy hogy Mercedes-Benz alkalmazás legyen belőle. A nyertes ötletet a Daimler AG támogatásával egy hat hónapos kísérleti projektben fejleszthetik tovább.

 

A Challenge-re a nevezéseket 2019. május 16-ig várják az alábbi linken: www.in-car-gaming.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális csend és szent hagyomány: búcsú, majd konklávé

Ma, 2025. április 21-én elhunyt Ferenc pápa. Az elcsendesedés, a búcsú után jön egy másfajta - immár digitális - csend: a pápaválasztás évszázados rituáléja a 21. században is megőrzi titokzatosságát, miközben a modern technológia új lehetőségeket teremt a titkok megőrzésére, a teljes információs zárlatra. A Vatikán szigorú informatikai intézkedésekkel védi a konklávé titkait, miközben a hívek világszerte digitális eszközökön keresztül követik az eseményeket.​

 

2025. április 21. 18:26

Innováció és élmény a pénzügyek világában – a K&H digitális megoldásai

Az Innováció és Kreativitás Világnapján érdemes elgondolkodni azon, hogyan alakítják át a legújabb technológiai fejlesztések a hazai pénzügyi szektort. A K&H Bank digitális újításai nemcsak rangos szakmai díjakat hoznak, hanem valódi, mindennapi segítséget is nyújtanak az ügyfeleknek – legyen szó online vásárlásról, koncertélményről vagy pénzügyi tudatosság fejlesztéséről.

2025. április 21. 15:43

Modern tanulási környezet a jövő pedagógusainak

Megújult a Széchenyi István Egyetem győri campusán található Apáczai Csere János Pedagógiai, Humán- és Társadalomtudományi Kar 253-as tanterme, amely mostantól korszerű STEAM-tanteremként szolgálja az oktatást.

2025. április 21. 13:54

ABB: Erős kezdés 2025-ben és folyamatos növekedési kilátások

Morten wierod vezérigazgató: „Az ABB erőteljesen indította a 2025-ös évet. Eredményeink szinte minden soron javulást mutatnak, pénzáramlásunk stabil, és megerősítjük korábban megfogalmazott kilátásainkat az évre vonatkozóan. Ugyanakkor nem hunyhatunk szemet a növekvő geopolitikai és gazdasági bizonytalanságok felett. Bízunk benne, hogy a portfóliónk aktív menedzselésével és a Robotika üzletág tőzsdére vitelével tovább tudunk értéket teremteni.”

2025. április 21. 12:05

Hogyan csökkentheti az adatközpontok energiafogyasztását egy magyar megoldás?

A digitális gazdaság alapját jelentő adatközpontok számára kínál energiahatékony megoldást a HeatVentors, az InnoEnergy portfóliójába tartozó magyar scale-up. Az általuk fejlesztett, saját szabadalmon alapuló intelligens hőakkumulátor alternatívát nyújt az adatközpontok növekvő energiaigényének kielégítésére. A rendszer -30 és +120 Celsius-fok között képes hosszú távon energiát tárolni, így akár évi 25%-ot meghaladó energiamegtakarítást is lehetővé tesz.

2025. április 21. 10:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12