Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot
Idén országszerte több helyszínen, közel 1000 csapat részvételével rendezték meg a Logiscool élményalapú programozóiskola és a Vodafone szervezésében Magyarország legnagyobb, gyerekeknek szóló digitális csapatversenyét, a Nagy Digitális Kalandot. A logikus, algoritmikus gondolkodással és az internetbiztonsággal kapcsolatos játékos küldetésre évről-évre egyre több gyerek, köztük egyre több lány jelentkezik.
A Digitális Tudásért Alapítvány (a Logiscool programozóiskola alapítványa) által életre hívott, és a Vodafone által az indulás pillanatától támogatott verseny célja, hogy a gyerekek könnyebben eligazodjanak abban a digitális világban, amelybe beleszülettek. Az idén harmadik alkalommal megtartott kalandon háromfős, 3-4. és 5-6. osztályos csapatok versenyeztek egymással online. A gyerekeknek LogiRobit, a Logiscool űrből érkezett barátságos kabaláját kellett segíteniük nem mindennapi időutazása során. LogiRobi feladatai különböző történelmi korokon átívelő küldetésekből álltak. Ahogy együtt mamutokat fedeztek fel vagy western hősökké váltak, fejlődött a gyerekek logikai képessége és algoritmikus gondolkodása.
„Nem tartottam fontosnak, hogy nyerjek, sokkal fontosabb, hogy jól érezzem magam a versenyen, és egy jó élményt szerezzek. Ez sikerült is, mert a három évvel ezelőtti Nagy Digitális Kalandra csapattársat kerestem, és így találkoztam Istivel, akivel később barátok lettünk. Azóta is együtt indulunk minden évben” – mesélte a díjátadón András, aki a dobogó második fokára léphetett fel csapatával.
A szervezők egyik legnagyobb büszkesége, hogy évről-évre növekszik a kihívást vállaló lányok aránya. Az idei versenyzők közel egyharmada volt lány. Mindez azért fontos, mert a technológiai szakmák, így a programozás területén sok esetben még mindig elenyészően alacsony a női szakemberek aránya, ezért a Logiscool és a Vodafone is több programmal támogatja a nemek egyenlőségét ezen a területen. A május 10-i díjátadón például különdíjat kaptak a csak lányokból álló csapatok.
„Idén indultunk először a Nagy Digitális Kalandon, nagyon izgultunk. De ahogy elkezdődött a verseny elhatároztuk, hogy elsők leszünk, így könnyebben ment a koncentráció. Nagyon jó a csapatunk, hárman együtt erősebbek vagyunk. És hogy mi tetszett a legjobban? A sok logikai feladat, meg az, hogy az egész verseny egy történetet mesélt el. Így olyan volt, mint egy utazás” – mondta a díjátadón Tamara, Villő és Adél, akik nem csak elsők lettek a korosztályukban, de a legjobb csak lányokból álló csapat különdíját is elvitték.
A díjátadón megszólalt Váczi Dorottya, a Vodafone Digitális Iskola Angyala is: „Azért tartom nagyon előremutató és jó kezdeményezésnek a Nagy Digitális Kalandot, mert játékos módon mutat rá, hogy a digitalizáció milyen hatékony része lehet a minőségi oktatásnak, ráadásul a szülők és a gyerekek számára is jó közös program. Főállású Angyalként jómagam is ezen a területen munkálkodom, a pedagógus kollégák digitális kompetenciáinak fejlesztésén dolgozom, ezért szívesen veszek minden olyan kezdeményezést, eseményt, ami a digitalizáció tanításba való szervesebb beépülését ösztönzi, vagy szolgálja.”
A Nagy Digitális Kalandhoz minden évben egyre több helyszín csatlakozik. Idén Nyíregyházától Szombathelyig, összesen 10 budapesti és 29 vidéki helyszínről jelentkezhettek be a gyerekek a versenybe. A szervezők remélik, hogy jövőre ez a szám még tovább nő, és 2020-ban az összes hazai város részt vesz majd a játékos küldetésben.
Kapcsolódó cikkek
- Dupláz a Vodafone Alapítvány
- Minden digitális család más
- Ingyenes dolgozói Vodafone előfizetés a Tungsramnál
- A Vodafone és a Brain Bar teret ad a fiatal tehetségeknek
- Agrármegoldás lett a befutó az első 24 órás IoT hackathonon Szegeden
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Coding Camp-re!
- Tervezz Te is játékot a Daimlernek!
- Kiosztották a Vodafone Digitális Díjakat
- Pécsi egyetemi hallgatók jutottak be a L’Oréal Brandstorm párizsi döntőjébe
- Informatikusok az autóiparban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okoseszközöket jelent be a Huawei
A Huawei világszerte uralja a viselhető okoseszközök piacát a leszállított mennyiség alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése* szerint. A vezető pozíciót tovább erősítheti a gyártó közelgő, szeptemberi nagyszabású nemzetközi termékbemutatója, ahol számos innovatív okoseszközzel jelentkezik. A Huawei ráadásul már előrendelést is hirdetett a magyar piacon az újonnan érkező okosórájára, kedvezményt és ráadás fülhallgatót is ad az új készülék mellé szeptember 19. és szeptember 30. között.
Az AOC GAMING G4 sorozat karcsú ívekkel és borotvaéles specifikációkkal bővül
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bejelenti, hogy négy olyan új modellel bővíti G4 sorozatát, amelyek a gaming preferenciák és a pénztárcák széles skáláját kiszolgálja.
Kiváló hangteljesítménnyel rendelkezik az új Sony csíptetős mikrofon
A Sony bejelentette az ECM-L1 Lavalier mikrofont, amely 3,5 mm-es csatlakozón át felvett árammal is működik, és a Sony jól bevált hangtechnikai fejlesztésein alapul. A mikrofon a sok éven át komoly szakmai megbecsülésnek örvendő, rádiós stúdiók és produkciós cégek által is előszeretettel használt ECM-77-es sorozatból lett továbbfejlesztve.
Itt a jövő gumiabroncsa, újrahasznosított anyagokból
A Bridgestone bemutatja a Potenza Sport A-t, a vállalat első olyan, sorozatgyártásban készült gumiabroncsát, amely 55%-ban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező újrahasznosított és megújuló anyagokat tartalmaz.* Az ISCC (International Sustainability and Carbon Certification) PLUS egy globálisan alkalmazható tanúsítási szabvány, amelynek célja, hogy növelje az alternatív alapanyagok átláthatóságát és nyomon követhetőségét a teljes ellátási láncban, a kiindulási ponttól egészen a végfelhasználóig.
Az európai közönség számára is debütált az LG legkisebb 4K projektora
Az LG Electronics (LG) a berlini IFA kiállításon mutatta be CineBeam Q (HU710PB) projektorát az európai közönségnek. A CineBeam Q egyedülálló, minimalista kialakításával, kiemelkedő képminőségével és izgalmas funkcióival valódi moziteremmé változtatja a nappalit – vagy éppen azt a helyiséget, amiben elhelyezzük.