A Médiatanács 75 millió forint támogatásról döntött

forrás: Prím Online, 2019. május 20. 10:02

Huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsor jut egy éven át támogatáshoz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának múlt heti ülésén meghozott döntése alapján a Magyar Média Mecenatúra Program legutóbbi fordulójában. 

A testület véglegesítette egy bajai és egy paksi helyi frekvencia pályázati felhívását és engedélyezte a Debrecen 104,6 MHz-en működő Best FM Rádió névváltoztatását. A tanács eljárást indított a TV2 szolgáltatójával szemben a Bezár a bazár! című műsor előzeteseinek helytelen korhatár-besorolása miatt, és elfogadta a termékmegjelenítéseket vizsgáló aktuális tanulmányt, ami szerint naponta több mint száz, műsoron belüli hirdetéstípussal találkozhat a tévénéző.

 

Helyi és körzeti rádióműsorok kaptak támogatást

A Médiatanács huszonöt, rendszeresen jelentkező helyi, illetve körzeti rádiós műsor elkészítésének egy éven át tartó támogatásáról döntött ezen a héten: összesen közel 75 millió forintot ítélt meg a mecenatúraprogram keretében kiírt idei pályázat első fordulójában. Vissza nem térítendő forráshoz jutott hírműsorok gyártásához a budapesti InfoRádió és a Trend FM, a Rádió Most Kaposvár, a komlói, a gyöngyösi, a soproni és a pécsi Rádió 1, a kiskőrösi Kunság Rádió, a debreceni Magyar Katolikus Rádió, a szegedi Rádió 88, a Rádió Szentendre, a tatabányai Forrás Rádió, a szolnoki Aktív Rádió, a miskolci Rádió M, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió, a Paks FM és a békéscsabai 98,4 Mega Rádió. Szolgáltató magazinokat készíthet a Rádió Most Kaposvár, a Rádió Törökszentmiklós, a Rádió Szarvas, a székesfehérvári 94,5 Rádió 1, a kecskeméti, gyömrői, nagykőrösi és csongrádi adókon szóló Gong FM, a Tamási Rádió és az Egerszeg Rádió, míg tematikus magazinműsor készítésére a szentgotthárdi Radio Monošter kapott támogatást.

 

A legtöbb termékmegjelenítés szállodákat, üdítőket és koncerteket hirdet

A tanács elfogadta az országos kereskedelmi televíziók 2018 második félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. A fél év alatt összesen 18 638 – azaz naponta több mint száz – termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami némileg meghaladta a 2017 azonos időszakában regisztráltat (18 341). A legtöbb ilyen, műsoron belüli hirdetés az RTL Klub Reggeli (3054) című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1572), Az év hotele (1152) és a Story Extra (847) követett – ezután jött csak a TV2 Mokka (736) című műsora. A termékmegjelenítésekben 2579-féle márkát hirdettek, közülük a Spar/Interspar szerepelt a legtöbbet – 1058 alkalommal, és ez a márka áll az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél a Fiskars volt az időszak vezető hirdetője 95 megjelenéssel, amely az összesített listában azonban nem érte el a top 10-et. 

 

A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a szabadidős ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a szabadidőszektornál a zenei fesztiválok szerepeltek a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.

 

Eljárás indul a TV2-n megjelent Bezár a bazár-előzetesek miatt

Állampolgári bejelentések nyomán vizsgálja a Médiatanács a TV2 Bezár a bazár! című műsorának előzetesét. 

 

A testület nem indít eljárást a TV2-n április 18. és 20. között sugárzott rövid időtartamú Origo-reklámokat kifogásoló bejelentések nyomán, mivel a szóban forgó hirdetések az érzékelhetőség határértékén belül voltak, így a nézők az üzenetet dekódolhatták és tudatosulhatott bennük: reklámüzenetet látnak. 

 

Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések

A Tihany 105,7 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati eljárásában az alaki vizsgálat után a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Rádió Helló Kft.-t, a Gyöngyös 102,2 MHz és a Sátoraljaújhely 90,6 MHz helyi közösségi rádiós frekvenciáknál pedig a mindkét pályázati eljárásban egyedüliként pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt. A testület a Győr 96,4 MHz körzeti kereskedelmi rádiós frekvencia eljárásában a tartalmi vizsgálat keretében felvilágosítást kért a Fehérvár Rádió Kft.-től.

 

Véglegesítette a grémium a Baja 94,3 MHz és a Paks 107,5 MHz helyi rádiós frekvenciák kereskedelmi jellegű használatát célzó pályázati felhívások szövegét, és azokat május 16-án teszi közzé honlapján. A pályázati ajánlatokat június közepén lehet majd benyújtani.

 

Engedélyezte a testület a szolgáltató kérelmére, hogy a Debrecen 104,6 MHz-en jelenleg Best FM Rádió néven működő helyi kereskedelmi rádió június 1-jétől a 104,6 – Best FM megnevezést használja.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?

Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.

2025. június 14. 12:07

HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben

A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.

2025. június 14. 10:31

Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja

Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.

2025. június 13. 21:27

Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025

A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.

2025. június 13. 19:54

Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián

A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.

2025. június 13. 18:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25

AI Summit Budapest 2025: Nobel-díjas kutató nyitja meg a konferenciát

2025. május 27. 16:35