Álláskeresés mobiltelefonnal
A Magyarország vezető állásportáljára, a Profession.hu-ra érkező látogatások kétharmadát ma már okostelefonról indítják, ezzel szemben az elmúlt három évben a csak számítógépet használó álláskeresők aránya meredeken csökkent. Az online térben kevésbé tapasztalt felhasználók körében a mobilwebes felületek, míg a „digitálisan érett”keresőknél egyre inkább a célalkalmazások a népszerűek.
A magyar internetezők körében álláskereséshez ma már csaknem annyian használnak mobiltelefont (74%), mint számítógépet (77%). A két csoport között jelentős az átfedés, de az elmúlt 3 évben egyértelmű trendként rajzolódott ki az okoseszközök előretörése. A mobilról böngészők aránya a vizsgált időszakban 8 százalékkal emelkedett, ezzel szemben a számítógépet használók drasztikusan, 19 százalékkal lettek kevesebben. A Profession.hu látogatóinak 65 százaléka mobiltelefonról érkezik, ám a jelentkezések 69 százalékát azért továbbra is hagyományos eszközökről küldik el a pályázók – derül ki az állásportál friss felméréséből.
„Az online kereskedelem és szolgáltatóipar minden szegmensében megfigyelhető az a trend, hogy a felhasználók az okoseszközeiket használják a keresgéléshez, de a tényleges konverziók inkább hagyományos eszközökön történnek. A mi esetünkben ez azt jelenti, hogy az álláskeresők mobiltelefonon kiválasztják a nekik tetsző hirdetéseket, majd a számítógép elé ülve jelentkeznek azokra. Az alkalmazásunkkal és az oldalunk mobilos nézetének folyamatos fejlesztésével azon dolgozunk, hogy egyre kevesebben érezzék úgy, a sikeres jelentkezéshez váltaniuk kellene a két eszköz között” – mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője.
A mobil eszközök előretörése a kevésbé képzett kütyühasználóknak köszönhető. Három éve az online térben kevésbé otthonosan mozgó felhasználóknak mindössze a harmada használt mobilinternetet és telefont az álláskereséshez, ezzel szemben jelenleg már közel kétharmaduk választja már ezt az eszközt. Az alkalmazások felé is nyitottabbak lettek: már 42 százalékuk letölti a célnak megfelelő applikációt és akár azon keresztül is jelentkezik. A tapasztalt felhasználók körében meglepő módon csökkent a mobilwebes felületet használók száma, de ezzel párhuzamosan, 65 százalékra nőtt az alkalmazást használóké.
Kapcsolódó cikkek
- Mai naptól a HÉV H5-ös vonalára online is váltható menetjegy
- Idén is diákújságírókat díjazott a Telenor és a DUE Médiahálózat
- Így parkolhatsz csütörtökön ingyen az egész országban!
- A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik
- Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
- Megérkezett a minden szempontból újgenerációs utazási applikáció
- A MyTelenorban 10% adatjegy-kedvezmény jár a számlásoknak
- A Lime a fővárossal együttműködve hozza el Budapestre elektromos rollerjeit
- Egyre népszerűbb a Vonatinfó mobilalkalmazás jegyvásárlási funkciója
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.