Bemutatkozott a Decathlon Magyarország első robot munkatársa
A vásárlók egyre nagyobb elvárásokat támasztanak az áruházakkal szemben: gyorsabban, kevesebb várakozással szeretnének hozzájutni az online rendelt termékekhez. Ezekhez az igényekhez alkalmazkodva indította el a Decathlon a Cleveron projektet, melynek eredményeképpen munkába állt a hihetetlen gyorsan dolgozó Cleveron 402-es robot a Decathlon Nyugati téri üzletében. A Cleveron 402 segítségével a vásárló 10 másodperc alatt átveheti csomagját, így még több időt spórolhat az online rendeléssel.
Gyorsabban dolgozik, mint az emberi munkaerő, mégsem veszi el a munkát hús-vér kollégáitól a Decathlon áruházakban dolgozó Cleveron 402 csomagkiadó robot. Miközben a gép végzi a monoton feladatokat, addig a korábban a csomagkiadásért felelős kollégáknak több idejük marad az üzlet látogatóival foglalkozni, így egyszerre válik gyorsabbá és egyszerűbbé a vásárlás.
A Cleveron 402 a vásárlók által leadott online rendeléseket kezeli, a csomagok érkezéséről pedig sms-ben értesíti a vevőket. Ha megjött az sms, a vásárló az üzletben beírja a robot érintőképernyőjén az üzenetben kapott kódot, amelynek alapján a gép kikeresi az adott rendelést a raktárból, és pár pillanat alatt kiadja a terméket. Így a vevő egyszerűen, munkatárs segítsége nélkül, mindössze 10 másodperc alatt tudja átvenni rendelését. A Cleveron nemcsak a vásárlási élményt javítja, de hasznos információkat gyűjt a Decathlon számára a csomagok méreteiről és az átlagos átvételi időkről is, ezzel hozzájárulva a folyamatok további fejlesztéséhez.
A 402-es mellett a Cleveron 301-es is bemutatkozott, ez a modell is a csomagkiadásért felelős. Működési elvét tekintve hasonlít a 402-eshez, ám igényli az emberi segítséget: egy munkatársnak kell behelyeznie az adott rekeszbe a rendelést, amely az sms-ben kapott kód bevitele után automatikusan kinyílik, és a vásárló kiveheti csomagját a 301-esből.
A Nyugati téri áruházon kívül a Corvin Plázában és a Budaörsön található üzletben is munkába álltak a Cleveronok. A vállalat elsődleges céljai közé tartozik a technológia egri, szolnoki, szegedi és nyíregyházi bevezetése is, így egy éven belül megvalósulhat a felsorolt helyszíneken is a Cleveron automaták telepítése. A fejlesztés költsége országos szinten hozzávetőlegesen 250 ezer Euró. Jelenleg a Decathlon a közép-kelet európai régió első és eddig egyetlen kereskedelmi vállalata, amelynél üzembe helyezték a Cleveron automatákat.
„Egyszerűbb automatizált rendszerekkel már találkozhattak a hazai vásárlók az online rendelések átvételénél, de ez a magas szinten automatizált megoldás egyedülálló az országban” – mondta Román Gergely, a Decathlon Magyarország online kereskedelemért felelős igazgatója. „Fontos számunkra, hogy nem csupán a vásárlói élményt növeljük ezzel a fejlesztéssel, hanem munkatársainknak is időt spórolunk, így több figyelmet fordíthatnak majd az üzlet látogatóira és az emberközpontú feladatokra. A Cleveron gépek nem kevés időt takarítanak meg nekünk, átlagosan napi másfél órával jut majd több idő a vásárlókra. Ez éves szinten 22 és fél napot jelent, ami egy munkavállaló egy egész havi munkaidejével egyezik meg, akinek így ennyivel több ideje jut a vásárlókra. A projektet észt partnerünkkel, a Cleveronnal közösen bonyolítottunk le, és az új technológia munkába állításával folytatjuk a Nyugati téri áruházunk digitális úttörését.”
A Cleveron vezérigazgatója, Arno Kütt elmondta, hogy a magyarországi fejlesztéssel ők is közelebb kerültek kitűzött céljukhoz, ahhoz, hogy a vásárlók ne vesztegessék idejüket sorban állással az online rendelésük átvitele közben. „Az e-kereskedelem térhódítása miatt a sikeres kereskedők nap mint nap szembesülnek azzal a problémával, hogy egyre több csomagot kell kezelniük, ami az alkalmazottaknak több munkát, a munkaadónak pedig extra költséget jelent. A hosszú sorban állás ráadásul negatív vásárlói élményt is eredményez” – magyarázta Kütt. „A Decathlon közismerten innovatív vállalat, és hozzánk hasonlóan számukra is kiemelten fontos az alkalmazottak és a vásárlók ideje, akik mostantól pár másodperc alatt átvehetik online leadott megrendeléseiket automatizált rendszereink segítségével.”
Fotók: Decathlon Magyarország
Kapcsolódó cikkek
- A MiR új szolgáltatása azonnali megtérüléssel jár!
- Ezért automatizálja az intralogisztikáját (AMR-ekkel)
- A rugalmas gripperek biztosítják az automatizálás jövőjét
- A Decathlon és a Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2019-ben
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
- GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
- Az ipari automatizáció kihívásai
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
- Ismerje meg személyesen is a legújabb robottechnológiát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén
Az elmúlt évek egyik legkiemelkedőbb magyar eredményét érte el Vida Ákos az Egyesült Államokban, Ohio államban megrendezett ifjúsági tudományos világversenyen. A háromdimenziós nyomtatás továbbfejlesztését célzó projektjével Ákos saját szakterületén ezüstérmet szerzett. Már a döntőt megelőzően is magára vonta a zsűri figyelmét, és két különdíjat is elnyert: az Auto Care Association 5000 dolláros díját, valamint a Patent and Trademark Office Society 500 dolláros elismerését.
A Schneider Electric közreműködésével jött létre Dél-Európa új digitális átjárója
A Digital Realty megnyitotta Kréta szigetén, Heraklion városában új, szolgáltató-semleges adatközpontját, a HER1-et. A létesítmény kulcsszerepet tölt be a nemzetközi, regionális és helyi tenger alatti kábelek összekapcsolásában, támogatva a felhőszolgáltatókat, távközlési cégeket és tartalomszolgáltató hálózatokat (CDN-eket) abban, hogy hatékonyabban szolgálhassák ki a mediterrán régiót.