Az Antenna Hungária marad az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok üzemeltetője
A tartalmi vizsgálat – és az annak részét képező hiánypótlási szakasz – után július 8-án az egyedüli pályázót, az Antenna Hungária Zrt.-t nyilvánította nyertessé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok lejáró üzemeltetési jogosultságának pályázatán. A szolgáltató és az NMHH a hatósági szerződést szeptemberben írhatja alá.
A nyertes jövő szeptembertől tizenkét éven át üzemeltetheti majd a két, jelenlegivel megegyező technológiájú (DVB-T MPEG4 AVC) hálózatot – amelyen biztosítania kell, hogy a közszolgálati műsorok változatlan minőségben és a jelenlegi vevőberendezésekkel ingyenesen elérhetők maradjanak, legalább 98 százalékos lakossági lefedettséggel –, valamint a három, új technológiájú (DVB-T2 HEVC) hálózatot a fizetős TV-szolgáltatások számára.
A hírközlési hatóság április 10-én tette közzé a honlapján a hálózatok üzemeltetésére kiírt pályázatát, amelyre egyedül a jelenleg is szolgáltató Antenna Hungária Zrt. jelentkezett. Az NMHH az alaki vizsgálat után május 14-én pályázati nyilvántartásba vette a pályázót. A tartalmi vizsgálat során hiánypótlásra is szükség volt, amit a pályázó hiánytalanul teljesített. A vizsgálat végén a hírközlési hatóság július 8-án nyertessé nyilvánította az Antenna Hungária Zrt.-t, így 2020 szeptembere – a jelenlegi jogosultság lejárta – után is a cég üzemelteti az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatokat. A szolgáltató és az NMHH szeptemberben írhatják alá az üzemeltetési jogosultságra vonatkozó hatósági szerződést.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: a képújság alatt szóló rádióműsor közzétételét engedélyeztetni kell
- Rádiós döntések a Médiatanács legutóbbi ülésén
- Médiatanács: 47 millió forint rezsitámogatás helyi és körzeti, közösségi médiaszolgáltatóknak
- A világ hotline-jai tavaly 224 ezer pedofil felvétel eltávolítását kezdeményezték
- NMHH: kitárul a kapu az 5G-s frekvenciák értékesítése előtt
- A Médiatanács egy kapuvári és egy kisújszállási rádiós frekvencia sorsáról is döntött
- NMHH: Újabb öt évig szólhat az InfoRádió
- Médiatanács: Decembertől is a Szent István Rádió szól majd Gyöngyösön és Sátoraljaújhelyen
- NMHH: Az Így neveld a sárkányodat! harmadik része érdekelte a legtöbb mozinézőt eddig 2019-ben
- NMHH: Jogszerűtlen összegeket követelt a UPC az előfizetőitől
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A dentsu bemutatta a 2025-ös év 10 fő médiatrendjét
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.
Zsákutcába kerülhet az AI a Corvinus kutatása szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.
Összefogtak a jövőért az ipar, a tudomány és a művészetek képviselői
Járműveink, városaink és közlekedési rendszereink fenntarthatósága olyan integrált megközelítést kíván, amelyben az ipar, a természet- és társadalomtudományok, valamint a művészetek képviselői egymással összefogva keresik a válaszokat a jövő kihívásaira. Ez a gondolat hívta életre a Kognitív Mobilitás 2024 konferenciát, amelyet október 7–8-án tartották a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon, a magyarországi Bosch csoport szakmai védnöksége mellett.
A HMS Networks felvásárolja a PEAK-System Technik vállalkozást
A HMS Networks AB (publ) („HMS”), az ipari információs és kommunikációs technológia globális szolgáltatója a mai napon kötelező erejű megállapodást kötött a DOGAWIST-Investment GmbH-val a PEAK-System Technik GmbH („PEAK”) részvények 100%-ának megvásárlásáról. A stabil alapokon álló német ipari kommunikációs szolgáltató PEAK-System cég olyan autóipari kommunikációs technológiák szakértőjének is számít, mint a CAN és a LIN.