P3 mérés: A Magyar Telekom mobilhálózatát értékelték a legjobbnak negyedszerre is
A P3 nemzetközi tanácsadó, mérnöki és tesztelő cég idén júniusban végzett független mérései alapján a Magyar Telekom mobilhálózata ismét, immár negyedszerre érte el a legjobb összesített eredményt a hang- és az adatszolgáltatások terén a hazai mobilszolgáltatók közül. A maximális 1000 pontból 916 pontot szerzett a szolgáltató, ami 55 ponttal több, mint a második legjobb eredmény. Az átfogó mérések alapján a Magyar Telekom hálózatát értékelték a legjobbnak minden kategóriában: a hang, az adat és a készülékekről gyűjtött hálózati adatok szempontjából egyaránt.
Az összetett felmérés során a P3* a hazai mobilhálózatok széles szolgáltatási spektrumát - így a hanghívás sikerességet, a beszédminőséget, a le- és feltöltési sebességet, a webböngészést - vizsgálta abból a célból, hogy az ügyfelek szemszögéből mérje fel a szolgáltatók mobilhálózatainak minőségét. A hálózat júniusban két héten át zajló műszeres mérése során a mérőautók 6000 km-t tettek meg az országban, 11 nagyvárosban, 18 kisebb településen (köztük Berettyóújfalun, Makón, Pakson, Kapuváron, Gyöngyösön) és az azokat összekötő útszakaszokon végeztek méréseket 2G, 3G és 4G cellákon. Az eredményekhez 2500 hang- és 2200 adathívást elemeztek.
A hang- és adatszolgáltatásra vonatkozó mérések mellett a felmérés idén a hálózatminőséget, és a P3 által a teszteléshez gyűjtött, a közvetlenül az ügyfelek eszközeiről származó adatokat is vizsgálta. Utóbbihoz a 2018. 51. hét és 2019. 22. hét között eltelt 24 hét alatt 10 ezer ügyfél készülékéről beérkező több mint 56 millió mintát értékelték ki.
Az elsőségről szóló tanúsítvány elérhető a P3 weboldalán: www.p3-group.com/en/hungary
A Magyar Telekom korábban 914 pontos eredménnyel szerezte meg a „Best in test” minősítést a P3 Mobile Benchmark Hungary 08/2018-as felmérése során.
_____________
* A P3 egy nemzetközi cég, amely tanácsadással, tervezéssel és teszteléssel foglalkozik. A P3 egyedülálló mérési metódusát – melyet az iparágban sztenderdként alkalmaznak – világszerte több mint 80 országban használják.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarország mobilhálózata a világ legjobbjai között
- A legnagyobb rendezvényeken akár 20-szoros a hálózati forgalom egy átlagos naphoz képest
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- Tovább folytatódik az ország digitális gazdaságának fejlesztése
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
- Új, még gyorsabb otthoni net csomagok a Telekomtól!
- A Telekom 5G-s hálózatot épít Zalaegerszegen
- Június közepétől az EU országaiban már belföldi árakon barangolhatunk
- Elindította a 4G Hangot a Magyar Telekom
- A Telekom gyökeresen átalakítja mobil portfolióját, és rugalmas, személyre szabható tarifarendszert vezet be
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innováció és élmény a pénzügyek világában – a K&H digitális megoldásai
Az Innováció és Kreativitás Világnapján érdemes elgondolkodni azon, hogyan alakítják át a legújabb technológiai fejlesztések a hazai pénzügyi szektort. A K&H Bank digitális újításai nemcsak rangos szakmai díjakat hoznak, hanem valódi, mindennapi segítséget is nyújtanak az ügyfeleknek – legyen szó online vásárlásról, koncertélményről vagy pénzügyi tudatosság fejlesztéséről.
ABB: Erős kezdés 2025-ben és folyamatos növekedési kilátások
Morten wierod vezérigazgató: „Az ABB erőteljesen indította a 2025-ös évet. Eredményeink szinte minden soron javulást mutatnak, pénzáramlásunk stabil, és megerősítjük korábban megfogalmazott kilátásainkat az évre vonatkozóan. Ugyanakkor nem hunyhatunk szemet a növekvő geopolitikai és gazdasági bizonytalanságok felett. Bízunk benne, hogy a portfóliónk aktív menedzselésével és a Robotika üzletág tőzsdére vitelével tovább tudunk értéket teremteni.”