Gamer a gyerek? Ezek a sportok lehetnek nála nyerők

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 7. 11:20

A 15 évesnél idősebb gamerek 82 százaléka mozog rendszeresen, 29 százalékuk pedig heti több mint 4 alkalommal végez aktív testmozgást. A sportolási szokások kialakítása tehát akkor sem lehetetlen, ha gyermekünk idejének nagy részét inkább tölti online játékokkal, mintsem sportolással. A K&H az egészséges életmód és az e-sport támogatójaként ezért azt javasolja, érdemes megfigyelni, hogy a gyerekünk melyik online játékkal foglalkozik a legtöbbet. Könnyebben választhatunk számára olyan offline tevékenységet, mozgásformát, ami valóban tetszik neki, élményt nyújt, ha az kapcsolódik a játék típusához.

A Mozdulj Gamer Mozgalom kutatása szerint a 15 évesnél idősebb gamerek 82 százaléka mozog rendszeresen, 29 százalékuk pedig heti több mint 4 alkalommal végez aktív testmozgást. „A K&H mozdulj!  programmal hosszú távú elkötelezettségünket fejezzük ki az egészség, az egészséges életmód iránt, amelynek része a sport. Az e-sportra mint a jövő sportjára tekintünk, ami számos hasonlóságot mutat a hagyományos sportokkal. A különböző online videójátékok esetében más-más készségek és képességek kellenek, így a játék típusa alapján az offline mozgásformák közül is könnyebben megtalálhatjuk gyermekünknek azokat, amelyekben örömüket lelhetik” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

 

Milyen sportot válasszunk a kedvenc videójáték alapján?

Stratégiai játékok: A stratégiai játékok esetében, mint a League of Legends (LoL), a logikus és gyors gondolkodás, a csapatmunka, illetve az akár több órás játékidő jellemző. Ha gyermekünk az ilyen típusú játékok iránt érdeklődik, akkor azokat az offline tevékenységeket élvezheti, ahol hasonlóképpen előre fel kell építeni a lépéseket, és egy átgondolt taktika mentén kell haladni, társaikkal összedolgozva. Ilyen lehet bármelyik csapatsport, mint a röplabda, kézilabda vagy kosárlabda. 

 

Kártyajátékok: A közismert online kártyajátékok kedvelőinek, mint a Hearthstone, az aktív agymunkát kívánó, 1-1 elleni küzdelmek nyújthatnak sikerélményt, így például a fallabdázás, a tenisz, a pingpong remek választás lehet.

 

Kalandjátékok: Az online kalandjátékok esetében, mint például a Call of Duty, olyan offline sportolási lehetőséget érdemes választani, ami izgalmakkal teli élményt nyújt a gyerekeknek. Akár egy kalandparkkal is meghozhatjuk gyermekünk kedvét a szikla vagy falmászáshoz, kötélmászáshoz, íjászathoz, ügyességi feladatokhoz. 

 

Szójátékok: A Words of Wonders-höz hasonló szójátékok folyamatosan megoldandó feladatot nyújtanak, ezért az offline tevékenységben is olyat érdemes keresni, ami kreativitást, agytornát igényel. Így például kellő rejtélyt nyújthat a tájfutás vagy a geocaching. 

 

Kirakós játékok: Ennél a játéktípusnál a monotóniatűrés az egyik legfontosabb készség, hiszen, mint a Jigsaw Puzzle-nél összpontosítani kell, amíg a kirakós összes darabja a helyére kerül. Ezért az egyhangúbb, monoton sportokat érezhetik magukhoz közelállóbbnak a gyerekek, mint a futás vagy az úszás. 

 

Online sportok: Az online sportok esetében könnyebb lehet az offline tevékenység kiválasztása. Ha gyermekünk a FIFA játék rajongója, érdemes kilátogatni egy szabadtéri focipályára, hogy személyesen is kipróbálhassa, milyen érzés kapura lőni.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Valódi vagy manipulált? A Sony technológiája segít eldönteni

A Sony bemutatta a Camera Verify béta verzióját, amely a Camera Authenticity Solution új funkciójaként lehetővé teszi a fényképek hitelességi adatainak külső megosztását egy dedikált URL-címen keresztül. A fejlesztés célja, hogy támogassa a hírügynökségeket a digitális képek valódiságának ellenőrzésében – különösen az egyre kifinomultabb generatív mesterséges intelligencia térnyerésének idején.

2025. július 12. 17:59

Hatodszor is Családbarát Munkahely a Bridgestone Tatabánya

A tatabányai Bridgestone gyárat immár hatodik alkalommal ismerték el Családbarát Munkahely címmel. A „Vállalati értékvállalásunk egy támogató munkahelyért” című pályázat sikere megerősíti a vállalat hosszú évek óta követett gondoskodó szemléletét, mellyel egy egymást támogató, közösségközpontú munkahelyi kultúrát épít.

2025. július 12. 16:42

A Galaxy AI határai kitolódnak: 400 millió eszköz a célkeresztben

2024-ben a Samsung forradalmi lépést tett a mobil AI fejlődésében: bemutatta a Galaxy S24 szériát, és ezzel elindította azt az ambiciózus tervét, hogy év végéig több mint 200 millió eszközön tegye elérhetővé a Galaxy AI-t. A Galaxy AI azóta folyamatosan fejlődik, új szintre emelve az okostelefonos élményt – ma már a Galaxy S25 felhasználóinak több mint 70%-a rendszeresen használ AI-alapú funkciókat. Különösen kiemelkedő a Google Gemini népszerűsége, amely az új S széria készülékein háromszorosára növelte felhasználói bázisát.

2025. július 12. 13:50

Négy kijelzős dokkolóállomás, kompromisszumok nélkül

A holland székhelyű Club 3D, amely már több mint két évtizede fejleszt élvonalbeli számítógépes csatlakozási megoldásokat, most bemutatja legújabb univerzális dokkolóállomásait és hubjait. Ezek az eszközök forradalmasítják, ahogyan a felhasználók számítógépeikhez kapcsolódnak, alkotnak és működnek együtt.

2025. július 12. 12:01

Médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Médiatanács

Újabb médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület ugyanakkor eljárást indított a beszámolási kötelezettségüket nem teljesítő médiaszolgáltatókkal szemben.

2025. július 12. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

IT-történelem: a hat ma is működő működő Apple‑1 egyike a Sotheby’s aukcióján

2025. július 9. 20:04

Nyár a képernyők előtt: hogyan védhetjük meg a gyerekeket a kibertérben?

2025. július 9. 10:29

A jövő már itt van: mesterséges intelligencia a K&H befektetési döntései mögött

2025. július 8. 14:52

2030-ra minden harmadik otthoni netkapcsolat vezeték nélküli lehet

2025. július 2. 13:07