Van értelme nyáron állást keresni?
Létezik nyári uborkaszezon az álláspiacon, vagy a cégek ilyenkor is aktívan keresik a munkaerőt? Van értelme ebben az időszakban állást keresni, vagy jobban tesszük, ha kivárjuk az őszt, amikor a szabadságolások után újra visszatér az élet a megszokott kerékvágásba? Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője úgy látja, az álláspiac dinamikája nyáron sem mérséklődik jelentősen.
Erős nyarunk lesz
Magyarország piacvezető toborzási szolgáltatójának adatbázisa szerint bár korábban valóban jelentkezett visszaesés a nyári hónapokban, napjaink álláspiacára egyáltalán nem jellemző az uborkaszezon. Bár a legerősebb hónap minden kétséget kizáróan a január, kiugróan erősnek számít a május és szeptember is. Egy ideje pedig a nyári hónapok – közülük is leginkább az augusztus – kifejezetten aktívnak számítanak.
„Az elmúlt években megfigyelhető az a trend, hogy az álláspiac dinamikája nyáron sem mérséklődik jelentősen, a cégek ilyenkor is aktívan keresik az új munkaerőt. 2018-ban a nyári hónapokban feltöltött hirdetések száma több mint 10 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Az eddigi számokat látva idén is erős nyarunk lesz” – mondja Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.
Nem csak idénymunkákat hirdetnek
A turizmus és vendéglátás szektor természetesen mindig nagy munkaerőigénnyel jelentkezik a nyári hónapokban – ez idén sincs másként. Ugyanakkor, míg korábban a többi szektorra jellemző volt a visszaesés a hirdető cégek és meghirdetett állások számában, mostanra a nyári hónapok is rendkívül erősnek számítanak szinte minden munkahely esetében.
„Júniusban és júliusban egyaránt több mint 11 ezer álláshirdetést publikáltak a cégek a Profession.hu oldalain. A nyári időszakban nem lankad a kereslet pl. a mérnökök vagy IT szakemberek iránt sem, előbbi kategóriában 1120, utóbbiban közel 2000 hirdetést tettek közzé a cégek a nyár folyamán” – sorolja az adatokat a szakértő.
Munkakeresés nyáron
A fenti adatokból jól látszik, hogy a nyári időszak legalább annyi lehetőséget rejt az álláskeresők számára, mint az év többi része. Az előrelátó cégek már előre terveznek a szeptemberi hajrára és szeretik idejében kiválasztani az új munkaerőt, így mindenképpen érdemes figyelni a hirdetéseket.
Érdemes frissíteni a profilunkat a Profession önéletrajz adatbázisban, hiszen több mint 1000 magyar vállalat napi szinten toboroz innen új kollégákat. A most megújult mobil applikáció segítségével pedig egyszerűen és gyorsan válogathatunk a számunkra legmegfelelőbb állások között, és néhány kattintással jelentkezhetünk is azokra. Emellett érdemes napi hírlevelet beállítani, hogy a számunkra ideális állások reggel a postaládánkban landoljanak. Azzal viszont érdemes számolnunk, hogy a jelentkezési és kiválasztási folyamat ilyenkor – a szabadságolások miatt – jellemzően elnyúlik.
És ha már szóba került a szabadság kérdése: Tüzes Imre szerint csak a nyaralás miatt nem kell elodáznunk a munkába állást. „Korábban talán valós félelem lehetett álláskeresői oldalról, hogy a nyári munkába állással kezdődő – jellemzően 3 hónapos – próbaidő keresztülhúzza a nyaralási elképzeléseket. Ma már a tudatosabb cégek a jó munkaerő megszerzése érdekében flexibilisek ebben a kérdésben” – állítja a szakértő.
Kapcsolódó cikkek
- 15 év után kapott új arculatot a Profession.hu
- Álláskeresés mobiltelefonnal
- Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
- Az IT szakemberek közel fele külföldre költözne egy jó állásért
- Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
- A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
- Hogyan váltsunk pályát okosan?
- 2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac
- Húszszorosára nőtt egy önéletrajz ára az elmúlt 6 évben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.