Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 18. 12:11

Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak valamilyen taxirendelő mobilalkalmazást is - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az elvárásoknak megfelelően új, hasznos funkciókkal bővült a taxitársaság applikációja, így akár már közvetlenül is felhívhatjuk a sofőrt az alkalmazáson keresztül, ha nem találjuk az autót.

Átlagosan 7 kilométert tesznek meg az utasok taxival egy alkalom során, ami nagyjából 3 ezer forintba kerül - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az 1000 fős, reprezentatív közvélemény-kutatás során a budapestiek közlekedési applikáció használatát és taxizási szokásait vizsgálták.

 

A válaszadók több mint fele évente legalább egyszer taxizik, főként alkalomszerűen, a számlát nem céges kártyával, hanem saját zsebből fizetik. Bár a budapesti felnőtt lakosság többsége még mindig az évtizedek óta megszokott telefonos, diszpécseres módszert választja, de ahogy az életük más területén, úgy a taxirendeléskor is egyre többen részesítik előnyben a digitális megoldásokat. A válaszadók legtöbbje egy-két, utazáshoz használt alkalmazást tölt le a telefonjára. 

 

 

A legnépszerűbb a Google Maps, majd ezt követi valamilyen forgalomfigyelő applikáció vagy a tömegközlekedést előnyben részesítők esetében a BKK-futár. Mindezek mellett a válaszadók 26 százaléka használ valamilyen taxirendelő appot is. Több mint kétharmaduk szerint ugyanis ezzel a megoldással sokkal gyorsabban lehet nemcsak taxihoz, de információhoz is jutni, hiszen könnyebben lehet ellenőrizni, hogy mikor érkezik meg az autó. 

 

A legfontosabb elvárás egy taxirendelő alkalmazással szemben, hogy pontos és megbízható legyen - derült ki a felmérésből. Ezt követi, hogy gyorsan érkezzen meg az autó, valamint könnyű legyen használni a felületet. Érdekesség, hogy az applikáció gyorsasága nem a Z, hanem az Y-generációnak a legfontosabb, a korosztály 72 százalékánál ez döntő szempont. A könnyű használhatóság és az utazás várható költségének kalkulálása a felnőtt korosztályok körül az X-generáció tagjai számára leginkább döntő tényező. 

 

A Főtaxi, amely egyébként a válaszadók körében a legnépszerűbbnek bizonyult, Magyarországon először indított mobil alkalmazást a taxis piacon 2015-ben. Az applikáció, az utazóközönség igényeit követve, további új funkciókkal bővült. 

 

Az alkalmazáson belül a „csendes sofőr” bekapcsolásával például diszkréten jelezhetjük, ha éppen nincs kedvünk csevegni az utazás során. 

 

A felhasználóbarát kialakítás miatt a jövőben kuponok kezelésére is lehetőség nyílik, melyeket különböző promóciók keretein belül (jelenleg kaparós sorsjegy formájában) kaphatnak a felhasználók, de a jövőben a névnaposok ily módon való köszöntését is tervezi a cég.

 

További újítás, hogy mostantól egy rosszul értelmezett cím miatt nem kell percekig tanácstalanul álldogálnunk az utcán és hívogatni a diszpécsert, hogy hova érkezett meg az autó. Az új appon keresztül közvetlenül is kapcsolatba léphetünk a sofőrrel és egyeztethetjük a találkozó részleteit. Az olyan nagyobb helyszínek, mint egy bevásárlóközpont, egy szórakozóhely vagy éppen egy fesztivál esetén jöhet jól a felvételi pont meghatározása funkció, amely megmutatja, hogy hol tudunk a legközelebb beszállni a taxinkba.  

 

„Ezekkel az újításokkal tovább csökken majd a diszpécserközpont terhelése is, így azok is gyorsabban tudnak taxihoz jutni, akik ragaszkodnak a telefonos rendeléshez” - mondta el Angyal Zsolt, a Főtaxi vezérigazgatója.  

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi terjeszkedést tervez a robotperifériák hazai szakértője

Nagy Norbert, a Robot System Kft. alapítója értékelte a robotikai vállalat tavalyi évét, valamint betekintést adott a robotkiegészítők és automatizált megoldások piacának alakulásába.

2025. január 17. 18:13

AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is. A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.

2025. január 17. 14:55

Schneider Electric: fel kell gyorsítani a már meglévő MI-technológiák alkalmazását

A Világgazdasági Fórum (WEF) jelentése szerint a már meglévő technológiák felhasználásával is 31 százalékkal csökkenthetné az emberiség az energiaintenzitást, ami 2030-ra már éves szinten 2000 milliárd dollárnyi megtakarítást eredményezhetne. A Schneider Electric a WEF idei, Davosban rendezett találkozója alkalmából arra ösztönöz mindenkit, hogy használjuk ki a mesterséges intelligenciára (MI) irányuló növekvő figyelmet, gyorsítsuk fel a technológia hasznosítását a gyors és biztonságos energiaátmenet és a fenntarthatóság érdekében. 

2025. január 17. 11:42

Nagy iramot diktál a sportipar a régióban

A globálisnál magasabb, 7,6%-os éves átlagos piaci növekedést jósolnak a következő 3–5 évben Közép-Kelet Európa sportvezetői. A gazdasági bizonytalanságok ellenére a régió több mint 100 megkérdezett sportvezetője a közvetítési jogok piacának fejlesztésében, illetve a sportfogadásban látják a potenciált – derül ki a PwC 2024 Global Sports Survey felméréséből.

2025. január 17. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51