Magyar IT-fejlesztéssel elemzik az afrikai és ázsiai gyerekek kézmosási szokásait
A vezető hazai big data cég, a Starschema intelligens adatelemző rendszerét használja a seattle-i székhelyű Splash, amely világszerte közel félmillió, mélyszegénységben élő gyermek számára biztosít tiszta ivóvizet és tisztálkodási lehetőséget. Az amerikai non-profit szervezet a budapesti csapat megoldása révén kap pontos képet arról, hogy tevékenysége milyen hatást gyakorol a gyermekek higiéniai szokásaira, általános egészségi állapotára és az iskolai hiányzásokra.
A 2007-ben alapított Splash jelenleg Afrika és Ázsia 8 országában, 1800 helyszínen közel félmillió gyermeknek szolgáltat tiszta ivóvizet és biztosít infrastruktúrát a tisztálkodáshoz. Nagyrészt iskolákban, óvodákban, árvaházakban és kórházakban telepít és működtet víztisztító rendszereket, kutakat, ivókutakat vagy mellékhelyiségeket. A non-profit szervezet ezen felül sokrétű edukációs tevékenysége révén sokat tesz a higiéniai ismeretek elterjedéséért és a tisztálkodási szokások megváltoztatásáért.
A Splash évekkel ezelőtt digitális alapokra helyezte működését, aminek része, hogy folyamatosan gyűjti és tárolja a különböző helyszíneken telepített többezer berendezés adatait. A hatalmas adatmennyiség elemzése érdekében 2019 januárjában együttműködési megállapodást kötött a budapesti székhelyű Starschema Kft-vel. Ennek célja egy olyan integrált, intelligens adattárház rendszer (MEL - Monitoring, Evaluation, Learning) összeállítása volt, ami a berendezések adatain kívül egyéb elérhető információkat, például egészségügyi adatokat vagy az iskolai hiányzások számát is feldolgozza.
A fejlesztési munka ez év márciusában kezdődött, a tesztidőszak nyáron indult, a projekt pedig várhatóan szeptember végén zárul. A rendszer sokrétű elemzőmunkát tesz lehetővé. Egyrészt választ ad arra, hogy a telepített berendezések milyen hatékonysággal, milyen kihasználtsággal működnek. Másrészt jelzi a működési anomáliákat, és azt is, ha valahol sürgős beavatkozásra van szükség. Részletes kimutatást ad arról, hogy hány gyerek iszik a kutakból, mennyien mosnak rendszeresen kezet, sőt, arról is, hogy ezt mennyire alaposan teszik. Emellett méri, milyen hatással van a szervezet munkája az iskolai hiányzásokra, a gyermekek egészségi állapotára és higiéniás szokásaik változására.
A Starschema ingyenesen, pro-bono segíti a Splash szakembereit. A magyar cég történetében nem ez az első ilyen jellegű szerepvállalás: korábban az ENSZ világélelmezési szervezete, a World Food Programme és az egészségügyi innovációkkal foglalkozó világszervezet, a PATH munkáját is hasonló módon támogatta.
Földi Tamás, a Starschema ügyvezetője kiemelte, hogy a Starschema tudatosan keresi ezeket a karitatív kihívásokat, és minden évben részt vesz egy hasonló jelentőségű projektben. „Fontosnak tartjuk ezeknek a szervezeteknek a munkáját, amelyhez anyagi támogatás helyett saját szaktudásunkkal tudunk leginkább hozzájárulni. A legnagyobb értéket ugyanis úgy tudjuk teremteni, ha azt adjuk, amihez értünk. A Splash-sel közös együttműködésünk a mostani fejlesztési munka befejezése után is folytatódik, hiszen jó néhány ötletünk vár még megvalósításra” – mondta Földi Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar tudást az agrotechnikába
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- A Fujitsu felveszi a harcot a digitális csalás és kalózkodás ellen
- Indul Magyarország legnagyobb IT versenye
- Fujitsu NEXTGenIO: itt az exa-nagyságrendű számítástechnika
- A Fujitsu RunMyProcess csatlakozik a Google Cloud partnerprogramjához
- Méhészet az ABB-nél az adatelemzés szolgálatában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.