Új tagokat vár a Közszolgálati Testület
2020. január 24-ig jelentkezhetnek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál (NMHH) azok a szervezetek, amelyek a Közszolgálati Testületbe tagot kívánnak delegálni. A jelentkezők hat csoportba kérhetik nyilvántartásba vételüket, az egy tematikus kategóriába tartozó szervezetek közül csak egy szervezet küldhet képviselőt a testületbe. Az új tagok megbízatása három évre szól majd.
2020. március 31-én jár le a Közszolgálati Testület jelenlegi, 2017. március 31-én delegált tagjainak megbízatási ideje. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ezért felhívást tett közzé hat új tag jelölésére, amelyre a jelentkezési határidő 2020. január 24. 14 óra. A felhívás és a jelentkezési lap az NMHH holnapján érhető el.
Tagot delegálhatnak a települési önkormányzatok szervezetei, a nemzetiségi országos önkormányzatok, a határon túli, száz főnél nagyobb taglétszámú magyar kulturális szervezetek, országos családvédelmi szervezetek, a fogyatékkal élők országos érdekképviseletei, valamint országos kulturális szervezetek az irodalom, a színház, a film- az előadó-, a zene-, a tánc-, a képző- és az iparművészet területén.
Az érdeklődőknek jelentkezési lapot kell kitölteniük a nyilvántartásba vételhez, amely az NMHH honlapjáról letölthető. Az NMHH a nyilvántartásba vett szervezetek listáját 2020. február 7-én közzéteszi a honlapján. Az egy csoportba tartozó szervezetek közül csak egy szervezet küldhet képviselőt a testületbe. A regisztrált szervezetek megállapodhatnak egymással a delegálásról, ennek hiányában az NMHH sorsolással dönt 2020. február 27-én a delegálható szervezetekről.
A Közszolgálati Testület látja el a közszolgálati médiaszolgáltatók feletti társadalmi felügyeletet, és ellenőrzi a közszolgálatiság érvényesülését. A testület 15 tagból áll, megbízásuk három évre szól. A médiatörvény értelmében külön eljárás nélkül delegálhat képviselőt a Magyar Tudományos Akadémia, a Magyar Katolikus Egyház, a Magyarországi Református Egyház, a Magyarországi Evangélikus Egyház, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége, a Magyar Olimpiai Bizottság, a Magyar Rektori Konferencia, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Magyar Művészeti Akadémia.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: A műsorok 99,9 százaléka akadálymentes
- A Médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot
- Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra
- NMHH: négy rádió ér el naponta legalább egymillió embert
- Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt
- Az NMHH az Óbudai Egyetemnek is hírközlési labort adományozott
- Ismét bírságolt a Médiatanács
- Médiatanács: véleményezhetők két városi rádiós frekvencia pályázati felhívásának tervezetei
- Karas Monikát a BEREC alelnökévé választották 2020-ra
- NMHH Médiatanács: Ismét szólhat a Rádió 1 Dunaföldváron, Baján, Szekszárdon és Pakson
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kibontó 2.0: Podcastok, vodcastok és a jövő kommunikációja a Yettelnél
A Kibontó új arculattal tér vissza: a Yettel népszerű videósorozata mostantól podcast formátumban is elérhető. A március 26-án induló első epizód már a mobilszolgáltató saját stúdiójában készült. A nézők és hallgatók betekintést nyerhetnek a technológiai trendekbe, üzleti megoldásokba, és megismerhetik a fejlesztések kulisszatitkait is.
Itt van Magyarország 50 legjobb munkáltatója
Magyarországon új digitális kiadvány jelenik meg, amely a munkaerőpiacra fókuszálva évente bemutatja az ország 50 legjobban értékelt vállalatát. A rangsor olyan cégeket sorol fel, amelyek munkakultúrájuk, juttatásaik és karrierlehetőségeik terén a legkiemelkedőbbek a dolgozók szerint.
Digitális kompetenciák fejlesztése: A Codecool és a Corvinus Egyetem közös projektje
Sikeresen zárult a „Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása – Integrált digitális kompetencia fejlesztő és felmérő, valamint munkaerő-közvetítő platform fejlesztése” című projekt (azonosító: 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2020-00067), amelyet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával a Codecool és a Budapesti Corvinus Egyetem valósított meg. A 2021-ben indult kutatás-fejlesztési együttműködés célja egy olyan digitális platform létrehozása volt, amely ötvözi a digitális kompetenciák fejlesztését, munkaerő-felmérést és munkaerő-közvetítést, ezzel hatékonyabbá téve a képzési és munkaerőpiaci folyamatokat.
Kiváló kép- és hangélmény a TCL C-szériával
A tavasz újítása a TCL-től: a QD-Mini LED technológia most már az egész C-szériás tévékínálatban elérhető, így még több otthonban biztosít prémium szórakozást.
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.