Fenntarthatósági okokból felére csökken a Vodafone SIM kártyák mérete
Hitelkártya méretű SIM kártya-tartóit fele akkora formátumra cseréli a Vodafone. Az intézkedéssel 50%-kal csökkenti a SIM kártyák előállításához felhasznált műanyag mennyiségét. Az újítás része annak a hosszú távú stratégiának, amely a nem alapvető műanyagok felhasználását igyekszik minimalizálni a vállalaton belül.
A Vodafone célul tűzte ki, hogy 2020. áprilisig felére csökkenti a nem alapvető műanyagok felhasználását kiskereskedelmi hálózatában valamint irodai telephelyein. A fenntarthatósági stratégia része, hogy a SIM kártyákhoz szükséges teljes kártyák méretét felére csökkenti, hozzájárulva a kevesebb műanyag felhasználásához.
Az új SIM kártyák a legtöbb európai országban 2020 elejétől lesznek elérhetők, 2020 végére pedig teljesen megszűnik a régi kártya formátum minden országban, ahol jelen van a szolgáltató. Ez a kezdeményezés önmagában a Vodafone műanyaghulladékát évente több mint 340 tonnával csökkenti, és akár 15 tonna megtakarítást eredményez a gyártás és a szállítás során kibocsátott szén-dioxid-mennyiségből egy tonna műanyag esetében, így összességében több mint 5000 tonnával csökkenti a szén-dioxid kibocsátás mennyiségét évente.
Műanyag mennyiségének csökkentése az üzletekben és az irodákban
A Vodafone több országban már meglévő kezdeményezésére építve elkötelezte magát a felesleges műanyagok és más egyszer használatos cikkek kiküszöbölése mellett olyan esetekben, amelyekben más, alacsonyabb hatású alternatívák állnak rendelkezésre. Ezt a célt 2020 március végéig 24 országban tervezi megvalósítani a Vodafone kiskereskedelmi üzleteiben és irodáiban.
További újítás, hogy a Vodafone világszerte működő 7700 kiskereskedelmi üzlete a továbbiakban nem használ eldobható műanyag zacskókat, és elkerüli vagy korlátozza a műanyag alapú marketing vagy promóciós anyagok használatát, helyettesítve azokat alacsonyabb környezeti hatású alternatívákkal.
Ezek a kezdeményezések összhangban állnak a Vodafone céljával, amely szerint 2025-ig 1 milliárd ember életét szeretné jobbá tenni környezeti hatásának felére csökkentésével. A Vodafone ezen kötelezettségvállalása magában foglalja a vállalat szén-dioxid-lábnyomának felére csökkentését, valamint a villamos energia teljesen egészében megújuló forrásokból történő vásárlását 2025-ig. Mindemellett a szolgáltató azt is vállalja, hogy hálózati hulladékának 100%-át újrafelhasználja, újraértékesíti vagy újrahasznosítja, és segíti meghosszabbítani ügyfeleinek a már meglévő eszközeik élettartamát.
Kapcsolódó cikkek
- 5G frekvencia: három jelentkező került az árverési nyilvántartásba
- Fogyatékkal élők világnapja – mobil app-pal segíti a Vodafone Főállású Angyal programja az érintetteket
- Idén a UPC ügyfeleknek is kedveskedik a Vodafone
- Újra itt a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj
- Önvezető autós parkolás először Magyarországon!
- Harminc napig tartó Black Friday akciót hirdet a Vodafone
- Az endometriózis korai felismerését segíti a Lucy mobilapplikáció
- Elindult az 5G-szolgáltatás a fővárosban
- Módosult a Vodafone Magyarország hivatalos cégneve
- Innovatív hálózati technológia a Vodafone-tól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovatív technológiával és szakértelemmel inspirálja a Sony a jövő generációját
Nagy sikerrel rendezték meg a Sony és a Down Alapítvány közös nyári táborát, melynek keretében a részt vevő értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok megtanulhatták a Sony által rendelkezésre bocsátott fényképezőgépek és kamerák alapszintű használatát. Az együttműködés még tovább folytatódik idén egy vidéki fotós túrával és egy kiállítással.
Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.
Okoseszközöket jelent be a Huawei
A Huawei világszerte uralja a viselhető okoseszközök piacát a leszállított mennyiség alapján az IDC független piackutató cég legfrissebb jelentése* szerint. A vezető pozíciót tovább erősítheti a gyártó közelgő, szeptemberi nagyszabású nemzetközi termékbemutatója, ahol számos innovatív okoseszközzel jelentkezik. A Huawei ráadásul már előrendelést is hirdetett a magyar piacon az újonnan érkező okosórájára, kedvezményt és ráadás fülhallgatót is ad az új készülék mellé szeptember 19. és szeptember 30. között.
Az AOC GAMING G4 sorozat karcsú ívekkel és borotvaéles specifikációkkal bővül
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bejelenti, hogy négy olyan új modellel bővíti G4 sorozatát, amelyek a gaming preferenciák és a pénztárcák széles skáláját kiszolgálja.