Mobilbank-projekt nyert a WirtschaftsWoche versenyén
A svájci Cler Banknál kialakított okostelefonbank-koncepció érdemelte ki a WirtschaftsWoche német gazdasági hetilap Best of Consulting díját „Stratégia” kategóriában. Ezzel a digitalizációs projekttel a Horváth & Partners - amely Magyarországon IFUA Horváth & Partners néven működik - immár kilencedik alkalommal került be a legjobb német tanácsadó cégek közé.
A Cler a Coop Bank újrapozicionálásával jött létre, miután 2017-ben felvásárolta a Basler Kantonalbank. A jövőorientált átalakítási koncepciót a Horváth & Partners dolgozta ki a bankház számára. Így született meg a Cler, amely „Zak” applikációjával indította el Svájc első okostelefonbankját, kitörve ezzel a hagyományos kereskedelmi bankok közül.
A Cler forradalmasítja a bankolást Svájcban
A rebranding keretében végzett ügyfélkör-elemzéssel nyilvánvalóvá vált, hogy a Cler Banknak elsősorban 40 év alatti új ügyfeleket kell nyernie. A „Zak” koncepcióját ezért teljes egészében mobilbankként alakították ki és kifejezetten a fiatalabb, a digitális világot kedvelő ügyfeleket céloztak meg vele.
A fejlesztés során a Horváth & Partners kipróbált stratégiai megközelítését agilis munkamódszertannal kombinálták. Ez döntő volt az applikáció gyors és sikeres megvalósítása szempontjából.
Innovatív funkciók
A „Zak” funkciói a fiatal célcsoport mindennapjaihoz igazodnak, figyelembe véve, hogy az ügyfelek hozzászoktak a közösségi médiához és az üzenetküldő applikációkhoz. Így például takarékperselyeket használhatnak, s ezek között ide-oda húzhatják a pénzt ahelyett, hogy merev alszámlákat kellene létrehozniuk, módosítaniuk vagy törölniük. Az ingyenes applikáció chatbot-üzenetküldőt is tartalmaz, ez éjjel-nappal támogatást nyújt. Ezen kívül egy integrált Zak-áruház, vagyis egy digitális piactér is működik, amelyen más vállalatok, például biztosítók és webáruházak jelenhetnek meg.
A Cler úgy pozicionálja magát, mint egy „digitális bank fizikai jelenléttel”. Ennek megfelelően elsősorban mobilbank, de személyes kapcsolatot is lehetővé tesz azok számára, akik ezt igénylik. Így a bank ki tudja elégíteni régi ügyfélkörének igényeit, s egyúttal egy új célcsoporthoz is eljut, optimalizálva az ügyfélszerkezetet.
Kapcsolódó cikkek
- Új, kárrendezést egyszerűsítő digitális megoldásokat vezet be az Allianz
- Már bérletet is lehet vásárolni a MÁV mobilalkalmazás segítségével
- UNICEF Magyarország HelpApp – Azonnali segítség telefonnal
- Dunakeszin sem kell futni a busz után
- Megérkezett a LEGO Technic Top Gear Rallyautó
- Így lehetsz képben 52 ország adózási híreivel egy csapásra!
- Az endometriózis korai felismerését segíti a Lucy mobilapplikáció
- Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek
- Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei
- Sorban állás nélkül vehet jegyet a Fővárosi Állatkertbe
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.