Vidéki kereskedelmi rádiós pályázatokat hirdetett a Médiatanács
A jogszabályoknak nem megfelelő termékmegjelenítés miatt 215 ezer forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén az RTL Klub szolgáltatójára. A testület véglegesítette egy hevesi és egy miskolci rádiós frekvencia pályázati felhívásait is kereskedelmi jellegű használatra.
A testület az RTL Klub szolgáltatójára 215 ezer forintos bírságot szabott ki, amiért az Édesítő egy tavaly szeptemberi műsorában több, a műsort támogató cég termékeinek és szolgáltatásainak – többek között tisztítószerek, étrend-kiegészítők, szépségápolási termékek, szerszámgépek – megvásárlására ösztönözte a nézőket azok részletes bemutatásával. A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Bejelentés alapján vizsgálta meg a testület a Klubrádió Ötös című műsorának november 11-ei adását, amelyben Para-Kovács Imre műsorvezető egy kutatóval beszélgetett az evolúcióról. A bejelentő szerint a műsorvezető gyűlöletkeltő megjegyzéseket tett a keresztényekre, amikor az egyedfejlődésről szóló beszélgetés közben néhány közbevetésében megkérdőjelezte a teremtéstörténet szó szerinti értelmezését. A testület megállapította, hogy a vizsgált műsorszámban ugyan megjelentek a kereszténységre és a bibliai teremtéstörténetre vonatkozó megjegyzések, azonban ezek az evolúció témájához kapcsolódtak és nem szítottak a keresztény közösséggel vagy annak bármely tagjával szemben gyűlöletet vagy ellenséges indulatokat. A megjegyzések egyéni érzékenységet, ízlést sérthettek, de az hatósági beavatkozásnak nem lehet alapja, így a testület nem indít eljárást az ügyben.
A hatóság vizsgálta a Life TV csatorna Nyugi! Köztünk marad… című műsorának január 12-ei két adását is, szintén bejelentés alapján. A bejelentő kifogásolta a műsorszámok 12-es korhatári besorolását és az este 9 óra előtti sugárzását, mivel a beszélgetős műsorokban az egyéjszakás kalandok és a szexuális zaklatás témái is felmerültek. A testület megállapította, hogy a kifogásolt műsorok nem hordoztak a 12-es korhatári kategória szempontjából ártalmas tartalmakat és feldolgozásmódjuk sem indokolta a kategóriánál magasabb besorolást, így nem indított eljárást. A témák kifejtése megfelelő volt, az ott elhangzottak a meghívott vendégek magánvéleményét jelenítették meg, amelyet a műsorvezető megfelelően ellenpontozott.
A grémium véglegesítette és honlapján pénteken teszi közzé a Heves 93,7 MHz helyi és a Miskolc 96,3 MHz körzeti rádiós frekvenciák pályázati felhívásait kereskedelmi jellegű használatra. Az ajánlatokat március 9-én, illetve 18-án lehet majd benyújtani.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Kapcsolódó cikkek
- Három vidéki rádiós frekvenciára lehet pályázni
- További öt évig szólhat a debreceni Magyar Katolikus Rádió
- Tovább szólhat a debreceni Campus Rádió
- NMHH Médiatanács: Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz
- Médiatanács: tovább szólhat a baranyai Rádió 1
- NMHH Médiatanács: 76 millió forint rádiós műsorok készítésére
- NMHH: A műsorok 99,9 százaléka akadálymentes
- A Médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot
- Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra
- Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van. Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője szerint ugyanis ma már szinte minden üzleti igény valamilyen IT megoldást kíván.
A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.
50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz 255 rászoruló család és közintézmény
Több mint hatszáz pályázó, 255 nyertes pályázat és többszáz digitális eszköz. Ez a mérlege a Magyar Vöröskereszt és a Yettel 3 évvel ezelőtt indított közös programjának, amely a szociálisan rászorulók digitális felzárkóztatásának támogatására indult. Az elmúlt három évben mobiltelefonra, tabletre, laptopra, perifériás eszközökre és szoftverekre lehetett pályázni. Iskolakezdéskor ezek az eszközök különösen nagy segítséget jelentenek a tanulási nehézséggel küzdő vagy súlyosan mozgáskorlátozott gyerekeknek és az őket nevelő családok számára, a legtöbb nyertesnek ugyanis korábban még soha nem volt hasonló eszköze.
Idén is keresik a legjobb honlapokat
’Az Év Honlapja’ pályázat 2024-ben is izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban kiemelkedő honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hoztak létre. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny augusztus 15-én immár 23. alkalommal indul útjára, ahol a pályázók 30 különböző kategóriában szállhatnak versenybe.
A ViewSonic megnyitja a nevezést az 5. ColorPro Awards: Momentumra
A ViewSonic Corp.*, a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata nagy örömmel indítja útjára a várva várt ColorPro Awardsot, amely zsinórban ötödik éve jelzi a vállalat elkötelezettségét az alkotók inspirálása és képességeik növelése iránt világszerte. Az idei tematika, a „Momentum”, arra hívja fel az alkotókat, hogy a lendület határtalan energiáját felhasználva, annak megállíthatatlan hullámát meglovagolva haladjanak álmaik és törekvéseik horizontja felé. A pályázatokat 2024. szeptember 24-ig lehet benyújtani.