E-autókkal a klímaváltozás ellen
Elektromos autókra cseréli le teljes járműflottáját a Schneider Electric 2030-ig. A társaság emellett minden nagyobb irodájánál és gyárában kialakítja az ilyen autók töltéséhez szükséges infrastruktúrát.
A Schneider Electric a Green Fleet programmal csatlakozik a Climate Group nevű nonprofit szervezet EV100 kezdeményezéséhez, melynek célkitűzése az elektromos járművek elterjedésének felgyorsítása. A társaság vállalta, hogy 2030-ig mintegy 14 000 járműből álló céges flottáját teljes egészében elektromos meghajtású autókra cseréli le.
Az Éghajlat-változási Kormányközi Testület (IPCC) jelentése szerint 2030-ig a szén-dioxid-kibocsátást globális szinten 45 százalékkal kellene csökkenteni ahhoz, hogy az átlaghőmérséklet ne emelkedjen 1,5°C-nál nagyobb mértékben. Az e-mobilitás kulcsfontosságú ennek a célkitűzésnek az eléréséhez.
Ugyanakkor a fosszilis üzemanyagot használó autókról az alternatív meghajtásra való átállás jóval lassabb, mint az szükséges lenne. Magyarországon például a múlt évben 2018-hoz képest ugyan 41 százalékkal nőtt az eladott elektromos autók száma, azonban így is mindössze 1803 ilyen járművet vásároltak itthon, miközben a teljes újautó-értékesítés megközelítette a 158 ezret.
A Schneider Electric célja a most bejelentett Green Fleet programmal a környezet védelme mellett az is, hogy megmutassa a világnak, hogyan lehet felgyorsítani az alternatív járművek elterjedését. A kezdeményezés a társaság több mint 50 országban található érdekeltségeit érinti és a program részeként 2030-ig nem csak a járműveket cserélik le, de a fontosabb irodáknál és gyáraknál kialakítják az azok töltéséhez szükséges infrastruktúrát is. A vállalat budapesti központja például olyan irodaházban található, ami egyben a társaság energiahatékonysági referenciamunkája is, és az épületben e-autótöltő állomás is található.
A Schneider Electric tavaly szeptemberben, a New York-i ENSZ Klímacsúcs alkalmából jelentett be számottevő intézkedéseket a klímavédelem érdekében. A társaság bővebb ökoszisztémájában öt évvel korábbra, 2025-re hozta előre a szén-dioxid-semleges működés elérését. A második intézkedés részeként a cég 2030-ra a gyártás során nullára csökkenti a károsanyag-kibocsátást, míg a harmadik célkitűzés keretében 2050-re a teljes ellátási láncon belül megvalósítja a zéró károsanyag-kibocsátást.
A Schneider Electric korábban már csatlakozott a Climate Group EP100 kezdeményezéséhez, aminek célkitűzése, hogy 2030-ig a 2005-ös szinthez képest duplájára növekedjen az energiahatékonyság a működés során, illetve az RE100-hoz, melynek keretében azt vállalta a társaság, hogy szintén 2030-ra teljes egészében megújuló energia felhasználására áll át.
Az e-mobilitás a Schneider Electric számos munkatársa számára egyáltalán nem újdonság, hiszen olyan terméken dolgoznak, ami annak elterjedését támogatja. A vállalat EcoStruxure for eMobility rendszere teljes körű megoldást nyújt a töltési infrastruktúra kialakítására a tanácsadástól a mikrohálózatok kiépítésén és menedzselésén át a töltőállomások szállításáig.
Kapcsolódó cikkek
- Az USA után Európában is hódít a vezető magyar big data cég
- Új operatív igazgató a Magyar Marketing Szövetség élén
- Új nemzetközi rektorhelyettes a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Tovább erősíti technológiai tanácsadás üzletágát a Deloitte
- A L’Oréal a vállalati fenntarthatóság élén
- Klímaválság – nő a mérnökök felelőssége
- ABB – 2019-es egész évi és negyedik negyedévi eredmények
- Üzleti növekedés 2019-ben az i-Cell-nél
- Tovább bővül a fuvarozók online piactere
- A Codecool marketingigazgatója a PROGmasters vezetője lett
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.