Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák
Nyolcadik alkalommal készítette el az Inspira Research a reklámpiac hirdetői percepcióját mérő Marketing Mood Barometer kutatását. A 2020-as adatok egyértelműen mutatják az adatvezérelt, sőt a hagyományos direktmarketing területek egyre kedvezőbb hirdetői megítélését.
A kutatás során a márkatulajdonosi oldal véleményét kérdezték a büdzsék alakulásáról, a különböző marketing eszközök hatékonyságának megítélésről, és a zöldmarketing szerepéről. Az online kérdőívet 60 marketing döntéshozó töltötte ki, akiknek kétarmada a top 100 legnagyobb média büdzsével rendelkező vállalatot képviselte.
Minden évben a kutatás egyik legérdekesebb része, amikor a márkatulajdonosok értékelik az egyes marketing kommunikációs eszközöket hatékonyság szempontjából, azaz abból a szempontból, hogy az elmúlt évben az egyes eszközök milyen mértékben tudták támogatni a marketingcéljaik elérését.
A 26 hirdetési eszközt vizsgáló lista elejét hagyományosan a keresőmarketing eszközök és közösségi média dominálja, de idén megjelentek és jelentősen javítottak helyezésükön a direktmarketing eszközök is. Megjelent a címezetlen küldemény és egyből a 11. helyre ugrott, az online eDM 7 helyet javítva most a 8. helyre került, míg a címzett küldemény is bekerült a top10-be.
A DIMSZ DM Szenzor B2C kutatása is megerősíti ezt fogyasztói oldalról. A legjobban teljesítő csatornákra a magas nyitottság és magas generált vásárlási hajlandóság jellemző. A szórólap, az email és az internet tartozik ebbe a csoportba. A címezetlen küldemények konverziós indexe: 57%-a azoknak akik kaptak ilyen megkeresést vásároltak ennek hatására az elmúlt egy évben. A különböző témákat vizsgálva látható, hogy a szórólap esetében az élelmiszerrel kapcsolatos reklámújságok a legolvasottabbak, emellett az elektronikai, ruházati cikkekről szóló anyagokat is sűrűn átnézik a válaszadók.
„Rendszeres kutatásunk, mely során a döntéshozók első kézből elmondják véleményüket, perspektíváikat, mindig egy gyors látleletet ad egyben a tavalyi év tendenciáiról, és egyben az idei évről is, hiszen az üzleti várakozásokat is felmérjük, illetve azokat a tényezőket is próbáljuk feltárni, melyek a marketingesek számára a legfontosabb kihívásokat jelentik majd az elkövetkező időkben” – mondta Géczi Tamás az Inspira Research ügyvezető partnere
„A címzett és címezetlen küldemények a javuló konverziós aránynak köszönhetően egyre inkább visszakerülnek a hirdetők látókörébe, amely a terjesztéssel foglalkozó vállalatok és vállalkozások forgalmára is pozitív hatást gyakorol” – tette hozzá Stéger Anett, a DIMSZ elnökségi tagja.
Kapcsolódó cikkek
- Az IKT szektor ökológiai lábnyomáról jelentett az Ericsson
- A szülők háromnegyede félti gyermekét az okoseszköz-függőségtől
- Digitális bugyival segít a Telekom a bajba jutott szerelmeseken
- Az Y-generációs szülők féltik a gyerekeiket, mégis mobilt adnak a kezükbe
- A felelős vállalatvezetés 5 eleme
- 10 év adatait elemezte a Telenor
- Ki a felelős a személyes adataim biztonságáért?
- HONOR szelfikutatás: Az európaiak évente közel 600 szelfit készítenek magukról
- Accenture kutatás: Innovációs szakadék hátráltatja a növekedést
- Adatvezérelt nap 2020
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.
Hangalapú bankolás – ahol az IT és a nyelvtudomány találkozik
Korunk digitális kihívásainak egyike az ügyfelek ügyintézésre fordított idejének rövidítése, úgy, hogy közben az ügyfélélmény javuljon, miközben az egész folyamat egyszerűsödik. Kate, a hangutasítással működő digitális pénzügyi asszisztens, is azon piacvezető fejlesztések közé tartozik, ami az ügyfelek mindennapi bankolását támogatja. A K&H Bank ezért a legmodernebb mesterséges intelligencia és szabályalapú technológiát ötvözi más egyéb tudományterületekkel, például a nyelvtudománnyal is. Az integrációt a bank saját, úgynevezett NLU (Natural Language Understanding) csapata támogatja, segítve Kate-et a természetes nyelv megértésében és feldolgozásában.