A világ egyik legjelentősebb befektetési eseményén vett részt a magyar startup delegáció
A Startup Campus a HEPA törökországi irodája és az Isztambuli Magyar Főkonzulátus együttműködésében háromnapos törökországi üzleti túrát szervezett állami, egyetemi és vállalati partnerek, valamint három magyar startup számára. A startupok a világ egyik legjelentősebb befektetői konferenciáján, a World Business Angel Forum-on (WBAF) pitchelhettek, a Startup Campus pedig egyetértési megállapodást írt alá a török Hackquartersszel.
Február 17-19. között Isztambulba látogatott a Startup Campus Hungary powered by HEPA által szervezett delegáció, hogy részt vegyenek a világ egyik legjelentősebb befektetési fórumán, a WBAF 2020-on, valamint erősítsék a török startup ökoszisztémával való kapcsolatokat. A túra szervezésében segítséget nyújtott a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség helyi képviselete és Magyarország Isztambuli Főkonzulátusa is. A magyar delegációban a Startup Campus és a HEPA mellett képviseltette magát a Tungsram, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH), a ZalaZone, a Széchenyi István Egyetem, valamint három magyar startup, az Aeriu, a Haris Digital és a ViveLab is.
A korai befektetők egyik legfontosabb éves konferenciájára idén 92 országból érkeztek résztvevők, köztük angyal befektetők, tőkebefektetők, startupok, valamint vállalati partnerek és politikai döntéshozók egyaránt. A magyar delegáció részéről Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója “Az exportügynökségek elhelyezése a globális startup értékláncban a helyi gazdaságok fejlesztése érdekében” címmel tartott workshopot, Kölkedi Krisztián, az NKFIH elnöki tanácsadója a startupok és a közvetlen külföldi befektetések közti kapcsolatról szóló panelbeszélgetésen vett részt, Pongrácz Ferenc, a Tungsram innovációért felelős ügyvezető igazgatója pedig a nagyvállalatok innovációs szerepéről és startupokba való vállalati befektetésekről szóló panelben beszélt.
Az Isztambuli Magyar Főkonzulátusszervezte fogadáson lehetőség nyílt a potenciális helyi partnerekkel való kapcsolatépítésre is. Az eseményen a három magyar és a Hackquarters startup akcelerátor jóvoltából három török startup is bemutatkozhatott. Ezt követően a Startup Campus részéről Kovács Zsolt ügyvezető, a Hackquarters oldaláról pedig Sabina Babayeva operatív igazgató írt alá egyetértési megállapodást, melynek célja a magyar és török startup ökoszisztéma közötti kapcsolatok erősítése, a két szervezet tevékenységének kölcsönös promotálása. „Stratégiai megállapodást kötöttünk a török Hackquarters startup vállalkozásokat és nagyvállalatokat összekötő szervezettel. Célunk, hogy a magyar cégeknek a nemzetközi validációját, növekedését célpiaci szakmai partnerek programjain keresztül is ösztönözzük. A török piac kiváló lehetőségeket biztosít a növekedéshez, ezt az üzleti utunk is alátámasztotta" – összegzett Kovács Zsolt.
„A szervezőknek köszönhetően nagyon értékes túrán vettünk részt: megerősítéseket kaptam a termékünkről és a csapatunkról, kifejezetten működőképesnek ígérkező kapcsolatokat sikerült megalapozni az ipar, és a kereskedelem szereplővel.", – fogalmazott Perecz Péter, az ipar 4.0-s Haris Digital Engineering ügyvezetője.
A konferencia mellett a magyar delegációnak számos további alkalma nyílt a helyi startup ökoszisztémával való kapcsolatépítésre. A ZalaZone és a Széchenyi István Egyetem képviselői ellátogattak a Yildiz Műszaki Egyetem kutatás-fejlesztési és inkubációs Teknoparkjába, ahol szakmai kérdésekről és lehetséges együttműködésekről is szó volt. Emellett találkoztak az Automotive Manufacturers Association, valamint a Marmara Research Center képviselőivel is. “Az isztambuli esemény nagy formátumú, kapcsolatépítésre és tájékozódásra is lehetőséget adó, tartalmas nemzetközi szakmai rendezvény volt” – foglalta össze Hajnalka Zsolt, a ZalaZone projekt támogató közgazdásza.
Kapcsolódó cikkek
- 70 milliós befektetést kaphatnak magyar startupok a régióban is egyedülálló programban
- Ernyőmegállapodás segíti a hazai startupok globális terjeszkedését
- Hat magyar cég is bemutatkozott a világ egyik legnagyobb fintech eseményén
- 7 egyetemi ötlet kapott 15 millió forintos befektetést a Hiventures-től
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- Német-magyar befektetői találkozó
- Közép-kelet-európai startup rendezvény a brit fővárosban
- Hazai orvostechnológia startupok mutatkoztak be az Egyesült Államokban
- Londonban és Berlinben mutatkoztak be magyar startupok és befektetők
- Isztambulban startolt a Startup Campus V4 Global Tour
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.