Médiatanács: Nyolcszáz millió forint rádió- és tévéműsorok készítésére

forrás: Prím Online, 2020. március 7. 15:55

Összesen nyolcszáz millió forintos keret pályázható helyi és körzeti rádiók és televíziók műsortámogatására két programban, erről döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a legutóbbi ülésén. Burkolt reklám és a műsortámogatási szabályok megsértése miatt a grémium megbírságolta az RTL Klub és a Balaton Televízió szolgáltatóit. A tanács elfogadta azt a friss tanulmányt is, amely szerint az országos kereskedelmi televíziókban látható termékmegjelenítések száma egy év alatt közel tizedével nőtt.

Újból pályázhatnak műsorkészítési támogatásra a helyi és körzeti rádiók és televíziók 

Idén is meghirdeti a Médiatanács a helyi és körzeti rádióknak szóló pályázatát rendszeresen jelentkező hírműsorok, közérdekű szolgáltató- és tematikus magazinműsorok készítésére, amelyre a magyarországi és a határon túli szolgáltatók is pályázhatnak. A háromszáz millió forintos keretösszegű felhívásra négy alkalommal lehet jelentkezni 2020-ban, az első fordulóra a jelentkezési határidő április 2-a. Az igényelhető maximális támogatás hírműsoroknál kilencezer, a másik két műsortípusnál 45 ezer forint adásonként. A testület meghirdette a rendszeresen jelentkező hírműsorok, illetve közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázatát is a helyi és körzeti televíziók számára. 2020-ban összesen ötszázmillió forintra lehet pályázni négy fordulóban, az első jelentkezési határidő április 16-a. Az elnyerhető maximális támogatás a közéleti műsorokra adásonként ezúttal is hatvan-, míg hírműsorokra és kulturális magazinműsorokra negyvenezer forint, ami most sem lehet több, mint a tervezett összköltség kétharmada.

 

Médiafelügyeleti döntések

Az RTL Klub szolgáltatójára ötszázezer forintos bírságot szabott ki a testület, mert a Reggeli egy tavaly októberi adását támogató, diétás étkezéssel foglalkozó magyar cég termékét túl részletesen, vásárlásra ösztönözve mutatta be a műsor. A grémium a Balaton Televízió szolgáltatóját burkolt reklám miatt figyelmeztette, a műsortámogatási szabályok megsértése miatt pedig 55 ezer forintra bírságolta, mert tavaly októberben az Egy csepp az egészségért című műsor egyik adásában a műsort támogató egészségügyi intézetről reklámnak minősülő információk hangzottak el, ugyanis az intézmény szolgáltatásait olyan részletesen mutatták be, hogy ezzel a nézőket azok igénybevételére ösztönözhették. A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Állampolgári bejelentés nyomán a grémium vizsgálatot indít a Magyar ATV szolgáltatójával szemben a január 23-ai A nap híre című közéleti műsorában elhangzottak miatt, melyben az egyik résztvevő többek között rémisztő képződménynek nevezte a „fehér, keresztény, heteroszexuális” embereket.

 

Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések

A Médiatanács döntése szerint a Miskolc 103,8 MHz körzeti frekvencia közösségi használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az egyedüli pályázó Karc FM Média Kft., amely budapesti, székesfehérvári, tatabányai, dunaújvárosi, balatonfüredi és győri jogosultságaival hálózatba kapcsolódva sugározza majd adásait Karc FM 102,8 néven.

 

A testület elfogadta a helyi Cece 91,6 MHz frekvencia közösségi pályázati felhívásának tervezetét és véglegesítette a Sátoraljaújhely 104,9 MHz helyi frekvencia pályázati felhívását kereskedelmi jellegű használatra. A Médiatanács pénteken teszi közzé honlapján a dokumentumokat, a sátoraljaújhelyi felhívásra az ajánlatokat április 8-án lehet majd benyújtani.

 

Eredménytelennek nyilvánította a grémium a Székesfehérvár 99,2 MHz helyi közösségi rádiós frekvencia pályázati eljárását, mert az egyedüli pályázó pályázati ajánlata alakilag érvénytelen volt.

 

Üdülőhelyeket, üdítőket és ételeket hirdet a legtöbb termékmegjelenítés

A Médiatanács elfogadta a legfrissebb, termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt, amely az országos kereskedelmi televíziók 2019 második félévében sugárzott saját gyártású műsorait elemezte. A hat hónap alatt összesen 20 412 termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami kilenc és fél százalékkal meghaladta a 2018 azonos időszakában regisztráltakat (18 638). A legtöbb ilyen hirdetés – kereken négyezer – az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amit a Fókusz (1650) és Az év hotele (1310) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Bezár a bazár! (825) a hatodik helyet szerezte meg. A műsorokban 2685-féle márkát hirdettek, köztük a Norbi Update és a Norbi Update Low Carb szerepelt a legtöbbet, 804 alkalommal és kizárólag az RTL Klub Reggeli c. műsorában. A TV2-n a Decathlon volt az időszak vezető hirdetője 161 megjelenéssel, amely azonban az összesített listában még a top 10-be sem került be.

 

A gazdasági szektorok közül a szolgáltatási szektor szereplői éltek leginkább a termékmegjelenítés lehetőségével, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák, a panziók és a gyógyüdülőhelyek, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a kereskedelmi szektornál az élelmiszer-kereskedelem szerepelt a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára

A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is. 

2024. október 11. 17:19

A világ öt legjobb márkája között a Samsung

A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

2024. október 11. 15:10

Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV

Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat. 

2024. október 11. 13:24

Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót

A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.

2024. október 11. 11:48

A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát

Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.

2024. október 11. 10:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10