Kommunikáció a világjárvány alatt
Beszéljünk!
Elemeztük az átlagos keresési lekérdezések számát az üzenetküldő ügyfelek körében, a kevésbé ismert és a jelentősebb szolgáltatóknál is, mint a Google, Microsoft, Facebook, Rakuten vagy a Line Corporation.
Kommunikáció a világjárvány alatt
Európa vezető szolgáltatója vitathatatlanul a WhatsApp lett, amely 22 országban lett a legkeresettebb üzenetküldő alkalmazás. A WhatsApp vezető szerepre tett szert Európa szerte, Portugáliától és Spanyolországtól, Svájcon és Olaszországon keresztül, Csehországig és Németországig. A WhatsApp iránt megnövekedett érdeklődés robbanásszerű növekedését láthatjuk még Oroszországban, Törökországban és Romániában is.
14 országban a Zoom alkalmazást választották a legnépszerűbbnek. Az alkalmazás iránti fokozott érdeklődés elsősorban az északi országokban (Norvégia, Svédország), néhány balti országban (Észtország, Litvánia), valamint Ukrajnában és Moldovában tapasztalható.
Másfelől, kiderült, hogy a magyarok a jó öreg Skype-ot választották a legtöbben a kapcsolattartásra, ami nagy népszerűségre tett szert Szlovákiában és Lengyelországban is.
A Skype-hoz hasonló Viber és Microsoft Teams csak 4 országban nyerte el az emberek tetszését, főleg a Balkáni államokban. Microsoft Teams Bulgáriában lett a legnépszerűbb, a Vibert Belorusz területen választották a legtöbben és Dánia volt az egyedüli, ahol a Google Meet alkalmazást preferálták.
A keresés módszertana és források
A kutatás 19 üzenetküldő alkalmazás keresési lekérdezéseinek az összehasonlításán alapult, amik lehetővé teszik a videó hívást. A történeti adatokat a Google Keyword Planner szolgáltatta.
Forrás: Picodi.com
Kapcsolódó cikkek
- Mennyiért neteznek a felhasználók világszerte?
- Online vásárlás Magyarországon
- NMHH: Nagy lendületet vett tavaly a 4G-s mobilinternet
- Black Friday 2018 Magyarországon – miről árulkodnak a számok?
- Ingyen wifi teszi boldoggá a magyar okoskütyühasználót
- Tízből kilenc magyarra veszély leselkedik az interneten
- Minden második gyerek veszélynek van kitéve a neten
- Gyakrabban nyaralnak külföldön az egyedülállók
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Real Madrid az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós bevételt
A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a legnagyobb futballklubok a 2023/24-es szezonban jelentős bevételnövekedést értek el, és a Real Madrid lett az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikerét a pályán elért eredményeik, stadionfejlesztések és a jól megtervezett kereskedelmi stratégiák tették lehetővé. A Premier League csapatai továbbra is az élvonalban szerepelnek a bevételi rangsorban, míg a női futball is kiemelkedő növekedést mutat, jelezve a sportág egyre nagyobb népszerűségét és piaci értékét.
Hazai színpadon az IIOT – Nemzetközi informatikai diákolimpia Budapesten
2025. március 9-én került sor a Budapesti Fazekas Mihály Gimnáziumban a Kódkupa idei döntőjére, ahol Magyarország legtehetségesebb középiskolás programozói mérték össze tudásukat. A Kódkupa egyúttal válogatóversenyként is szolgál a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT), amely idén Magyarországon, 2025. május 30. és június 3. között kerül megrendezésre.
Megalakult a Kyndryl Institute
A mai gyorsan fejlődő digitális gazdaságban a vezetők egyre komplexebb kihívásokkal szembesülnek, miközben a technológia folyamatosan változik. A The Kyndryl Institute célja, hogy változatos nézőpontokkal és cselekvésre ösztönző meglátásokkal támogassa a felsővezetőket a legfontosabb aktuális kérdésekben, mint például a mesterséges intelligencia hatásai, szabályozások, kibervédelem, IT-modernizáció és más kulcsfontosságú témák. Az iparági vezetők, start-up közösségek, civil társadalom és akadémiai szakértők bevonásával a The Kyndryl Institute azon dolgozik, hogy segítse a stratégiai döntéshozatalt és ösztönözze az innovációt világszerte.
Kiskorú influencerek a közösségi médiában
A mai világ véleményformálói az influencerek, akik gyakran márkanagykövetekként működnek, és ismertségükre alapozva építenek pénzügyi modelleket. De miért bízzuk éppen az online média szereplőire, hogy eligazítsanak bennünket az élet különböző területein, legyen szó egészséges életmódról, gyereknevelésről vagy öltözködésről? Ezt a kérdést teszik fel az NMHH Podcast gyermekek online biztonságával foglalkozó nyolcadik adásában Aczél Petra kommunikációkutató, az NMHH Médiatudományi Intézetének kutatásvezetője és Guld Ádám médiakutató, a Pécsi Tudományegyetem egyetemi docense.
A Széchenyi-egyetem megszerezte a legmagasabb szintű drónengedélyt
A győri Széchenyi István Egyetem könnyű pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó üzemeltetési tanúsítványt szerzett, így első felsőoktatási intézményként egész Európában megszerezte a 2021-ben bevezetett, az európai drónszabályozás alapján kiadható legmagasabb szintű engedélyt. A légiközlekedési hatóság az egyetem alkalmasságát értékelve megállapította, hogy az készen áll a biztonságos üzemeltetésre és rendelkezik a szükséges kompetenciákkal. Az engedély különleges jelentőséggel bír, mivel az EU-ban csupán mintegy 30 UAS-üzembentartó rendelkezik ilyen LUC (Light UAS Operator Certificate) tanúsítvánnyal a regisztrált 1,8 millió között.