Rekordok dőlnek a kisgépes forgalomban

forrás: Prím Online, 2020. május 2. 11:24

A kisgépes repülések számának több éve tartó, látványos növekedését ugyan derékba törte a járványhelyzet, a jó időjárásnak, illetve a jelenleg is aktívan zajló pilótaképzéseknek köszönhetően mozgalmas áprilisuk volt a HungaroControl repüléstájékoztatóinak. 

Az elmúlt években a nagygépes forgalomhoz hasonlóan az úgynevezett VFR (Visual Flight Rules) szerinti repülések száma is intenzív növekedést mutatott. Míg 2014-ben valamivel több mint 41 ezer gépmozgás volt a nem ellenőrzött légtérben, 2019-ben ez az érték már meghaladta a 65 ezret. Ezáltal a HungaroControl repüléstájékoztató szolgálatának munkatársai tavaly mintegy 60 százalékkal több kisgép biztonságos közlekedését segítették, mint öt évvel korábban. 

 

A kifejezetten enyhe téli időjárásnak köszönhetően 2020 első negyedévében is dinamikus bővülés jellemezte a kisgépes forgalmat. Bár ez a tendencia március végén megtört, és a számok itt is negatívba fordultak, a koronavírus-járvány lényegesen enyhébb hatást gyakorol erre a szektorra, mint a nagygépes kereskedelmi repülésekre. Sőt, az elmúlt hetekben több olyan nap volt, amikor a repüléstájékoztatók által regisztrált gépmozgások meghaladták az előző év azonos időszakának forgalmát. A legkiemelkedőbb dátum ebből a szempontból április 8-a volt, amikor a HungaroControl által felügyelt nem ellenőrzött légtérben 73 százalékkal több gép repült, mint egy évvel ezelőtt, ugyanezen a napon.

 

A HungaroControl a hazai repülésbiztonság garantálójaként a koronavírus-járvány idején is gondoskodik arról, hogy a szükséges repülési információk eljussanak azokhoz a kisgépes pilótákhoz, akik repüléstájékoztatóinkkal felveszik a kapcsolatot. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

2021. május 10. 17:32

Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly

A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét. A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. 

2021. május 10. 15:49

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

2021. május 10. 13:44

Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

2021. május 10. 12:16

A Facebook új fejlesztése: karszalag az AR eszközök vezérléséhez

Amikor egy olyan technológiában, mint a kibővített valóság ilyen mértékű növekedés tapasztalható, akkor egyértelművé válik, hogy óriási változást hoz majd életünkben és mindennapjaink részévé válik. 

2021. május 10. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35