A Haumann-család nappalijába vitte a televíziózás jövőjét a Vodafone

forrás: Prím Online, 2020. május 14. 17:20

Virtuális esemény keretében beszélgetett a tévézés és a filmkészítés múltjáról, jelenéről, illetve jövőjéről a Haumann színészcsalád és a Vodafone. Haumann Péter és gyermekei, Haumann Máté és Haumann Petra a saját nappalijukból csatlakoztak az online eseményhez, ahol a filmes szakma titkaiba és a művészvilág koronavírus-járvány miatti digitalizációjába is bepillantást engedtek. 

A téma aktualitását a Vodafone új televíziós szolgáltatásának tavaszi, széleskörű bevezetése adta, amelynek különlegessége, hogy egyesíti a klasszikus és on-demand tévézés élményét és minden eddiginél perszonalizáltabb szolgáltatást nyújt: többek között olyan innovatív, okostévé nélkül is használható funkciókkal rendelkezik, mint a Személyes ajánló, a Műsorvisszajátszás, a Gyereksarok és az OTT applikációk.

 

A Vodafone TV elviszi a legnagyobb hazai és külföldi sztárokat a nézők otthonaiba, ezúttal azonban a művészek nappalija nyílt meg a közönség előtt: Haumann Péter, Máté és Petra a Vodafone első virtuális kerekasztal-beszélgetésén saját otthonukból jelentkeztek be, hogy megvitassák a múlt és a jelen tévézésének különbségeit. Míg Haumann Péter pályája kezdetén, 1962-ben egy-egy jelenet felvétele hosszú ideig tartott, és fontos volt, hogy elsőre sikerüljön, nehogy újra kelljen venni, mert a filmtekercs sok pénzbe került, addig Máté most, 58 évvel később egy videókonferencia-alkalmazáson keresztül forgatott TV sorozatot a saját otthonából. 

 

Megváltozott a filmipar

„Nagyon sok minden változott a filmgyártásban ahhoz képest, mint mikor én kezdtem a szakmámat. A többszáz kilós, nehezen mozgó kamerák helyett, ma már a digitális technológiával, olykor egy jó képességű telefonnal is lehet filmet forgatni. Régen több napig próbált a színész. Ma egy sátorban, monitorok tömege előtt ül a rendező és alaposan előkészített beállítások alapján irányítja a történéseket.” – mesélte Haumann Péter.

 

Haumann Máté több külföldi, streaming szolgáltató által gyártott sikerprodukcióban szerepelt már, de a koronavírus miatti digitális átállás számára is új kihívást jelentett: „A járványhelyzet teljesen megváltoztatta a szakmánkat, és egyik pillanatról a másikra állt le az egész filmipar, szünetelnek a nagy forgatások, egy részük pedig átterelődött online felületre. Az elmúlt hetekben például a könyvespolcunk előtt ülve, egy okoseszköz segítségével forgattam le több kollégámmal egy hazai tévésorozatot, de a karantén idején, szintén itthonról szerepeltem egy dán rövidfilmben, és jelenleg is vannak online futó filmes projektjeim” – tette hozzá Máté, aki sosem gondolta volna, hogy ilyen gyorsasággal kell átállnia egy addig ismeretlen munkamódszerre.

 

Haumann Petra színészként úgy gondolja, hogy a filmvilág és a televíziós szakma is levonhat tanulságokat a járványhelyzet időszakából: „Ez a kényszerhelyzet olyan megoldásokat is eredményezett, amelyekre nem biztos, hogy a szakma magától áttért volna. A filmiparban tudatosult, hogy egy-egy castinghoz, olvasópróbához vagy sorozatszerepléshez nincs feltétlenül szükség a személyes jelenlétre sem a színészek, sem az alkotók részéről. Az internet olyan lehetőségeket hordoz, amelyek akár hosszútávon is költséghatékonyabbá tehetik a produkciós folyamatokat, például online nem merülnek fel a stúdióbérlés, az eszközbérlés vagy az utazás költségei. Ezek hasznos hozadékok, de nekem nagyon hiányzik a színház, a közönség, a szinkron és a kollégákkal való kontaktus.” – mondta Haumann Petra.

 

 

A televíziózás jövője

A Vodafone idén év elején úgy döntött, hogy megváltoztatja erős mobilszolgáltatói imázsát, és bevezeti új vezetékes televízió szolgáltatását, amely a tévézés jövőjét viszi el a felhasználók otthonaiba. A Vodafone TV a jövő tévézésének élményét nyújtja a felhasználók számára: egy, a piacon egyedülálló, többfunkciós, csempés elrendezésű kezelőfelületen, egyidőben teszi elérhetővé a klasszikus tévéműsort és a különböző, előfizetéshez kötött, illetve online műsorszolgáltatói tartalmakat (pl. Amazon Prime, Youtube stb). A szolgáltatás pedig minden eddiginél perszonalizáltabb: az ügyfeleknek nem egyesével kell kapcsolgatniuk a tévécsatornák között, hanem olyan kényelmesen, vizuálisan válogathatnak a felkínált műsorokból, mint ahogyan a mobiljukon, az alkalmazásaik között tennék azt. 

 

„Az a tapasztalatunk, hogy egyre inkább háttérbe szorul a hagyományos lineáris tévézési viselkedés, ezzel szemben pedig nő az emberek digitalizációs érettségi szintje. Amit a Vodafone TV kínál, és ebben egyedülálló, hogy a tudatos és egyéni tartalomválasztási szokásokat és igényeket felismerve, személyre szabott ajánlórendszerének köszönhetően egyénre szabottan javasol tartalmat. Minden tartalomhoz tartoznak metaadatok (zsáner, szereplő, évjárat stb.), amelyek az egyéni ízlést tükrözik, a VTV pedig ezek figyelembevételével ajánl műsorokat a tévénézőknek. Tehát a személyre szabottság és a tudatosság marad, de a válogatást a Vodafone TV elvégzi a nézők helyett” – mondta Lennert Márton, a vállalat Vodafone TV-ért felelős igazgatója, emellett hozzátette, hogy a Vodafone új vezetékes szolgáltatásának Műsorvisszanéző funkciója segítségével egyetlen felhasználó sem marad le kedvenc filmjeiről és sorozatairól, azokat egyszerűen, egy hétre visszamenőleg megtekintheti a Vodafone TV felületén. 

 

„Nemcsak a művészek életére, de a tévénézési szokásainkra is jelentős hatást gyakorolt a pandémia: a Nielsen kutatása  szerint március közepén közel 1,5-szer többet néztek tévét az emberek, mint az előző év azonos időszakában. Leginkább a 4-17 évesek körében nőtt a tévénézés, és a hírcsatornák mellett – a gyerekcsatornák nézettsége járult hozzá a magasabb nézőszámhoz ebben az időszakban.  Éppen ezért kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a legkisebbek biztonságos szórakozására is odafigyeljünk. A Vodafone TV Gyermeksarok beállításának köszönhetően a szülők a gyerekeik életkorának megfelelő, egyedi, PIN-kóddal módosítható profilokat hozhatnak létre, ahol személyre szabottan, csak a gyermek fejlettségének megfelelő tartalmak jelennek meg” – mondta el Gábor-Balogh Bernadett, a Vodafone Magyarország marketing igazgatója.

 

A tévézés jövője a mobilodon

A Vodafone TV tartalmait nem csak a kanapéról nézhetik a felhasználók: a szolgáltatás felületét szinte bárhol, bármikor, az adatforgalmuk fogyasztása nélkül böngészhetik egy dedikált mobilalkalmazáson keresztül, és párhuzamosan, egyszerre akár 2 mobileszközön is élvezhetik kedvenc műsoraikat. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Komoly átrendeződés alatt a gyógyszeripar és az egészségügyi ágazat

A gyógyszeripari és az ún. medtech, azaz orvostechnológiai szektor globális szinten nemcsak az inflációval, az emelkedő kamatlábakkal és a lassabb gazdasági növekedéssel küzdött tavaly, de alaposan átszabják az ágazatot az olyan forradalmi technológiák, mint a generatív mesterséges intelligencia, a geopolitikai környezet és a szabályozási változások – derül ki a Deloitte gyógyszeripar és egészségügyi szektor kilátásaival foglalkozó globális kitekintéséből.

2024. október 15. 09:57

Magyarországon is bemutatkozik a Vivo

A zászlóshajójának számító X200-as sorozat bemutatója után nem sokkal, 2024 októberének végén Magyarországra is megérkezik a Vivo mobilgyártó, és elindítja a hivatalos forgalmazást.

2024. október 14. 20:38

Nemes cél érdekében állt össze a Mentőalapítvánnyal a magyar mémlegenda

Közös edukációs kampányt indított az Országos Mentőszolgálat Alapítvány és Arató András, vagyis Hide the Pain Harold. A világszerte ismert magyar mémlegenda a tőle megszokott humorral ötvözve ismert slágerekre mutatja meg az újraélesztés helyes módját. A cél, hogy felhívják a figyelmet a laikus újraélesztés fontosságára, hirtelen szívhalál esetén az első 3-4 perc ugyanis létfontosságú, és a másodpercenkénti két mellkasnyomás életet is menthet.

2024. október 14. 19:45

Skarlátvörös színben emelkedik ki a mezőnyből a Sony okostelefonja

A Sony örömmel jelenti be, hogy zászlóshajó okostelefonja mostantól már „skarlátvörös” színben, a vörös új, lenyűgöző árnyalatában is elérhető. Az új „skarlátvörös” Xperia 1 VI rendelkezik az összes olyan forradalmi technológiával, amelyek a teljes jelenlegi színpalettában páratlan felhasználói élményt nyújtanak, míg elegáns kialakítását még inkább kiemeli és tökéletesíti a szemet gyönyörködtető skarlátvörös színű, előkelő matt felület.

2024. október 14. 18:20

Bemutatták az első ultraalacsony bemeneti késleltetésű Bluetooth-technológiát

Az LG Electronics (LG) a Razerrel és a MediaTekkel együttműködve bemutatta a világ első Bluetooth-technológiával működő ultraalacsony bemeneti késleltetéssel rendelkező (Bluetooth Ultra-Low Latency, BT ULL) játékkontrollerét. A 2024-es LG webOS Summit keretében megtartott eseményen a forradalmi 1 milliszekundumos input lag technológiát egy LG webOS okostelevízió és egy Razer Bluetooth játékvezérlő segítségével prezentálták.

2024. október 14. 16:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10