Okos megoldásokkal javíthatnak helyzetükön az irodaüzemeltetők

forrás: Prím Online, 2020. május 26. 09:28

Jelentős változásokra lehet számítani az irodapiacon a következő hónapokban, a bérlők ugyan lassan ismét birtokba veszik a létesítményeket, de új igények merülnek fel. Az irodaházak üzemeltetői számára a várható válság és az új elvárások miatt minden eddiginél fontosabbá válhatnak a hatékonyságot növelő intelligens megoldások. 

Egyelőre nehéz megbecsülni, milyen változásokat hoz majd az irodapiacon a jelenlegi krízis, azonban ahogy lassan visszatérnek a munkavállalók az irodaházakba, már látszik, hogy új helyzetre és új igényekre kell felkészülniük az üzemeltetőknek. A Fortune500 listán is szereplő, kereskedelmiingatlan-szolgáltatásokkal foglalkozó JLL elemzése szerint például az elmúlt években népszerűségnek örvendő és egyre zsúfoltabb hatalmas, nyílt terek koncepcióján változtatni kell. Az idei első negyedévben az irodaterület mintegy 70 százaléka volt ilyen jellegű, és míg a 2000-es évek elején még 30 négyzetméter körül volt az egy dolgozóra jutó átlagos terület egy irodában, addig napjainkra ez az érték 7 és 14 négyzetméter közé csökkent.

 

Az egyértelmű, hogy a biztonság megőrzése miatt ennél jóval nagyobb teret kellene biztosítani az irodákba visszatérő munkavállalóknak, de az elemzés arra is rámutatott, hogy az épületek üzemeltetőinek a közösségi terekkel, valamint azokkal a helyekkel is kezdeniük kell valamit, amelyek könnyen zsúfolttá válhatnak, mint például a liftek, vagy a recepció környéke. De jelentős feladatot ad majd a megfelelő higiéniai körülmények biztosítása, a rendszeres fertőtlenítés is. 

 

 

Az is világos, hogy az otthoni munkavégzés szerepe jóval nagyobb lesz majd, mint korábban és a vállalkozások és a munkavállalók tömegesen élnek majd ezzel a lehetőséggel a járvány után is, ami szintén komoly hatással lehet az irodák iránti igényre. Emellett az elemzések alapján komoly gazdasági visszaesés jöhet a következő időszakban, ami szintén kihívás elé állítja az irodaházak üzemeltetőit.

 

Ilyen körülmények között kulcsfontosságú, hogy minél költséghatékonyabban működjenek a létesítmények, illetve intelligens megoldások bevetésével tovább növeljék a bérlők alkalmazottainak kényelmét és biztonságát. A Schneider Electric nyílt, gyártófüggetlen IoT-technológiára és felhőszolgáltatásokra épülő platformja, az EcoStruxure lehetővé teszi, hogy az irodaház-üzemeltetők a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 30 százalékát megtakarítsák, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 13 százalékkal is csökkenthetik. A rendszer segítségével átlagosan 29 százalékkal csökkenthető a nem tervezett karbantartások száma, és előre ütemezhetők a szervizelések. A szoftverrel ezenkívül a fűtő-hűtő és szellőztető rendszereket érintő rejtett költségek 83 százaléka is beazonosítható. 

 

„Egy kereskedelmi épület esetében a bekerülési költség 20 éves életciklusára levetítve mindössze 25 százalék, vagyis a teljes projekt ráfordításának 75 százalékát az üzemeltetés teszi ki. Az EcoStruxure Building Advisor épületmenedzsment-megoldásunkkal az automatizált adatszolgáltatás és -elemzések révén a felhasználók átfogó képet kapnak a működésről, így folyamatosan figyelemmel tudják kísérni az összes folyamatot, és ha kell, javítani azokat. A hatékonyság növelése és a költségek csökkentése mellett ne feledkezzünk meg arról, hogy komoly környezetvédelmi hatása is van, ha okosabban üzemeltetjük épületeinket. Az épületek létrehozása és fenntartása felelős a globális energiafogyasztás és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 30 százalékáért, ugyanakkor az épületekben rejlő energiahatékonysági potenciál jelenleg 82 százalékban kihasználatlan a Nemzetközi Energia Ügynökség World Energy Outlook jelentése szerint” - hangsúlyozta Racsek Dániel, a Schneider Electric EcoStruxure kereskedelmi és üzletfejlesztési igazgatója. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor. 

2024. április 24. 14:46

Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI

Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.

2024. április 24. 13:11

Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak

A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit. 

2024. április 24. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50