Testre szabott élményekkel és hatékony üzemeltetéssel pöröghetnek fel a szállodák
Elképzelhető, hogy csak 2023-ra éri el a szállodai szobákra eső átlagos árbevétel a 2019-es szintet az Egyesült Államokban a CBRE prognózisa szerint. A szállodaipar a világ minden részén komoly kihívásokkal küzd a jelenlegi krízishelyzetben, éppen ezért minden eddiginél fontosabb az ágazat szereplői számára, hogy különleges ügyfélélményt kínáljanak, miközben csökkentik a működési költségeiket.
Folyamatosan érkeztek a hírek az elmúlt hetekben arról, mely európai országok nyitják meg a határokat a nyár közeledtével, abban a reményben, hogy visszatérnek a turisták. A turizmus és a szállodaipar azonban korábban nem tapasztalt zuhanást élt át az utóbbi néhány hónapban és egyelőre meglehetősen bizonytalan, hogyan alakul a szektor közeljövője.
A teljes körű ingatlan-tanácsadói és befektetési szolgáltatásokat nyújtó CBRE az amerikai szállodaiparra vonatkozóan adott ki elemzést, ami szerint 2023-ig kell várni arra, hogy az Egyesült Államokban az elérhető hotelszobákra jutó átlagos bevétel (RevPAR) elérje a 2019-es szintet. Az ágazat talpraállása ennél jóval korábban elindul, a tanulmány szerint a harmadik negyedév elején már kezd stabilizálódni a helyzet, az év utolsó három hónapjában pedig megkezdődhet a szektor helyreállása.
Egy ilyen helyzetben minden eddiginél fontosabb a szállodaüzemeltetők számára, hogy minél több visszatérő vendéget szerezzenek, így stabilizálva a bevételeiket, ezzel párhuzamosan pedig mindent elkövessenek a hatékonyabb működés érdekében, ami a költségek csökkentését eredményezheti. A vendégek számára megkülönböztető tényező lehet egy-egy hotel vagy szállodalánc kapcsán, ha az személyre szabott élményeket kínál számukra már a bejelentkezés pillanatától.
„A jelenleg elérhető technológiai megoldások révén a vendégek akár wi-fi kapcsolaton keresztül testre szabhatják szobájukat, meghatározhatják a falak megvilágítását, hogy milyen zene szóljon beállíthatják a páratartalmat és a hőmérsékletet. Ráadásul a testre szabott élmény egy szállodalánc minden egységénél, a világ bármely pontján elérhetővé tehető, ami erősítheti a lojalitást az adott márka iránt” - számolt be a lehetőségekről Veller Tamás, a Schneider Electric szakértője.
Az intelligens szobai vezérlőrendszerek, illetve a Schneider Electric által is kínált energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldások integrációja a szállodák üzemeltetését is új szintre emeli. Így például megoldható, hogy a vendég távozása után a szoba automatikusan alapállapotba álljon, vagyis a redőnyöket a rendszer leengedi, visszavesz a fűtésből, így összességében akár 25-30 százaléknyi energiapazarlás is megelőzhető.
„Egy hasonló méretű irodaépülethez képest egy szálloda üzemeltetése nagyjából 2,5-szer több energiát igényel, hiszen egy hotel éjjel-nappal működik, vagyis folyamatosnak kell lennie a víz- és áramellátásnak, a hőmérséklet szabályozásának. A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 32 százalékát takaríthatják meg, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik” - mutatott rá Veller Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- 3 hetet nyert a Föld - augusztus 22-én lesz a Túlfogyasztás Világnapja
- Okos megoldásokkal javíthatnak helyzetükön az irodaüzemeltetők
- Így lehet még biztonságosabb az e-autózás
- Katasztrófahelyzetben is segít a digitalizáció
- Hatalmas megtakarítást hozhat az épületek automatizálása
- IoT megoldások segíthetik a szállodák talpra állását
- Nyolc meglepő tény az elektromos autókról
- Új korszak jön a szerverek hűtésében
- Hadat üzent a nemek közötti egyenlőtlenségnek a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.