Visszatérő toborzási kedv: egyre több álláshirdetést adnak fel a cégek
2020 második negyedéve a koronavírus-járvány következtében kialakult válságról, és az azt követő újranyitás kezdetéről szólt – a hazai munkaerőpiacon is. Míg a járványhelyzet mélypontján az álláshirdetések száma drasztikusan csökkent az előző év azonos időszakához képest, később ez a tendencia gyorsan megváltozott. Amint elkezdett hozzászokni a társadalom az új helyzethez, a cégek újra működésbe léptek a toborzás területén is – ez látszik a Profession.hu második negyedéves jelentésének adataiból.
Növekedés hónapról-hónapra
Túl van a mélyponton a hazai álláspiac: a Profession.hu legfrissebb adatai szerint a cégek májusban áprilishoz képest már 36 százalékkal, júniusban májushoz képest pedig 20 százalékkal több álláshirdetést adtak fel. A toborzási kedv tehát visszatérni látszik, de a koronavírus-járvány miatt éves összehasonlításban 2020 második negyedéve csökkenést mutat az új álláshirdetések számában.
2019 azonos időszakához képest felére csökkent az új hirdetések száma az ügyfélszolgálati, HR, vendéglátás, bank kategóriákban. De ugyanekkora visszaesés volt a fizikai munka területén is: ez leginkább a konyhai munka, takarítás, anyagmozgatás, betanított munka alkategóriákat érintette. A válság a legkevésbé a mezőgazdasági (9 százalékos csökkenés), az IT programozói, az építőipari és a cégvezetői állások piacát sújtotta: itt húsz százalék körüli volt a csökkenés az új meghirdetett állások számában.
Megugró jelentkezésszám
Míg az álláshirdetések száma csökkenő, addig a jelentkezések száma növekvő tendenciát mutatott 2020 második negyedévében. Az állásportál mintegy 25 százalékkal több jelentkezőt regisztrált a tavalyi év azonos időszakához képest.
A legnagyobb érdeklődés a szakmunkák iránt látszott: 69 százalékkal többen jelentkeztek ilyen típusú állásokra. Emellett a fizikai munka (42 százalék), az ügyfélszolgálat (40 százalék), az értékesítés (35 százalék) és az IT programozás (29 százalék) is népszerű kategóriák voltak.
Az egyes alkategóriákat vizsgálva 2019 második negyedévéhez képest négyszeres növekedés volt a jelentkezésszámokban az építő- és földmunka területén, háromszor többen jelentkeztek kertész állásokra, két és félszer többen a raktárosi állásokra. De kétszeres volt a jelentkezés a bolti eladóknál is, és 0,7-szer többen kerestek szakács, csomagoló, takarító állásokat.
Rugalmas munkavégzés
„A koronavírus-járvány miatt számos cég éles környezetben próbálhatta ki a vállalati szintű távoli munkavégzést, tudatosabban kezdtek online kollaborációs eszközöket használni, és vált a kultúra részévé az új működési modell” – jellemzi a helyzetet Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.
Valószínűleg ennek köszönhető fejlemény, hogy 2019 második negyedévéhez képest 2,5 százalékkal nőtt a rugalmas munkavégzést kínáló állások aránya. A járvány pozitív hozadéka tehát, hogy a rugalmas munkavégzés – mellyel kapcsolatban 2020 második negyedévében rengetegen szerezhettek közvetlen tapasztalatot – egyre inkább a céges mindennapok alapvető részévé válhat.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar siker az EMEA Premier Partner Awardson
- Mindörökké home office?
- Álláskeresési térkép segíti a koronavírus miatt állás nélkül maradtakat
- Átalakuló vezetői szerepek: ilyen egy jó főnök most
- A koronavírus digitalizációs forradalmat hozott a magyarországi vállalatoknál
- Cégvezetők a munkaerőpiacról: látszik a fény az alagút végén
- Ilyen volt 2020 első negyedéve a hazai munkaerőpiacon
- Álláskeresés világjárvány idején: az online megoldásoké a főszerep
- A koronavírus miatt állásukat vesztett dolgozóknak segít egy új kezdeményezés
- Lassítottak a toborzásban, de optimisták a magyar cégek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Wolt és a Yettel együttműködése: Mobiltelefonok és tartozékok egy kattintásra
A Yettel új értékesítési csatornát nyitott: elsőként a hazai mobilszolgáltatók közül a Wolt alkalmazásán keresztül is rendelhetők feltöltőkártyás mobiltelefonok, SIM-kártyák és különféle tartozékok a Yettel üzletekből.
A Xiaomi történelmi pénzügyi eredménnyel zárta a 2024-es évet
A Xiaomi Corporation közzétette a 2024. december 31-én zárult pénzügyi évre vonatkozó, auditált konszolidált eredményeit. A Csoport negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant a 2024. évi negyedik negyedévben, miközben az éves és negyedéves teljesítménye meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi éves árbevétele 35%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyereség 41,3%-kal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett. A 2024 negyedik negyedévében a teljes árbevétel 109 milliárd jüanra nőtt, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a korrigált nettó nyereség 69,4%-kal, 8,3 milliárd jüanra emelkedett, így jelentősen túlteljesítette a piaci várakozásokat.
Sintra AI: Az új digitális asszisztens
A mesterséges intelligencia (AI) ügynökök egyre több területen jelennek meg, céljuk pedig a mindennapi munka megkönnyítése. A Sintra AI, egy új platform, azt ígéri, hogy segít automatizálni a napi feladatokat, így csökkentve az adminisztratív terheket. De vajon érdemes belevágni?