Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
Öt évvel megújította a szolgáltató kérelmére a Mária Rádió Frekvencia Kft. ceglédi jogosultságát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az e heti ülésén. A testület rádiós részletfizetési kérelmeket bírált el, és bírságot rótt ki a TV2 és a Rádió 1 szolgáltatóira, amiért előbbi burkolt reklámot tett közzé, utóbbi pedig nem megfelelő korhatár-besorolással és időben közvetített egy műsort.
A koronavírus-járvány okozta bevételkiesésre tekintettel, kérelemre a Médiatanács engedélyezte a fővárosi Sláger FM, a veszprémi Méz Rádió, a zalaegerszegi, a debreceni és a budapesti Best FM, a szolnoki Amadeus Rádió, a miskolci Rádió M, valamint a fővárosi Rádió 1 szolgáltatójának és az azzal hálózatba kapcsolódó nyolc vidéki jogosultság üzemeltetőjének, hogy a harmadik negyedéves médiaszolgáltatási díjaikat ne egy összegben, hanem három havi részletben fizethessék be.
A Médiatanács a szolgáltató kérelmére további öt évvel – 2025. november 8-ig – megújította a Mária Rádió Frekvencia Kft. Cegléd 88,3 MHz helyi rádiós frekvenciára szóló jogosultságát, így azon továbbra is a közösségi jellegű Mária Rádió Cegléd hallható majd.
A testület elvégezte a rádiós szolgáltatók műsorkvótákra vonatkozó 2019-es kötelezettségteljesítésének vizsgálatát is, ennek nyomán néhány tízezer forintosbírságot szabott ki a 101,7 Pécs FM, a mezőtúri Pont Rádió, a budapesti Spirit FM és a nyíregyházi Mustár Rádió szolgáltatóira, amiért eltértek a törvényben előírt kötelezettségeiktől.
A TV2 szolgáltatójára 520 ezer forintos bírságot szabott ki a grémium, amiért a csatorna a Trendmánia egy-egy februári adásában a műsort támogató utazási iroda és egy konyhai cikkeket áruló bolt termékei, szolgáltatásai burkoltan reklámozta a szerkesztett tartalomban, azok megvásárlására sarkallva a nézőket. Ilyet a törvény csak reklámblokkban engedélyez; a közvetlen népszerűsítést más műsorrészben, így műsorszámon belül sem teszi lehetővé.
A Rádió 1 szolgáltatóját hallgatói bejelentés alapján indított – hatósági eljárásában, a gyermekvédelmi szempontokat figyelembe véve 550 ezer forintos bírság megfizetésére kötelezte a tanács, amiért a Balázsék című, 12 éven aluliaknak nem ajánlottként besorolt műsort nem megfelelő időpontban és korhatár-besorolással sugározta egy áprilisi reggelen. A műsorban – a műsorvezetők szexuális töltetű témákról direkt, erőteljes utalásokkal beszélgettek és viccelődtek – ezért az kizárólag este 9 és hajnali 5 óra között kerülhetett volna adásba, 16-os korhatárjelzéssel.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
- Közzétette az NMHH a 2019-es országgyűlési beszámolóit
- Helyi és körzeti tévék kapnak 122 millió forintos támogatást
- Médiatanács: Újra szólhat az Európa Rádió Miskolcon
- Pályázati lehetőség közösségi televíziók és rádiók részére
- Huszonegy rádió huszonnégy műsora kapott közel 75 millió forintos támogatást
- Tovább szólhat a Kunság Rádió és a Halas Rádió
- Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács
- Tizenkilenc televízió és rádió kap több mint 115 millió forintos támogatást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valódi vagy manipulált? A Sony technológiája segít eldönteni
A Sony bemutatta a Camera Verify béta verzióját, amely a Camera Authenticity Solution új funkciójaként lehetővé teszi a fényképek hitelességi adatainak külső megosztását egy dedikált URL-címen keresztül. A fejlesztés célja, hogy támogassa a hírügynökségeket a digitális képek valódiságának ellenőrzésében – különösen az egyre kifinomultabb generatív mesterséges intelligencia térnyerésének idején.
Hatodszor is Családbarát Munkahely a Bridgestone Tatabánya
A tatabányai Bridgestone gyárat immár hatodik alkalommal ismerték el Családbarát Munkahely címmel. A „Vállalati értékvállalásunk egy támogató munkahelyért” című pályázat sikere megerősíti a vállalat hosszú évek óta követett gondoskodó szemléletét, mellyel egy egymást támogató, közösségközpontú munkahelyi kultúrát épít.
A Galaxy AI határai kitolódnak: 400 millió eszköz a célkeresztben
2024-ben a Samsung forradalmi lépést tett a mobil AI fejlődésében: bemutatta a Galaxy S24 szériát, és ezzel elindította azt az ambiciózus tervét, hogy év végéig több mint 200 millió eszközön tegye elérhetővé a Galaxy AI-t. A Galaxy AI azóta folyamatosan fejlődik, új szintre emelve az okostelefonos élményt – ma már a Galaxy S25 felhasználóinak több mint 70%-a rendszeresen használ AI-alapú funkciókat. Különösen kiemelkedő a Google Gemini népszerűsége, amely az új S széria készülékein háromszorosára növelte felhasználói bázisát.
Négy kijelzős dokkolóállomás, kompromisszumok nélkül
A holland székhelyű Club 3D, amely már több mint két évtizede fejleszt élvonalbeli számítógépes csatlakozási megoldásokat, most bemutatja legújabb univerzális dokkolóállomásait és hubjait. Ezek az eszközök forradalmasítják, ahogyan a felhasználók számítógépeikhez kapcsolódnak, alkotnak és működnek együtt.
Médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Médiatanács
Újabb médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület ugyanakkor eljárást indított a beszámolási kötelezettségüket nem teljesítő médiaszolgáltatókkal szemben.