A Viber Magyarország Community tagjainak 75 százaléka nem akar online tanévet
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs alkalmazása nyilvánosságra hozta globális kutatásának eredményét. A felmérésben megközelítőleg 185 000 felhasználó vett részt 24 országból, köztük Magyarországról. Az eredmény azt mutatja, hogy a felhasználók nagymértékben használják segítségül az alkalmazást a digitális oktatáshoz kapcsolódó kommunikációjukban. Nemzetközi szinten a felhasználók több mint 70 százaléka szándékozik használni a Vibert a következő tanévben, hogy kapcsolatot tartson a szülőkkel, a tanárokkal vagy a diákokkal.
Hónapokkal ezelőtt csapott le a COVID-19 világjárvány, és szerte a világon az oktatási intézmények azt mérlegelik, milyen módon indítsák útjára a következő tanévet. Több országban a közösségi távolságtartás szabályait betartva térnek vissza a diákok az iskolába, míg máshol vegyes modellt alkalmaznak vagy távoktatásban működnek tovább – utóbbi megoldás széles körben vált népszerűvé.
Magyarországon az oktatásügyi kérdésekre válaszoló Viber Community tagok 75 százaléka szerint az osztálytermekben kellene kezdeni a következő tanévet. Egy a tanárok számára készített Community-ben pedig a résztvevők 60 százaléka voksolt a visszatérésre.
Az új modellek új megoldásokat kívánnak a tekintetben, hogy elősegítsék az oktatás folyamatát, illetve normális körülményeket és a gyerekek számára elérhető platformokat biztosítsanak. A Viber egy felbecsülhetetlen eszközként áll a diákok és tanárok rendelkezésére, akár online vagy offline használatban, tanteremben vagy otthon.
Az eredmények alapján a kitöltők 22 százaléka használja a Vibert elsődleges edukációs eszköz gyanánt számítógépen, telefonon vagy tableten egyaránt. Ez a szám Magyarország és Ukrajna esetében nagyobb, nevezetesen 27 százalék – az országok kitöltőinek átlagosan 24 százaléka használja a Viber mindkét verzióját oktatási célra. A nemzetközi felmérésben olyan Nyugat-Európai országok is részt vettek, mint az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, de az Ázsia-csendes-óceáni régióból, a Közel-Keletről és Észak-Afrikából is érkeztek eredmények.
Meglepő módon a válaszadók többsége azt mondta, hogy a következő tanév kapcsán nemcsak a tanárokkal és a diákokkal, hanem a szülőkkel is kommunikálnak a Viberen keresztül. A Viber sokoldalú jellege – a platform szolgáltatásokat kínál a videóbeszélgetésektől a csoportos csevegésekig és közvélemény-kutatásokig – hatékony kiegészítő eszközként szolgál az online és offline oktatási folyamatok támogatásához.
„Egy évvel ezelőtt a teljes távoktatás egy valószerűtlen jövőképnek tűnt, a COVID-válság miatt azonban néhány hét alatt megvalósult! Az elmúlt néhány hónapban láttam, hogy sok szülő, diák és tanár a Vibert használja kapcsolattartáshoz és az oktatási folyamatokhoz világszerte” – közölte Djamel Agaoua, a Rakuten Viber vezérigazgatója.
A Rakuten Viber számos, tanároknak szóló Community-t hozott létre Európa-szerte, hogy segítse a tanárokat az új világban és támogassa az oktatási folyamatokat. Ezek a Community-k egyszerűen mutatják be az oktatást segítő funkciókat, ilyen például Magyarországon a „Viber útmutató tanároknak” Community.
Az elkövetkező hetekben új funkciók is várhatók, mint például hamarosan elérhető, a felmérésekhez kapcsolódó kvízmód, az emlékeztetők a jegyeztek közt, és a fejlesztések a médiagalériában. Az legutóbbi tanév végén a Vibert világszerte használták különféle oktatási célokra. A Viber által az év elején nyolc Közép- és Kelet-Európai országban belsőleg végzett kutatás alapján a tanárok 65 százaléka válaszolta, hogy használta a Vibert olyan eszközként, amely támogatja az osztályok közötti kommunikációt.
Kapcsolódó cikkek
- A Viber új eszközöket vet be a spamek ellen
- A Rakuten Viber elindította a globális éhezés elleni kampányát
- Hamarosan megérkeznek a Viber Community csatornákra az üzenet-reakciók
- 5 fejlesztés a Vibertől, ami megkönnyíti az életed
- GIF-készítő funkció a Viberen
- A Viber csoportos videóhívásai már elérhetők Magyarországon
- A Viber új funkciója segíti az online meetingek és tanórák megszervezését
- Még biztonságosabb csevegés a Viberen
- Biztonságban érzik magukat a magyarok chatelés közben?
- Elindult a Helyi Viber-szám szolgáltatás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okos klímatechnológia a jövő otthonaiban
A Samsung részt vesz az ISH 2025 rendezvényen, amely március 17. és 21. között zajlik Frankfurtban, és amely a világ vezető szaniter-, fűtési és légkondicionáló (HVAC) ipari szakkiállítása. A vállalat innovatív megoldásokat mutat be, amelyek célja a kényelmet és az összekapcsolhatóságot javítani lakossági és kereskedelmi környezetekben.
A Wolt és a Yettel együttműködése: Mobiltelefonok és tartozékok egy kattintásra
A Yettel új értékesítési csatornát nyitott: elsőként a hazai mobilszolgáltatók közül a Wolt alkalmazásán keresztül is rendelhetők feltöltőkártyás mobiltelefonok, SIM-kártyák és különféle tartozékok a Yettel üzletekből.
A Xiaomi történelmi pénzügyi eredménnyel zárta a 2024-es évet
A Xiaomi Corporation közzétette a 2024. december 31-én zárult pénzügyi évre vonatkozó, auditált konszolidált eredményeit. A Csoport negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant a 2024. évi negyedik negyedévben, miközben az éves és negyedéves teljesítménye meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi éves árbevétele 35%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyereség 41,3%-kal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett. A 2024 negyedik negyedévében a teljes árbevétel 109 milliárd jüanra nőtt, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a korrigált nettó nyereség 69,4%-kal, 8,3 milliárd jüanra emelkedett, így jelentősen túlteljesítette a piaci várakozásokat.
6 kreatív tipp a tavaszi fotók tökéletesítéséhez
A tavasz a megújulás időszaka, amikor a természet újjászületik, a fények szelídebbek lesznek, és minden tele van élettel. Ha szeretnéd egyedi módon megörökíteni ezt a gyönyörű évszakot, íme néhány fotózási tipp, amelyeket a HONOR neked válogatott össze:
Az online vásárlások árnyoldala
Az utóbbi években drámaian megnövekedett a bankkártyás visszaélések száma Magyarországon, különösen az online vásárlások terén. Míg a bankok gyorsan reagálnak a problémákra, a csalók egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak az érzékeny adatok megszerzésére és azokkal jogosulatlan tranzakciók végrehajtására. Bár a csalási technikák szinte végtelenek, kevés olyan hatékony megoldás létezik, amely sikeresen csökkentheti a visszaéléseket. A Magyar Nemzeti Bank új technológiája azonban reményt adhat.