Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 9. 09:45

A Continental technológiai vállalat piacra dobja a sorozatban gyártott autosztereoszkopikus 3D technológiát alkalmazó kijelzőjét a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában. A kijelzőn háromdimenziós skálákat, mutatókat és tárgyakat – mint például egy stop táblára való figyelmeztetés - jelenítenek meg a vezető látóterében. Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg. Külön-külön a jobb és a bal szem kissé eltolt képet kap, és így jön létre a háromdimenziós érzet.

A Continental beltéri kamerája alapvető szerepet kap a technológiában, hiszen érzékeli a vezető tekintetét, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja. Annak az elkerülése érdekében, hogy a 3D-s kijelző elvonja az autóvezető figyelmét, a kamera képes felismerni azokat a lehetséges pillanatokat, amikor a sofőr elfárad vagy másra koncentrál. A műszerek 3D-s megjelenítésével a Continental arra törekszik, hogy a gépkocsivezetőt ne terheljék túl a vezetést segítő fejlett rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által adott információk.

 

„Új szintre emeljük az ember és gép közötti kapcsolatot az autosztereoszkopikus 3D technológiával rendelkező, sorozatban gyártott kijelzőnkkel, és lefektetjük az alapjait a holnap hálózatba kapcsolt vezetőfülkéjében helyet kapó intuitív kommunikációnak” – mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. „Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem ne a lean elektronikai architektúra rovására növekedjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hub-ba, azaz a különféle területeket átfogó központunkba integráltuk.”

 

A Cross Domain Hub megszünteti az egyedi kijelzők és a vezérlőegységek közötti határokat

A komplexitás csökkentése, valamint a súly- és helymegtakarítás érdekében kevés vezérlőegységre lesz szükségük a járműbe épített be- és kimeneti eszközöknek a jövőben. A Cross Domain Hub egy nagyteljesítményű számítógép, és annak a Continental 3D-s kijelzőnek az alapját képezi, amelyet a HMC Genesis is használ. Ez pedig mérföldkő a modern elektromos/elektronikus architektúra átalakulásában. A cél az, hogy a sok egyedi vezérlőegység helyett mindössze néhány nagyteljesítményű számítógépre kerüljön a hangsúly. A Continental különböző területeket átfogó megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkre oszthatja szét, például kézmozdulatos vezérlést használva a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda teheti, ahol azt látni szeretné. Az automata vezetés módban a kijelzők egybeolvadnak a vezetőfülke teljes szélességében, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amely alaphelyzetben csak a sofőr melletti utas oldalán érhetők el.

 

Lightfield kijelző: 3D-s filmek az autóban mindenki számára

Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazók is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental egy olyan új, 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező, a Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul. Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D szemüvegekre nincs szüksége. Így a természetes 3D-s kijelző nem csak súlyt, helyet és költséget takarít meg, hanem a digitális szolgáltatások teljesen új világát nyitja meg az hálózatba kapcsolt autó utasai előtt – a videokonferenciától és az online vásárlástól kezdve a kiterjesztett valóságot alkalmazó játékokig és 3D-s filmekig. A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. A diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelző panel mögötti nanostruktúrák természetes 3D hatást érnek el a fény hajlításával. A Continental ezt a technológiát is használni fogja a járműveiben, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani. 

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új név alatt folytatja a Continental autóipari ágazata: bemutatkozott az Aumovio

A Continental Csoport autóipari ágazata az Auto Shanghai kiállításon jelentette be új márkanevét: a jövőben önálló vállalatként Aumovio néven működik tovább. Az új név kifejezi a cég erős piaci jelenlétét, hagyományait és technológiai tapasztalatát, valamint azt a törekvést, hogy innovációval alakítsa a mobilitás jövőjét.

2025. április 23. 14:55

Continental: Jövőbe mutató megoldások az Auto Shanghai 2025-ön

A Continental az idei Auto Shanghai kiállításon a vezetés élményét és biztonságát új szintre emelő világítástechnikai fejlesztéseit állítja a középpontba. A technológiai vállalat széles skálájú járművilágítási megoldásokat mutat be: az alacsonyabb költségű rendszerektől – mint a Headlamp Control Module (HCM) Air – egészen a legmodernebb fejlesztésekig, mint például a lézeres vetítési technológiára épülő rendszerek (Laser-Based System, LBS), amelyek színes, nagy felbontású és mélységélességű képeket képesek kivetíteni a jármű környezetére.

2025. április 20. 15:38

Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025

Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.

2025. április 18. 10:29

Egy applikáció, ami forradalmasítja az e-autók töltését

A győri Széchenyi István Egyetem egyik kiemelt stratégiai célja, hogy aktívan hozzájáruljon a tudásalapú gazdaság fejlődéséhez. Ennek egyik fontos eszköze a startup vállalkozások támogatása. Az egyetem innovációs leányvállalata, az Uni Inno Zrt. ennek jegyében fektetett be az EV.analytica Kft.-be – egy olyan innovatív startupba, amely az elektromos járművek töltését szeretné egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a felhasználók számára. A vállalkozás célja, hogy jelenlétét kiterjessze a nyugat-európai és az amerikai piacokra, ezért folyamatosan bővíti üzleti kapcsolatait és partnereit keresi.

2025. április 15. 17:59

A DEKRA száz éve a biztonság és a minőség szolgálatában

Idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját a világ egyik legnagyobb független szakértői szervezete, a DEKRA, amely már több mint harminc éve van jelen Magyarországon is. A vállalat közel 48 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte, mintegy 60 országban, és a legfrissebb pénzügyi adatok szerint bevételeit közel 5%-kal tudta növelni. A növekedéshez jelentős mértékben hozzájárult a magyarországi leányvállalat teljesítménye is, amelynek tevékenységét egy budapesti sajtótájékoztatón ismertették a cég hazai vezetői.

2025. április 15. 16:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12