A felhőből foglalkoztathatnak mesterséges intelligenciát a hazai vállalatok

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 9. 18:00

Ügyeket intéz, tájékoztat, időpontot foglal, hibát hárít el, küldeményt követ nyomon, hozzáférési jogokat kezel és útbaigazít. Mindezt maximális hozzáértéssel, fáradhatatlanul, végtelen türelemmel és a nap 24 órájában végzi a T-Systems digitális üzleti asszisztense. A mesterséges intelligencia alapú Vandát hamarosan – felhőalapú megoldáson keresztül – dedikált feladatokkal is megbízhatják azok a vállalkozások, amelyek akár ügyfélszolgálati, akár adminisztratív, akár termelési tevékenységüket szeretnék egyszerűbbé és hatékonyabbá tenni. A Mesterséges Intelligencia Koalíció tagjaként a T-Systems Magyarország MI Stratégiájához igazodva valamennyi területen – az alapvető technológiáktól a konkrét transzformatív programok megvalósításáig – támogatni tudja ügyfeleit, a hazai gazdaság szereplőit.

Pepper robot segítségével Vanda, a T-Systems által fejlesztett üzleti asszisztens konferálásában mutatta be szeptember 8-án Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint a 260 szakmai szervezetet tömörítő Mesterséges Intelligencia Koalíció Magyarország Mesterséges Intelligencia stratégiáját. 

 

Az eseményen elhangzott, az intézkedésterv alapjaiban határozhatja meg az ország gazdaság fejlődését, hiszen tíz éves távlatban a hazai nemzeti össztermék 15%-kal, míg a KKV szektor termelékenysége 26%-kal javulhat. A társadalom képzési és tudatosító programokkal való felkészítése továbbá segít választ találni az automatizációval járó kihívásokra, a kutatási folyamatokban az üzleti szemléletmód érvényesülhet, illetve felerősödik a nemzeti adatvagyonnal való felelős gazdálkodás igénye is.

 

 

Két évvel ezelőtti bevezetése óta a mesterséges intelligencia alapú Vanda oszlopos tagjává vált a Telekom ügyfélszolgálatának. A magyarul is beszélő virtuális asszisztens nem csupán fogadni képes a beérkező hívásokat, hanem felfogja és értelmezi a hívó szándékát, és ez alapján nyújt segítséget számára vagy összekapcsolja a megfelelő szakértővel. Ezen kívül a jól automatizálható és gyakran előforduló rutinfeladatokkal is tökéletesen elboldogul, legyen szó jelszavak megváltoztatásáról, vagy rendeléssel kapcsolatos információk ellenőrzéséről. A Telekom 1414-es ügyfélszolgálati számára érkező hívások 100%-át Vanda fogadja, azok 96%-át pontosan megérti, és ma már a kérések 18%-át emberi beavatkozás nélkül, teljesen önállóan oldja meg.

 

Míg eddig a digitális üzleti asszisztens bevezetése virtuális szerverek telepítését igényelte annál a cégnél, ahol igénybe vették a szolgálatait, a Microsoft cloud computing platformja, az Azure segítségével Vanda hamarosan a felhőből is elérhetővé válik. Ez minden korábbinál nagyobb rugalmasságot eredményez felhasználói és üzemeltetői oldalon, hiszen egy-egy munkafolyamatot is rábízhatunk a virtuális asszisztensre. Így az ügyfélszolgálati munka repetitív, automatizálható lépéseit, például az időpontfoglalás és lemondás, hibajegyek felvételét, raktárkészletről tájékoztatást, küldemények vagy járművek státuszát, számítógépes jogosultságok menedzselését, vagy akár a kérdőívezést is rábízhatjuk Vandára.

 

Mindezek azon vállalkozásoknak is elérhetővé teszik a digitális üzleti asszisztens szolgálatait, amelyeket korábban eltántorított ettől az üzembe állítás időigénye és beruházási költsége. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást

Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.

2024. november 22. 19:55

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36