Melyik lesz 2020 legjobb gyára?
Idén hatodjára mérhetik össze tudásukat a hazai gyáregységek az Év Gyára versenyen. Újdonság, hogy a fair play jegyében minden kategóriában külön értékelik és díjazzák a kis- és középvállalkozásokat, illetve a nagyvállalatokat.
2020 szeptemberében hatodjára nyitják meg a verseny szervezői és a főtámogató E.On az Év Gyára verseny pályázati szakaszát, ezúttal egy nagyon fontos újítással, ami a szervezők szándékai szerint kiegyenlítettebbé teszi a hazai ipari szereplők közti nemes versengést. A lényegi változás az elmúlt években sikerrel lebonyolított öt versenyhez képest, hogy az idei megmérettetés során külön értékelik és díjazzák a kis és közepes üzemeket, gyárakat, valamint külön a nagyvállalatokat, minden egyes kategóriában. Tehát – mondhatni a fair play jegyében – az Év Gyára versenyre mostantól benyújtott pályázatok értékelésénél minden kategóriánál lesz külön nagyvállalati, illetve külön KKV shortlist, a legvégén pedig – amennyiben lesz érvényes pályázat - minden kategóriában külön hirdetnek egy-egy győztest nagyvállalati és KKV vonalon is.
A széles körben ismert versenyen való részvétel a jelentkező vállalkozások számára nagyon komoly előnyt jelent. A cégek értékelése ugyanis külső, független auditor szakértők segítségével történik, ami sokat segíthet a jelentkezőknek a saját szervezeti, munkaszervezési, termelési, menedzsmenttel kapcsolatos folyamatainak átvilágításában, fejlesztésében, minél inkább versenyképessé csiszolásában.
Nem titok: az Év Gyára verseny a hazai ipar legjobbjait keresi, akik formálják a hazai ipart, a munkáltatói kultúrát, és képesek új értéket teremteni a hazai piacon – mindezek a jelenlegi rendkívüli időszakra tekintettel különösen fontosak. A verseny célja tehát (miképp a korábbi években is), hogy egy összetett szempontrendszer alapján megtalálja az év gyártó vállalatát, és a meghirdetett kategóriák győzteseit. Az összetett, Év Gyára díjat külön ítélik oda a 3 milliárd forint alatti, 3 és 15 milliárd forint közötti, illetve a 15 milliárd forint feletti éves nettó árbevétellel rendelkező cégek legjobbjának. A versenyre kilenc (9) kategóriában nevezhetnek a magyarországi gyártóegységgel rendelkező vállalatok, az Év Gyára díjat pedig az a gyártóegység nyerheti meg, amely több kategóriában is érvényes pályázatot adott be, és legalább egyben kategóriagyőztes lett.
________________
Figyelem!
Az Év Gyára 2020 verseny pályázati időszaka 2020. szeptemberben indul. A jelentkezők – bármely iparágból a hazai üzemmel bíró gyártók – a nevezési űrlap kitöltése, a nevezési feltételek elfogadása és a pályázati összeg átutalása után kapják meg a pályázati íveket, ami után a pályázati anyag benyújtására csaknem három hónap áll rendelkezésre: a verseny pályázati szakasza 2020. november 20-án zárul.
________________
A verseny maga kétfordulós, és külső szakmai partner, a Process Solutions Group (PS) bevonásával zajlik: első körben történik a pályázati adatlapok kiértékelése, a shortlist összeállítása, majd a második körben a PS szakértői valamint a zsűri tagjai és a kategóriatámogatók képviselői helyszíni validálást végeznek, végigjárják a shortlistre került cégeket, hogy a kérdőíven szereplő információkat személyes dokumentációval is megerősítsék. Ennek eredményeit a PS szakértői az ipari szektorban elismert szakemberekből, döntéshozókból álló zsűri előtt prezentálják, a végső döntés a szakmai grémiummal történő egyeztetést követően születik meg jövő év májusában.
Kép: A 2019-es Év Gyára verseny egyik összetett győztese, a BorsodChem Zrt. gyáregysége
A 2019-es (ötödik) megmérettetésen két összetett nyertest született: 10 milliárd forint feletti éves nettó árbevétel kategóriában a BorsodChem Zrt., míg a 3 milliárd forint alatti éves nettó árbevétel kategóriában a Hirschler Glas Kft. lett az Év Gyára. A zsűri különdíjat is osztott: a legjobb zöldmezős beruházásért a Glencore Agriculture Hungary Kft. részesült díjazásban.
Kapcsolódó cikkek
- Egy évig havidíjmentes szolgáltatásokkal támogatja a Telekom a nonprofit szervezeteket
- Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat
- Magyar siker az Epson nemzetközi robotversenyén
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Az ABB meghirdette az IdeaHub innovációs pályázatot
- Rekordszámú induló a a Sony World Photography Awardson
- A legjobb női startupok gyűlnek össze a magyar fővárosban
- Idén is díjazzák a legjobb céges honlapokat
- Mr. Klausz nyerte a Ki Mit Tube versenyt
- Ismét indul a Nikon Photo Contest verseny
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.
Idén is meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.