Kihirdették az Év Webshopja 2020 verseny győzteseit

forrás: Prím Online, 2020. október 12. 10:06

Immár negyedik alkalommal hirdették ki az Év Webshopja verseny győzteseit. A hazai webáruházakat szigorú szakmai szempontok alapján bírálta a zsűri, az értékeléshez egy erre a célra fejlesztett algoritmust is használtak. A közel 500 nevező között a „kicsik” és a „nagyok” is egyenlő eséllyel indultak az Év Webshopja 2020 címért.

Idén negyedik alkalommal hirdették meg a hazai webáruházak szakmai versenyét, majd októberben átadták az év legjobb webshopjának járó díjakat. A verseny megálmodója a hazai fulfillment piacvezető logisztikai szolgáltatója, a Complexpress. Míg az első évben 67 nevezőből választotta ki a legjobbakat a zsűri, idén már közel 500-an indultak.

 

„A közel 500 jelentkezőből végül 454 érvényes nevező webshopját értékelte a zsűri – mondta Rácz Péter, a Complexpress ügyvezető igazgatója, aki hozzátette:  – A vállalkozások közül ki kellett zárni azokat, akik bizonyos feltételeknek nem tettek eleget. Az értékelés három lépcsőben zajlott. Az első lépcsőben kizártuk azokat, akik a versenyszabályzatnak nem feleltek meg. Például nem indulhatott olyan áruház, akivel akár személyes, akár üzleti kapcsolatban áll a Complexpress, vagy amelyik nem rendelkezik magyar telephellyel.”  

 

A második lépcsőben szempont volt, hogy a webshop a szakmai előírásoknak és a mai kor legalapvetőbb technikai elvárásainak mennyire felel meg. Ha például nincs ÁSZF vagy adatvédelmi szabályzat, hiányzik a kártyás fizetési lehetőség, vagy nincs lehetőség banki előreutalással való fizetésre, az bizonytalanságot kelt, illetve megnehezíti a vásárló dolgát. Ugyanígy kizárták azt, akinek nem volt megfelelő biztonsági szabályzata, nem rendelkezett SSL tanúsítvánnyal (nem biztonságos az oldal). A harmadik lépcsőben a zsűri további szakmai szempontok alapján nézte meg a webáruházakat, és ezek közül 25-öt juttatott be a döntőbe.

 

 

„Szükség volt egy speciális algoritmusra, hogy egy megfelelő, objektív értékítélet szülessen meg. Egy teljesen egyedi algoritmusra, amit senki sem ismer. Ez futott a háttérben, mintegy az online pontozórendszer részeként – magyarázta Rácz Péter, a Complexpress ügyvezető igazgatója –, ezt külön a erre a versenyre fejlesztettük.”

 

A döntőbe végül 25 webáruház jutott be. Az elbírálás szempontjai közt szerepelt a webergonómia, a webdesign, a képi megjelenítés, a funkcionalitás, a keresési, szűrési feltételek, a szállítás, valamint hogy milyen kosárérték-növelési és kosárelhagyást csökkentő megoldásokat használnak.

 

„Ma már nem elég a pontos termékleírás, szükséges az izgalmas tartalom is. Számít a UX (user experience), a vásárlói élmény; a UI (user interface), az az elektronikus grafikai felület, amelyen a látogató az áruházzal tud kommunikálni, és persze a jó SEO (keresőmarketing) beállítások” – árulta el Rácz Péter.

 

 

2020-ban az IDdesign nevű (iddesign.hu), bútorokat és lakáskiegészítőket kínáló webshop tulajdonosa vehette át az Év Webshopja 2020 díjat a budapesti Sofitel Hotelben.

 

„2011-ben léptünk a piacra online felülettel is, majd a honlapot követte a webshop. Bár van bemutatótermünk két helyen is a fővárosban, éreztük, hogy szükséges a nagyon erős, virtuális bejárásra is alkalmas online felület. Az élet is minket igazolt: a járvány idején sokkal többen keresték fel az oldalunkat, mint korábban. Mi épp idén váltottunk irányt, új lett a designunk, más ügynökséggel dolgozunk együtt. Ez az első hely is bizonyítja, hogy minderre szükség volt. A számos nyereménnyel, amivel gazdagodtunk – mind a tárgynyereményekkel, mind a tanácsadással vagy a marketingkampány kivitelezésével – a céget fogjuk még jobban megerősíteni. Célunk a forgalmunk megduplázása, a külföldön való terjeszkedés” – nyilatkozta Mosolygó András, az IDdesign ügyvezető igazgatója.

 

Az Év Webshopja 2020 verseny második helyezettje idén az etaska.hu nevű táskaforgalmazó webshop, a harmadik pedig a keramiaotthon.hu oldal lett.

 

 

 

Díjmentesen segítik a webáruházakat

Az online vásárlás a koronavírus miatt is egyre erősebb és fontosabb alternatíva az emberek életében. A szervezők úgy gondolják, ezért is szükséges a webshopok munkájának megbecsülése, elismerése. Az Év Webshopja verseny másik célja, hogy motiválja és díjmentesen segítse hozzá a fejlődéshez a webshopokat. Ahogyan a szervező, Rácz Péter elmondta: „A munkánk a díj kihirdetése után sem áll meg, leginkább azért, mert hamarosan elindítjuk a Webshop Akadémiát, amelynek a célja, hogy a gyakorlatban használható tudást adjunk át. Ennek keretében online és offline előadásokat, fizikai formában megjelenő könyveket, e-bookokat vásárolhatnak az érdeklődők egy webáruházakból álló közösségben, hiszen számos szponzori díj arra irányul, hogy a webshopoknak további üzleti vagy egyéb, az online kereskedelemben fontos területen segítséget adjanak. Webshop Akadémia néven egy kifejezetten webáruházakból álló közösséget szeretnénk teremteni, ahol az offline és az online kurzusoknak is nagy szerep jut, a webshop-tulajdonosok pedig egymásnak mondják el azokat az ismérveket, amelyek a jövőbeli indulókat vagy a már piacon lévőket segíthetik” – tette hozzá Rácz Péter, a Complexpress ügyvezető igazgatója.

 

Fotók: Complexpress

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Lénárt Viktor AI-támogatott HR-megoldásokat fejlesztő céget indít

Jelentős változás a magyar HR-piacon: Lénárt Viktor, a Grow Csoport, a hazai vezető- és szervezetfejlesztési piac egyik meghatározó cégének legnagyobb tulajdonosa és elnöke értékesítette tulajdonrészét. Viktor 2025-től új, saját tulajdonú cégében, a ZEL Group Zrt.-ben folytatja munkáját, amely AI-támogatott vezetői és szervezetfejlesztési termékekkel lép be a hazai és nemzetközi piacra.

2025. január 15. 13:36

Tóth Orsolyát választották meg az MRSZ-OOH Szövetség elnökének

A Magyar Reklámszövetség keretein belül 2016 októberében megalakult Out of Home (OOH) Szövetség rendkívüli tisztújító taggyűlést tartott a nagy tiszteletben álló alapító elnök, Hantosi Bálint váratlanul bekövetkezett tavaly novemberi halála miatt. 9 év után az OOH tagozat tagjai Tóth Orsolyát, az M-METER Kutató és Elemző Kft. újonnan regnáló vezetőjét szavazták meg egyhangúlag a közterületi piaci szereplők érdekképviseleti csoportosulásának új vezetőjének. 

2025. január 15. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22