Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához
Erős jövőképpel, magabiztos digitális tudással rendelkeznek a hazai fiatalok, a legtöbben saját vállalkozásban vagy cégvezetőként dolgoznának - derült ki a Hiventures reprezentatív felméréséből. A legtöbben szívesen dolgoznának startupban, a fiatalok fele szívesen indítana is ilyen céget, ehhez azonban bátorság, kreativitás és kitartás kell. A vállalkozó kedvű fiataloknak november 12-én a Hiventures szervezésében megrendezésére kerülő 4. Regional Startup and Innovation Day-en lesz lehetőségük inspirálódni, a rendezvény - a koronavírus járványra tekintettel – idén egy rendhagyó, több digitális kreatív technológiát ötvöző, páratlan esemény lesz.
A magyar fiatalok közül legtöbben saját vállalkozásban szeretnének dolgozni, vezetőként vagy cégtulajdonosként - derült ki az MFB csoporthoz tartozó Hiventures megbízásából készített, 18-35 éves fiatalok körében végzett reprezentatív felmérésből.
Vállalkozó szellem, saját lábon állás
A magyar fiatalok 83%-a erős vállalkozó szellemmel rendelkezik és megfelelő alázattal néz a jövő kihívásai elé, állapítja meg a felmérés. A fiatalok közül a legtöbben - 38% -, egyértelműen saját vállalkozásban szeretnének dolgozni, KKV-ban vagy külföldi nagyvállalatnál 16%-uk, hazai nagyvállalatnál 15%, míg állami cégnél a válaszadók 12%-a dolgozna. Pozíciókat tekintve a megkérdezettek közel fele vezetőként képzelik el magát, alkalmazottként pedig 31% vállalna munkát szívesen. A válaszadók negyede mondta, hogy cégtulajdonos szeretne lenni, de közel egytizedük influenszerként is el tudja képzelni magát. A 18-35 éves ambiciózus fiatalok 61%-a középtávon világosan látja a céljait, 16%-uk ennél hosszabb távra is megtervezi az életét.
A koronavírus hatása a digitális kompetenciákra
Minden negyedik fiatal munkáját, jövőjét nagyobb, minden harmadikét kisebb mértékben érintette, ill. érinti most is a koronavírus járvány: az elmúlt időszakot viszont minden második fiatal értékelte úgy, hogy digitális kompetenciában fejlődni tudott. Saját bevallásuk szerint az elmúlt időszakban a legtöbben (63%) a munkavégzés hatékonyságában fejlődtek, ezt követi a modern technológiák használata 28 százalékkal, és a digitális eszközök használata és szoftverhasználati kompetencia 21-21 százalékkal. Erősségnek 71% a munkavégzés minőségét, 68% a hatékonyságát jelölte meg.
Jól cseng a startup
A megkérdezettek fele állította magabiztosan, hogy tudja, mit jelent a startup, 30% bizonytalan volt ebben. A fiatalok 63% állította azt, hogy szívesen dolgozna egy startup cégben, 49% pedig indítana startupot. Ehhez alapvetően három dolog kell a fiatalok szerint. Bár a válaszadók közel fele fontosnak tartja az anyagiakat az induláshoz, de egy startuphoz valójában elég egy kreatív ötlet és a bátorság, amit a válaszadók 47 és 39 százaléka szintén nagyon fontosnak jelölt meg. A szükséges forrásokhoz a többség (40%) EU-s vagy más nemzetközi pályázatokból jutna, de minden ötödik vállalkozó szellemű megkérdezett pénzintézetet, vagy befektetőt keresne meg finanszírozásért.
Iparágakat tekintve a legvonzóbb startup cél a fiatalok körében a kereskedelem (37%), ezt követi a design (21%), a technológia/mérnöki tudomány (18%) és a marketing (17%). A fiatalok szerint a három legfontosabb terület, ahol innovációra, új ötletekre lenne szükség az egészségügy (75%), az oktatás (62%) és a környezetvédelem (45%).
„A kutatás eredményeiből is jól látszik, hogy jelentősen növekedett a vállalkozókedv, másfélszer annyian gondolkodnak saját vállalkozás indításában, mint két évvel ezelőtt. Továbbá az utóbbi időben robbanásszerűen begyorsuló digitalizáció korábban sosem tapasztalt igényeket és lehetőségeket jelent a jó ötleteknek és a leendő startupereknek. A Hiventures az ötletek megvalósítása mellett inspirációban és szakmai támogatásban is segíti a startupereket: erről szól a már évek óta legnagyobb hazai startup rendezvénynek számító Regional Startup and Innovation Day is” – mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.
Digitális platformon a régió legnagyobb startup eseménye
Idén negyedik alkalommal rendezi meg az MFB csoporthoz tartozó Hiventures a Regional Startup And Innovation Day-t (RSID), amely évek óta a közép-kelet-európai régió legnívósabb startup networking eseménye. A 2020-as esztendő a startup ökoszisztémában is a COVID-19 világjárványról és a vele járó korlátozásokról szól, így az idei esemény rendhagyó módon, online kerül megrendezésre november 12-én. Az érdeklődőknek a napjaink legmodernebb és legművészibb technológiáinak köszönhetően páratlan vizuális élményt ígérnek a szervezők. A nézőknek a formabontó Get In The Ring! startupverseny regionális döntőjének izgalmairól sem kell lemondaniuk, mert a megmérettetést komoly egészségügyi óvintézkedések mellett ugyan, de megrendezik.
Nemzetközi előadók, kapcsolatépítés és verseny
A konferencián szokás szerint több neves nemzetközi előadó vesz részt, az egyik keynote beszédet Jason Williamson, az Oracle alelnöke, a társaság startup programjának globális vezetője tartja. Az Oracle for Startups program nagyvállalati megoldásokkal segíti a startupok fejlődését világszerte, céljuk, hogy összekössék a startupok által adott innovációt és rugalmasságot a nagyvállalati erőforrásokkal.
Az RSID egyik legfontosabb része a személyes megbeszélések, találkozók, ami idén sem marad el, az esemény online mivolta ellenére sem. A rendkívüli helyzetre való tekintettel különös figyelmet szentelnek a szervezők a startupok és befektetők kapcsolatépítésére, tapasztalatcseréjére, online befektetői Speed Dating formájában. A körönként 10 perces 1-on-1 beszélgetéseken komoly nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező cégek képviselői segítik szakmai eszmecserével a startupokat.
Az RSID csúcspontja idén is a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó lesz, amelyet ezúttal online stream-en követhetnek figyelemmel az érdeklődők. Három kategóriában kerülnek kiválasztásra a legjobbak: „The Best Female Startupper of the Year” (Az év női startup vállalkozója) az OTP Bank támogatásával, a „The Best Crisis-Agile Startup” (A Covid-19 krízisre legkiválóbban reagált startup) a Microsoft Magyarország jóvoltából, valamint a „Founder of the Year” (Év startup alapítója).
Az est második felének meghatározó eseménye pedig a Get int he Ring! startup verseny regionális döntője lesz a Szerencsejáték Zrt., az esemény főszponzorának támogatásával. A versenyzőknek idén az e-sport, sport digitalizáció, sporttechnológiai iparág forradalmasítás hívószavakra, ezen területek kihívásaira kell majd innovatív megoldásokat találniuk.
A rendezvény további partnerei még a Vodafone Magyarország, valamint a Solus Capital.
A november 12-én megrendezésre kerülő 4. Regional Startup and Innovation Day-el kapcsolatos további részletek és regisztráció elérhető itt: www.rsid.hu
Kapcsolódó cikkek
- Új magyar turisztikai startup indult
- Reload Hungary: 80 millió forintból indulhat el négy innovatív magyar startup
- A Hiventures elindítja nagyvállalati finanszírozási programját
- Átmentek a startupok a pandémiás vizsgán
- Az AHa! Brainstore startup program ismét várja a jelentkezőket
- 250 milliós befektetést kapott a digitális faktoring megoldást fejlesztő magyar fintech startup
- A Xeropan alkalmazás elnyerte az egyik legnevesebb digitális oktatásért járó díjat
- „Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai
- AerinX: 700 milliós befektetést kapott a magyar légiipari startup
- Startup ötletgyár épül a válság ellen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.