A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures
Negyedik alkalommal, de a pandémia miatt először kizárólag online rendezte meg a kelet-közép-európai régió legkiemelkedőbb startup networking eseményét, a neves előadókat felvonultató és rengeteg érdeklődőt vonzó Regional Startup and Innovation Day-t az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus. Az aktuális járványhelyzet ismert körülményeit tekintve kimondottan optimista hangvételű esemény egy időben több mint 500, összesen közel 2000 megtekintést generált. A hagyományos kategóriák mellett ezúttal a Covid krízisre legkiválóbban reagált startupot is díjazták, valamint megtartották a már megszokott boxringben szervezett Get In The Ring pitch párbajt is.
Nem múlhat el ősz a Regional Startup and Innovation Day nélkül: a Hiventures az idén is megrendezte Kelet-Közép-Európa startup ökoszisztémájának legnagyobb eseményét – a COVID-19 miatt ezúttal kizárólag virtuálisan. Ez a helyzet a szervezőket is új megoldásokra inspirálta, különleges digitális látványelemekkel színesítették az előadásokat. Ami viszont nem változott, hogy a korábbi évekhez hasonlóan neves nemzetközi és hazai előadóktól hallhatott nívós előadásokat a közönség.
„Míg a tavalyi év még a virágzó aranykort jelentette a startup ökoszisztéma számára, az aktuális helyzetben rengeteg, olykor extrém kihívással találták magukat szemben a szereplők. A startupok esetében a túlélés vagy a vállalkozás átalakítása, a befektetők tekintetében a megnövekedett kockázatok kezelése és a portfolió megóvása került a fókuszba” – foglalta össze a helyzetet nyitóbeszédében Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. Hozzátette, hogy „mindemellett a történelem már többször bebizonyította: a krízis egyben lehetőség is, hiszen ambiciózus alkalmat teremt új vállalkozások elindításához, teret nyit az új ötleteknek és az innovációnak. Utóbbira jó példák a digitális megoldásokat fejlesztő startupok, akik megmutatták, hogy egy válság közepén is lehet gyorsan és hatékony skálázódni.” A Hiventures vezérigazgatója a befektetői oldalt elemezve pedig bíztatónak nevezte, hogy „bár 2019 hasonló időszakához képest az európai kockázatitőke ügyletek értéke 12%-kal visszaesett, az első negyedév 9,5 milliárd euró értékű befektetései minden idők harmadik legmagasabb adatát jelentik”. A hallgatóságot hasznos útravalóval ellátva kiemelte, hogy „a krízis átvészelésében az alkalmazkodásé a főszerep. Aki az adaptációhoz helyesen méri fel, hogy a terméke, szolgáltatása hosszú távon képes-e a piaci igényeket megválaszolni, majd ennek megfelelően frissíti az üzleti tervét, valamint felkészül a krízis utáni éra növekedési lehetőségeire, az - akárcsak egy teve - hosszú távon, bármilyen kemény körülmények között is képes lesz nagy teljesítményt nyújtani.”
Hasonló derűlátás jellemezte Jason Williamson, az amerikai székhelyű Oracle for Startups és az Oracle for Research alelnökének előadását is, aki szerint a pandémiás időszak rávilágított arra, hogy a startup szektor a virtuális térben is tökéletesen működik, amellyel új távlatok nyílnak meg a világ bármelyik pontjáról érkező ötletek becsatornázásában. „A startup-innovációk jövőjében a nagyvállalatoknak kulcsszerepe van, akik többsége egyrészt örömmel kínál együttműködési lehetőséget, másrészt tökéletes ugródeszkaként szolgálhat az innovatív vállalkozásoknak” – hangsúlyozta a világcég startup programjának vezetője.
A prezentációk sorát folytatva Michael Schuster, a páneurópai Speedinvest társalapítója és ügyvezető partnere arról osztott meg értékes gondolatokat hallgatósággal, hogy a virtuális üzletkötés elterjedése, mely a kapcsolatépítésnek már egy új, magasabb szintjét jelenti, a kockázati tőke európai viszonylatban rendelkezésre álló bőséges volumene, továbbá az a tény, hogy az egyre több kategóriateremtő startup sikertörténetnek köszönhetően befektetői szemmel Európa egyre érettebb vállalkozói ökoszisztémának számít, hogyan teszi egyre intenzívebbé a kockázati tőkét nyújtó szervezetek közötti versenyt. A befektetői oldalt követően Hosszú Katinka magyar úszórekorder, aki egy pekingi világversenyen kapta az Iron Lady becenevet és aki ebből a brandből sikeres üzletet, úszóklubot, úszóiskolát indított, lépett a virtuális színpadra és osztotta meg tapasztalatait a közönséggel arról, hogy karrierjében és az üzleti életben egyaránt jelen lévő kivételes szenvedélye, sikerei, olykor sikertelenebb időszakai milyen szerepet játszottak személyes márkájának felépítésében. „A legfontosabb, hogy találd meg a szenvedélyed és azt, mi tesz téged mássá és egyedivé. A pénzügyek vagy az eredmények helyett pedig sokkal inkább a termékedre koncentrálj, vagyis arra, amit csinálsz” – árulta el legfontosabb tanácsát Katinka, aki sikerének egyik zálogát a hitelességben látja.
Az este egyik fénypontja idén is a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó volt. A koronavírus járvány miatt azonban egy új díjat is létrehoztak a szervezők, az est során először került kiosztásra a The Best Crisis-Agile Startup (A Covid-19 krízisre legkiválóbban reagáló startup) elismerés. A díjat az intelligens vállalati szövegelemző megoldásokat nyújtó Neticle nyerte, miután annak dacára, hogy a pandémia nagyon komoly kihatással volt a működésére, olyan új utat talált, amellyel úgy tudta fenntartani a működését, hogy nem kényszerült sem a létszám, sem a fizetések csökkentésére. A közönség döntötte el a wmn.hu felületén a The Best Female Entrepreneur of the Year (Az év női startup vállalkozója) kategória nyertesét: a közel 25 ezer szavazat több mint felét és az elismerést a gyerekeket játszva, élményalapon programozni tanító Logiscool alapító vezetője, Dr. Breuer Anita kapta. A Founder of the Year (Év startup alapítója) díj pedig a Hiventures portfóliójába tartozó üzleti alkalmazásfejlesztéssel foglalkozó Oriana alapítójáé, Basa Richárdé lett.
Az RSID egyik esszenciáját jelentik a személyes megbeszélések, találkozók, amelyek idén is megvalósításra kerültek. Az online találkozók lehetősége ezúttal kétszer annyi érdeklődőt vonzott, mint a tavalyi évben, a befektetői Speed Datingen több mint 200 tárgyalás zajlott le, ahol a körönként 10 perces meetingeken komoly nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező cégek képviselői segítették szakmai eszmecserével és potenciális befektetési lehetőséggel a startupokat.
Nem maradhatott el a Hiventures portfóliójába tartozó startupokból létrehozott digitális kiállítás sem. A látványos szakmai show félidejében öt hazai csapat, a Rollin Technologies (vezetéknélküli elektromos roller töltés), a Robogaze (AI-alapú arcfelismerés és közúti balesetmegelőzés), a 9axis (forgatható gombok nélküli játékvezérlő), a Green Deops Farm (innovatív hidropóniáus növényrendszer) és a Norsgud (csúcstechnológiás hőtartó cipőtalpak) kapott lehetőséget, hogy a nagyközönségnek bemutassa fejlesztését.
Az este talán legjobban várt része a Get in the Ring! startupverseny regionális döntője volt, a Szerencsejáték Zrt., mint az esemény főszponzorának támogatásával. A versenyzőknek idén az e-sport, a sport digitalizáció és a sporttechnológiai iparág forradalmasítására kellett innovatív megoldásokat találniuk. „A nagyvállalatok hajlamosak arra, hogy a nagy újításokra fókuszáljanak, ezért időnként elfeledkeznek azokról a kisebb, akár meglévő termékekhez kapcsolódó fejlesztésekről, amelyek a mai világban meghatározó fontosságúak az ügyfélélmény folyamatos javításához. Reményeink szerint a startupok és az ehhez hasonló versenyek segítenek ezen a téren is fejlődni” – foglalta össze várakozásait Koppány Gergely, a Szerencsejáték Zrt. játékfejlesztési és stratégiai igazgatója. A zsűri döntése alapján 2020-ban a járványbiztos szurkolásban új fejezetet nyitó Seyu – Együtt a győzelemért! vitte el a díjat: a magyar fejlesztésű alkalmazással akár több ezer kilométer távolságból is bíztathatjuk már kedvenc csapatunkat, sportolónkat, úgy, hogy az applikáción keresztül beküldött buzdító selfieket kihelyezésre kerülnek a stadionokban található LED kijelzőkre.
Aki esetleg lemaradt volna az eseményről, az megnézheti a teljes műsort a Hiventures youtube oldalán: https://www.youtube.com/watch?v=zaaCXm_ZFNk
A rendezvényről készült rövid összefoglaló videó itt tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=sVyTMDi1oKA&list=PLG9DZCg4VEf8ZezJuJQWMb5F0TslJHpZF&index=4
Kapcsolódó cikkek
- Bírságoktól menti meg a cégeket az új magyar startup
- Automatizált Facebook indul startupoknak
- Az e-kereskedelemre fókuszáló startupok lehetnek a világjárvány nyertesei?
- Angoloktatás osztálytermen kívül 2020-ban
- Két magyar startup nyert az EIT Health InnoStars kiemelt versenyeiben
- Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához
- Új magyar turisztikai startup indult
- Reload Hungary: 80 millió forintból indulhat el négy innovatív magyar startup
- A Hiventures elindítja nagyvállalati finanszírozási programját
- Átmentek a startupok a pandémiás vizsgán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Real Madrid az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós bevételt
A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a legnagyobb futballklubok a 2023/24-es szezonban jelentős bevételnövekedést értek el, és a Real Madrid lett az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikerét a pályán elért eredményeik, stadionfejlesztések és a jól megtervezett kereskedelmi stratégiák tették lehetővé. A Premier League csapatai továbbra is az élvonalban szerepelnek a bevételi rangsorban, míg a női futball is kiemelkedő növekedést mutat, jelezve a sportág egyre nagyobb népszerűségét és piaci értékét.
Hazai színpadon az IIOT – Nemzetközi informatikai diákolimpia Budapesten
2025. március 9-én került sor a Budapesti Fazekas Mihály Gimnáziumban a Kódkupa idei döntőjére, ahol Magyarország legtehetségesebb középiskolás programozói mérték össze tudásukat. A Kódkupa egyúttal válogatóversenyként is szolgál a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpiára (IIOT), amely idén Magyarországon, 2025. május 30. és június 3. között kerül megrendezésre.
Megalakult a Kyndryl Institute
A mai gyorsan fejlődő digitális gazdaságban a vezetők egyre komplexebb kihívásokkal szembesülnek, miközben a technológia folyamatosan változik. A The Kyndryl Institute célja, hogy változatos nézőpontokkal és cselekvésre ösztönző meglátásokkal támogassa a felsővezetőket a legfontosabb aktuális kérdésekben, mint például a mesterséges intelligencia hatásai, szabályozások, kibervédelem, IT-modernizáció és más kulcsfontosságú témák. Az iparági vezetők, start-up közösségek, civil társadalom és akadémiai szakértők bevonásával a The Kyndryl Institute azon dolgozik, hogy segítse a stratégiai döntéshozatalt és ösztönözze az innovációt világszerte.
Kiskorú influencerek a közösségi médiában
A mai világ véleményformálói az influencerek, akik gyakran márkanagykövetekként működnek, és ismertségükre alapozva építenek pénzügyi modelleket. De miért bízzuk éppen az online média szereplőire, hogy eligazítsanak bennünket az élet különböző területein, legyen szó egészséges életmódról, gyereknevelésről vagy öltözködésről? Ezt a kérdést teszik fel az NMHH Podcast gyermekek online biztonságával foglalkozó nyolcadik adásában Aczél Petra kommunikációkutató, az NMHH Médiatudományi Intézetének kutatásvezetője és Guld Ádám médiakutató, a Pécsi Tudományegyetem egyetemi docense.
A Széchenyi-egyetem megszerezte a legmagasabb szintű drónengedélyt
A győri Széchenyi István Egyetem könnyű pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó üzemeltetési tanúsítványt szerzett, így első felsőoktatási intézményként egész Európában megszerezte a 2021-ben bevezetett, az európai drónszabályozás alapján kiadható legmagasabb szintű engedélyt. A légiközlekedési hatóság az egyetem alkalmasságát értékelve megállapította, hogy az készen áll a biztonságos üzemeltetésre és rendelkezik a szükséges kompetenciákkal. Az engedély különleges jelentőséggel bír, mivel az EU-ban csupán mintegy 30 UAS-üzembentartó rendelkezik ilyen LUC (Light UAS Operator Certificate) tanúsítvánnyal a regisztrált 1,8 millió között.