Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ
Mintegy száz munkaállomást biztosító új covid-irányítási központ kezdte meg munkáját Budapesten. Az Országos Mentőszolgálat önkéntesekkel bővített mintavétel-szervező csapata pénteken költözött be abba a központba, amelyet a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország szerelt fel és bocsátott a mentőszolgálat rendelkezésére a veszélyhelyzet lezárultáig.
A koronavírus második hullámában folyamatosan nő a mintavételi megrendelések száma, ma már napi 10-15 ezer ilyen feladatot kap az Országos Mentőszolgálat. A háziorvosok elektronikus felületen vagy telefonon is kérhetik pácienseik hivatalos PCR tesztelését, amelyet a hivatásos és önkéntes szervezők csapata fogad és készít elő. A covid-irányításban dolgozók feladata a logisztikán túl a tesztelésre várakozók tájékoztatása az időpontról, a szükséges felkészülésről és arról, hogy mi történik a levett mintával, honnan és mikor kapnak további információt.
Sürgősségi és életmentő feladatain túl a mentőszolgálat kiemelt feladata a háziorvosok által elrendelt járványügyi mintavételek megszervezése és lebonyolítása, ami komoly kihívást jelent, de ehhez számos segítséget kapunk mind intézményi mind vállalati oldalról. A most kialakított covid-irányítási központban mintegy 50 koordinátor kezdte meg munkáját a múlt héten, számukat szükség szerint növeljük. Az összehangolt munkában jelentős segítség a Magyar Telekom és a T-Systems felajánlása – mondta el Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
Az infokommunikáció szerepe most az élet minden területén felértékelődik, az ezen a területen kiemelkedő vállalatok felelőssége, hogy felismerjék és cselekedjenek amikor erre lehetőségük nyílik – hangsúlyozta Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója. Az Országos Mentőszolgálat megkeresésére a T-Systems Magyarország és a Magyar Telekom néhány nap alatt felkészítette a csoport Dob utcai ingatlanának két emeletét és mintegy 100 munkaállomást alakított ki asztali telefonnal, asztali számítógéppel és monitorral, valamint a feladat ellátásához szükséges szoftverekkel. Az irodák biztonságos használatára is figyelemmel a munkaállomások megfelelő távolságra vannak egymástól és a covid-irányításban dolgozók számára a fertőtlenítőszereket és a maszkokat is biztosítják.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telco szektorban
- A Fujitsu és a VMware felhőprojekttel támogatja a katalóniai egészségügyi dolgozókat
- A Magyar Telekom 2020. harmadik negyedéves eredményei
- Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba
- Zöldberuházások pótolhatják a válságban elveszett európai munkahelyeket
- IoT megoldásokkal készül a Telekom Csoport az 5G ipari alkalmazására
- BBB+ hitelminősítést kapott a Magyar Telekom
- Agilisra vált a Telekom hálózatos területe
- 30 éve indult a mobilforradalom Magyarországon
- 3 ok, amiért az automatizálás kulcsfontosságú a COVID-19 megjelenése óta
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális megoldásokkal csökkenthető a tűzesetek kockázata
Az elmúlt hónapokban több jelentős tűzeset is történt Magyarországon, köztük a visegrádi hoteltűz, vagy a Miskolctapolcai Barlangfürdőben keletkezett incidens, mely komoly károkat okozott. Ezek a tragédiák ismét ráirányították a figyelmet a tűzvédelmi rendszerek fontosságára, illetve arra, hogy elengedhetetlen ezeknek az eszközöknek a rendszeres karbantartása és ellenőrzése.
Fenntartható jövőért elismerésben részesült a természetbarát napelempark fejlesztője
A BCSDH nyolcadik alkalommal hirdette meg a Fenntartható jövőért díjat, amellyel a rendszerszintű változások érdekében végzett kiemelkedő vállalati és vezetői teljesítményeket ismeri el. Idén a Biodiverzitás megőrzése és helyreállítása kategóriában a SolServices Kft. újgenerációs napelempark koncepciója lett az egyik fődíjas. A koncepció mentén megvalósított Lumen Park Szolnok nem csak Magyarországon, de az egész világon is az első természetbarát napelempark.