Családbarát vállalatként ismerték el a Microsoft Magyarországot
A munka és a családi élet összeegyeztetésének jó gyakorlatait díjazó elismerést a Microsoft Magyarország is kiérdemelte azzal, hogy munkatársainak a lehető legrugalmasabb munkavégzés lehetőségét biztosítja és minden munkatársának lehetővé teszi, hogy maximális mértékben kivegye a részét a családi életből. Több mint száz jelentkező közül 39 cég nyerte el idén Családbarát Vállalat címet.
November végén adta át az alapító Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom a Családbarát Vállalat címeket. A rangos elismerést kiérdemelte a Microsoft Magyarország is. Technológiai szolgáltatóként a Microsoft elkötelezett az otthoni munkavégzés digitális megoldásainak elterjesztésében, így házon belül is régóta támogatja a távolról végezhető munkát és a családbarát munkaszervezés többi megoldását. A Microsoft napi működésében fontos, hogy ahogy a vállalat számíthat a munkavállalóira, a munkavállalók is számíthatnak a cégre.
A Microsoft olyan intézkedésekkel is gondoskodik a családbarát mindennapokról, mint a 6 hetes fizetett apasági szabadság, amely a 16 évesnél fiatalabb gyermeket örökbefogadóknak is jár. Édesanyáknak 20 héten át a fizetés száz százalékát fizeti a cég szülési szabadságként, valamint, a Microsoft munkavállalói minden évben 4 hét fizetett ápolási szabadságot vehetnek igénybe, a súlyos betegséggel küzdő hozzátartozóik ápolására. Családban történt veszteség esetén a jogszabályi két nap helyett közeli hozzátartozó esetén 10 napot, más hozzátartozó esetén 5 napot vehetnek igénybe a vállalat dolgozói ún. „gyász szabadságként”, ugyancsak teljes fizetéssel. A cég dolgozói évente 12 konzultációs alkalmon vehetnek részt független jogi, pénzügyi és pszichológus szakértőknél, ha úgy érzik, hogy a családi életükben szükségük van külső segítségre a fontosabb döntésekhez. A koronavírus miatti iskolabezárások alatt a vállalat, egyedülálló módon, akár 12 hetes tanítási szabadságot biztosított munkatársainak, amely alatt bérük 100 százalékát megkapták.
A rangos elismerést a kiíró civil szervezet azon vállalatoknak szánja, amelyek családbarát intézkedéseket vezetnek be, és ezeket beépítik a cég stratégiájába is. A díjra az idei kiírási időszakban több mint száz, Magyarországon működő vállalat pályázott, közülük választották ki azt a 39-et, akik méltónak bizonyultak a cím viselésére.
A családbarát kultúrájú szervezetek ellenállóbbak és hatékonyabbak, mint azok a vállalkozások, ahol a magánélet és a profitszempontok összhangjára kevésbé figyelnek – hangzott el a díjátadón. A munkavállalók lojálisabbak a családbarát cégekhez, a család szempontjainak figyelembevétele, a rugalmas és emberközpontú munkaszervezés pedig a termelékenységet is növeli. A díj tehát nem csak a társadalmi jólétet, a fenntartható társadalmi fejlődést szolgálja, hanem – a jó példák felmutatásán keresztül – a munka és a családi értékek összehangolásának révén a versenyképesség növelését, a gazdaság állóképességét is.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom sikeres kötvényaukciót tartott
- A Vodafone Magyarország nyerte az Év Családbarát Vállalata 2020 különdíját
- Az adesso csoport tovább bővül Magyarországon
- A Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telco szektorban
- PWC 2020: A tech szektor legvonzóbb munkahelye a Microsoft Magyarország
- A Cisco bejelentette szándékát, hogy megveszi a PortfoLion hazai startup befektetését
- Country manager poszttal erősít a Codecool
- 250.000 Ft bónusz járhat bárkinek, aki tehetséges IT szakembert ajánl az EPAM-nak
- A magyar gazdaság teljesítményét fokozza leginkább a Huawei Európában
- Az Eaton új munkatársakat toborozva kíván szerepet vállalni az energiaellátás átalakításában
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tapasztalt szakértőt igazolt szakmai vezetőnek az IndependAds
Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak lebonyolításában. A szakember érkezése új szintre emeli az ügynökség programmatic szolgáltatásait, még precízebb és hatékonyabb kampányok megvalósítását lehetővé téve.