A Médiaunió Alapítvány 2021-es társadalmi célú kampánytémája
A COVID-19 világjárvány Magyarország lakosságának életét is átalakította. A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma úgy véli, hogy egy társadalmi célú kommunikációval foglalkozó nonprofit szervezet nem engedheti meg magának, hogy ne az év mindenkit érintő, legfontosabb társadalmi témájával foglalkozzon.
A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta Kuratórium a 2021-es kampánnyal szeretné elérni, hogy a lakosság felismerje, a koronavírus-járványnak számos pozitív hozadéka is volt, mind az egyének életvitelében, mind a sorsközösséget vállaló családok körében. A Kuratórium ezért szeretné összegyűjteni és bemutatni a járvány pozitív tanulságait, a családok összetartását, szeretné hangsúlyossá tenni az emberek egymást segítő viselkedését, a példamutató cselekedeteket, a járvány során mutatkozó társadalmi szolidaritást. Sokan most értették meg a társadalmi kapcsolatok fontosságát, az idős emberek szükségleteit, az érintés fontosságát, a hétköznapi természetes dolgok, például egy családi ebéd jelentőségét.
A Kuratórium pályázatot hirdet a legszebb, legemberibb tanulságok összegyűjtésére, a legkedvesebb történetekből pedig kisfilmeket készít a Médiaunió Alapítvány.
„Nagyon nehéz megjósolni a járvány utáni helyzetet, de jó lenne a pozitív értékeket továbbvinni, megőrizni – mondta Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke. – Számomra is sokat jelentett a szerető családtagok jelenléte, közelsége, akik nagyon sokat segítettek a korlátozások nehéz időszakában. A karantén és a járvány nehezebb hónapjai alatt érezhető volt, hogy drámai »élmények« érnek minket, de mindeközben még inkább felértékelődött a család és a barátok szerepe. Az összetartozás érzését élhettük meg.”
„Felértékelődik az időfaktor is – tette hozzá Rudolf Péter –, hiszen nem tudjuk, mennyi időt tudunk együtt tölteni. Ezekben az idegőrlő hónapokban az idős emberek számára nem a vírus jelentette a legnagyobb problémát, hanem hogy sokan egyedül voltak, mivel a szerettei nem látogathatták.”
„Ha családod van, gazdag vagy” – mondta Somody Imre, amihez Csányi Sándor és Novák Péter hozzátette: „Bár a digitális kapcsolatokra is szükség van és a technika óriási segítséget jelentett mindenkinek, azért mégis az érintés szerepe értékelődött fel. Hogy van kit szeretnünk, ez a legfontosabb.”
A Médiaunió Alapítvány kurátorai valódi tanulságokon és történeteken alapuló kommunikációs kampányt szeretnének, ami egy mindenki számára elérhető pályázaton alapul. A pályázat meghirdetésére késő tavasszal kerülhet sor, a pályázat során kiválasztott példaértékű történetektől pedig azt remélik, hogy erősödik a társadalmi kohézió, az összefogásban rejlő erő és a család szerepe felértékelődik, ahogyan az idősek tisztelete és szükségeinek felismerése is. Így lesznek a pandémia pozitív hatásai hosszú távon is maradandók.
Kapcsolódó cikkek
- A történelem legnagyobb digitalizációs boomja zajlik napjainkban
- Jelentős veszteséget okoz a kiberbűnözés a vállalatoknak
- A Check Point Software cyber-biztonsági előjelzései 2021-re
- Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ
- A Fujitsu és a VMware felhőprojekttel támogatja a katalóniai egészségügyi dolgozókat
- Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba
- Zöldberuházások pótolhatják a válságban elveszett európai munkahelyeket
- 3 ok, amiért az automatizálás kulcsfontosságú a COVID-19 megjelenése óta
- KPMG CEO Outlook: A meglévő trendek erősödtek, de új kihívásokat is hozott 2020
- A munkavállalók többsége nem érzi úgy, hogy támogatást kap a digitális átálláshoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Valódi vagy manipulált? A Sony technológiája segít eldönteni
A Sony bemutatta a Camera Verify béta verzióját, amely a Camera Authenticity Solution új funkciójaként lehetővé teszi a fényképek hitelességi adatainak külső megosztását egy dedikált URL-címen keresztül. A fejlesztés célja, hogy támogassa a hírügynökségeket a digitális képek valódiságának ellenőrzésében – különösen az egyre kifinomultabb generatív mesterséges intelligencia térnyerésének idején.
Hatodszor is Családbarát Munkahely a Bridgestone Tatabánya
A tatabányai Bridgestone gyárat immár hatodik alkalommal ismerték el Családbarát Munkahely címmel. A „Vállalati értékvállalásunk egy támogató munkahelyért” című pályázat sikere megerősíti a vállalat hosszú évek óta követett gondoskodó szemléletét, mellyel egy egymást támogató, közösségközpontú munkahelyi kultúrát épít.
A Galaxy AI határai kitolódnak: 400 millió eszköz a célkeresztben
2024-ben a Samsung forradalmi lépést tett a mobil AI fejlődésében: bemutatta a Galaxy S24 szériát, és ezzel elindította azt az ambiciózus tervét, hogy év végéig több mint 200 millió eszközön tegye elérhetővé a Galaxy AI-t. A Galaxy AI azóta folyamatosan fejlődik, új szintre emelve az okostelefonos élményt – ma már a Galaxy S25 felhasználóinak több mint 70%-a rendszeresen használ AI-alapú funkciókat. Különösen kiemelkedő a Google Gemini népszerűsége, amely az új S széria készülékein háromszorosára növelte felhasználói bázisát.
Négy kijelzős dokkolóállomás, kompromisszumok nélkül
A holland székhelyű Club 3D, amely már több mint két évtizede fejleszt élvonalbeli számítógépes csatlakozási megoldásokat, most bemutatja legújabb univerzális dokkolóállomásait és hubjait. Ezek az eszközök forradalmasítják, ahogyan a felhasználók számítógépeikhez kapcsolódnak, alkotnak és működnek együtt.
Médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Médiatanács
Újabb médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület ugyanakkor eljárást indított a beszámolási kötelezettségüket nem teljesítő médiaszolgáltatókkal szemben.