A Médiaunió Alapítvány 2021-es társadalmi célú kampánytémája
A COVID-19 világjárvány Magyarország lakosságának életét is átalakította. A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma úgy véli, hogy egy társadalmi célú kommunikációval foglalkozó nonprofit szervezet nem engedheti meg magának, hogy ne az év mindenkit érintő, legfontosabb társadalmi témájával foglalkozzon.
A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta Kuratórium a 2021-es kampánnyal szeretné elérni, hogy a lakosság felismerje, a koronavírus-járványnak számos pozitív hozadéka is volt, mind az egyének életvitelében, mind a sorsközösséget vállaló családok körében. A Kuratórium ezért szeretné összegyűjteni és bemutatni a járvány pozitív tanulságait, a családok összetartását, szeretné hangsúlyossá tenni az emberek egymást segítő viselkedését, a példamutató cselekedeteket, a járvány során mutatkozó társadalmi szolidaritást. Sokan most értették meg a társadalmi kapcsolatok fontosságát, az idős emberek szükségleteit, az érintés fontosságát, a hétköznapi természetes dolgok, például egy családi ebéd jelentőségét.
A Kuratórium pályázatot hirdet a legszebb, legemberibb tanulságok összegyűjtésére, a legkedvesebb történetekből pedig kisfilmeket készít a Médiaunió Alapítvány.
„Nagyon nehéz megjósolni a járvány utáni helyzetet, de jó lenne a pozitív értékeket továbbvinni, megőrizni – mondta Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke. – Számomra is sokat jelentett a szerető családtagok jelenléte, közelsége, akik nagyon sokat segítettek a korlátozások nehéz időszakában. A karantén és a járvány nehezebb hónapjai alatt érezhető volt, hogy drámai »élmények« érnek minket, de mindeközben még inkább felértékelődött a család és a barátok szerepe. Az összetartozás érzését élhettük meg.”
„Felértékelődik az időfaktor is – tette hozzá Rudolf Péter –, hiszen nem tudjuk, mennyi időt tudunk együtt tölteni. Ezekben az idegőrlő hónapokban az idős emberek számára nem a vírus jelentette a legnagyobb problémát, hanem hogy sokan egyedül voltak, mivel a szerettei nem látogathatták.”
„Ha családod van, gazdag vagy” – mondta Somody Imre, amihez Csányi Sándor és Novák Péter hozzátette: „Bár a digitális kapcsolatokra is szükség van és a technika óriási segítséget jelentett mindenkinek, azért mégis az érintés szerepe értékelődött fel. Hogy van kit szeretnünk, ez a legfontosabb.”
A Médiaunió Alapítvány kurátorai valódi tanulságokon és történeteken alapuló kommunikációs kampányt szeretnének, ami egy mindenki számára elérhető pályázaton alapul. A pályázat meghirdetésére késő tavasszal kerülhet sor, a pályázat során kiválasztott példaértékű történetektől pedig azt remélik, hogy erősödik a társadalmi kohézió, az összefogásban rejlő erő és a család szerepe felértékelődik, ahogyan az idősek tisztelete és szükségeinek felismerése is. Így lesznek a pandémia pozitív hatásai hosszú távon is maradandók.
Kapcsolódó cikkek
- A történelem legnagyobb digitalizációs boomja zajlik napjainkban
- Jelentős veszteséget okoz a kiberbűnözés a vállalatoknak
- A Check Point Software cyber-biztonsági előjelzései 2021-re
- Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ
- A Fujitsu és a VMware felhőprojekttel támogatja a katalóniai egészségügyi dolgozókat
- Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba
- Zöldberuházások pótolhatják a válságban elveszett európai munkahelyeket
- 3 ok, amiért az automatizálás kulcsfontosságú a COVID-19 megjelenése óta
- KPMG CEO Outlook: A meglévő trendek erősödtek, de új kihívásokat is hozott 2020
- A munkavállalók többsége nem érzi úgy, hogy támogatást kap a digitális átálláshoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jelszómentes biztonság jövője
Most még egyszerűbb produktívnak lenni az eszközeinknek köszönhetően. Életmódunkat napjainkban jelentős összekapcsoltság jellemzi – az okostelefonoktól kezdve egészen az okosotthonokig. Azonban a kapcsolódással együtt nőhetnek az eszközeink és adataink biztonságával kapcsolatos aggodalmak is.
A Dreame négy új innovációt mutatott be a berlini IFA-n
A Dreame Technology, az innovatív háztartási készülékek gyártója Berlinben, az IFA technológia kiállításon mutatta be újdonságait, köztük a saját magát megemelő robotporszívót, a 360 fokos lézeres térképező funkciót, a minden kisállatszőrrel megbirkózó dupla kefés tisztítást, valamint az automatikus vízfeltöltő rendszert.
Megkezdődött a 2024-es Thermaltake RAM MOD Invitational 1. évada
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások egyik vezető márkája elindította a „2024-es Thermaltake RAM MOD Invitationalt”, egy évente megrendezésre kerülő versenyt, amely a világ minden sarkából összegyűjti a moddereket, hogy az előre kijelölt Thermaltake RAM-ot saját mesterművükké alakítsák. Idén hat moddert hívtunk meg Ausztriából, Olaszországból, Japánból, Thaiföldről és az Egyesült Királyságból, hogy alakítsák át a TOUGHRAM XG RGB D5 DDR5-memóriát.
Új európai vezetőt nevezett ki a Prologis
A korábban a magyar piacot is magában foglaló közép-európai régió ingatlankezelési és ügyfélélményért felelős igazgatójaként dolgozó Pavla Procházková mostantól az európai szintű vezetőség tagja lesz alelnöki pozícióban. Az előléptetés a vállalalton belüli szervezeti átalakítás része, amelynek célja a csapatok szorosabb összehangolása.
Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő mesterséges intelligencia szolgáltatást az EY Magyarország
Mesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország. A terület élén az MI területének két globálisan is kiemelkedő alakja áll: Erik Slooten vezető partner és Dr. Tilesch György vezető MI-szakértő. A bejelentett központ a hazai és a Közép-Kelet európai vállalatoknak, valamint a közszférának átfogó MI-megoldásokat szolgáltat, beleértve a stratégiaalkotást és technológiai megvalósítást is.