A Médiaunió Alapítvány 2021-es társadalmi célú kampánytémája

forrás: Prím Online, 2021. január 5. 09:37

A COVID-19 világjárvány Magyarország lakosságának életét is átalakította. A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma úgy véli, hogy egy társadalmi célú kommunikációval foglalkozó nonprofit szervezet nem engedheti meg magának, hogy ne az év mindenkit érintő, legfontosabb társadalmi témájával foglalkozzon.

A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta Kuratórium a 2021-es kampánnyal szeretné elérni, hogy a lakosság felismerje, a koronavírus-járványnak számos pozitív hozadéka is volt, mind az egyének életvitelében, mind a sorsközösséget vállaló családok körében. A Kuratórium ezért szeretné összegyűjteni és bemutatni a járvány pozitív tanulságait, a családok összetartását, szeretné hangsúlyossá tenni az emberek egymást segítő viselkedését, a példamutató cselekedeteket, a járvány során mutatkozó társadalmi szolidaritást. Sokan most értették meg a társadalmi kapcsolatok fontosságát, az idős emberek szükségleteit, az érintés fontosságát, a hétköznapi természetes dolgok, például egy családi ebéd jelentőségét.

 

A Kuratórium pályázatot hirdet a legszebb, legemberibb tanulságok összegyűjtésére, a legkedvesebb történetekből pedig kisfilmeket készít a Médiaunió Alapítvány.

 

„Nagyon nehéz megjósolni a járvány utáni helyzetet, de jó lenne a pozitív értékeket továbbvinni, megőrizni – mondta Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke. – Számomra is sokat jelentett a szerető családtagok jelenléte, közelsége, akik nagyon sokat segítettek a korlátozások nehéz időszakában. A karantén és a járvány nehezebb hónapjai alatt érezhető volt, hogy drámai »élmények« érnek minket, de mindeközben még inkább felértékelődött a család és a barátok szerepe. Az összetartozás érzését élhettük meg.”

 

„Felértékelődik az időfaktor is – tette hozzá Rudolf Péter –, hiszen nem tudjuk, mennyi időt tudunk együtt tölteni. Ezekben az idegőrlő hónapokban az idős emberek számára nem a vírus jelentette a legnagyobb problémát, hanem hogy sokan egyedül voltak, mivel a szerettei nem látogathatták.”

 

„Ha családod van, gazdag vagy” – mondta Somody Imre, amihez Csányi Sándor és Novák Péter hozzátette: „Bár a digitális kapcsolatokra is szükség van és a technika óriási segítséget jelentett mindenkinek, azért mégis az érintés szerepe értékelődött fel. Hogy van kit szeretnünk, ez a legfontosabb.”

 

A Médiaunió Alapítvány kurátorai valódi tanulságokon és történeteken alapuló kommunikációs kampányt szeretnének, ami egy mindenki számára elérhető pályázaton alapul. A pályázat meghirdetésére késő tavasszal kerülhet sor, a pályázat során kiválasztott példaértékű történetektől pedig azt remélik, hogy erősödik a társadalmi kohézió, az összefogásban rejlő erő és a család szerepe felértékelődik, ahogyan az idősek tisztelete és szükségeinek felismerése is. Így lesznek a pandémia pozitív hatásai hosszú távon is maradandók.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Valódi vagy manipulált? A Sony technológiája segít eldönteni

A Sony bemutatta a Camera Verify béta verzióját, amely a Camera Authenticity Solution új funkciójaként lehetővé teszi a fényképek hitelességi adatainak külső megosztását egy dedikált URL-címen keresztül. A fejlesztés célja, hogy támogassa a hírügynökségeket a digitális képek valódiságának ellenőrzésében – különösen az egyre kifinomultabb generatív mesterséges intelligencia térnyerésének idején.

2025. július 12. 17:59

Hatodszor is Családbarát Munkahely a Bridgestone Tatabánya

A tatabányai Bridgestone gyárat immár hatodik alkalommal ismerték el Családbarát Munkahely címmel. A „Vállalati értékvállalásunk egy támogató munkahelyért” című pályázat sikere megerősíti a vállalat hosszú évek óta követett gondoskodó szemléletét, mellyel egy egymást támogató, közösségközpontú munkahelyi kultúrát épít.

2025. július 12. 16:42

A Galaxy AI határai kitolódnak: 400 millió eszköz a célkeresztben

2024-ben a Samsung forradalmi lépést tett a mobil AI fejlődésében: bemutatta a Galaxy S24 szériát, és ezzel elindította azt az ambiciózus tervét, hogy év végéig több mint 200 millió eszközön tegye elérhetővé a Galaxy AI-t. A Galaxy AI azóta folyamatosan fejlődik, új szintre emelve az okostelefonos élményt – ma már a Galaxy S25 felhasználóinak több mint 70%-a rendszeresen használ AI-alapú funkciókat. Különösen kiemelkedő a Google Gemini népszerűsége, amely az új S széria készülékein háromszorosára növelte felhasználói bázisát.

2025. július 12. 13:50

Négy kijelzős dokkolóállomás, kompromisszumok nélkül

A holland székhelyű Club 3D, amely már több mint két évtizede fejleszt élvonalbeli számítógépes csatlakozási megoldásokat, most bemutatja legújabb univerzális dokkolóállomásait és hubjait. Ezek az eszközök forradalmasítják, ahogyan a felhasználók számítógépeikhez kapcsolódnak, alkotnak és működnek együtt.

2025. július 12. 12:01

Médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Médiatanács

Újabb médiaszolgáltatási jogosultságot újított meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület ugyanakkor eljárást indított a beszámolási kötelezettségüket nem teljesítő médiaszolgáltatókkal szemben.

2025. július 12. 10:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

IT-történelem: a hat ma is működő működő Apple‑1 egyike a Sotheby’s aukcióján

2025. július 9. 20:04

Nyár a képernyők előtt: hogyan védhetjük meg a gyerekeket a kibertérben?

2025. július 9. 10:29

A jövő már itt van: mesterséges intelligencia a K&H befektetési döntései mögött

2025. július 8. 14:52

2030-ra minden harmadik otthoni netkapcsolat vezeték nélküli lehet

2025. július 2. 13:07