Új EU-s gumiabroncscímke, amely még több információt nyújt a fogyasztóknak
2021 májusában új gumiabroncscímke kerül bevezetésre annak érdekében, hogy a fogyasztók átfogóbb tájékoztatást kaphassanak a gumiabroncsok különböző jellemzőiről. Az új címkén a gördülési ellenállás és a vizes úttesten való fékezés új szerkezetű osztályozást kapott, míg a zajteljesítményt ezentúl a decibelek száma, és az ennek megfelelő A, B vagy C betűk jelzik.
A végfelhasználók a címkén található QR-kód beolvasásával a választott gumiabronccsal kapcsolatos további információkhoz is hozzáférhetnek egy uniós adatbázisban. Egy másik újítás két olyan piktogrammal kapcsolatos, amelyek jelzik, hogy az adott gumiabroncs havas körülmények közötti tapadása megfelel-e az EU-ban alkalmazott típusjóváhagyási előírásoknak (azaz a „hópehely-tesztnek”), valamint olyan szegecs nélküli abroncsról van-e szó, amely az új ISO szabványnak megfelelő jégen való tapadást biztosít. 2021 májusától a nagy teherbírású haszongépjárművek gumiabroncsai (C3 osztály) esetében is elérhetővé kell tenni az EU-s gumiabroncscímke adatokat.
Az új címkén az A-C-ig terjedő osztályok változatlanok maradnak. A személygépkocsik és kisteherautók által használt C1 és C2 típusú gumiabroncsok esetében a korábban a gördülési ellenállás és a vizes úton való tapadás szempontjából az E osztályba tartozó abroncsok most a korábban üresen álló D osztályba kerülnek, amíg a korábban az F és G osztályba tartozókat most az E osztályba sorolták át. Ennek köszönhetően a címke egyértelműbbé és könnyebben érthető lesz.
A fogyasztók az abroncscímke jobb felső sarkában megjelenő QR-kód beolvasásával letölthetik az egyes gumiabroncsokról szóló további információkat. A QR-kód az adott termék EPREL adatbázisban (energiahatékonysági címkézés európai terméknyilvántartása) szereplő adatlapjára viszi az érdeklődőket, ahol a gumiabroncs összes címkeértéke mellett az adott modell gyártásának kezdete és vége is megtekinthető. A termékek adatlapjait a gumiabroncsgyártók külön-külön adják hozzá az EPREL adatbázishoz, és ahogyan ez korábban is történt, a megfelelő címkeosztályba sorolást is az illetékes gyártó kezeli.
Az új EU-s gumiabroncscímke célja, hogy a fogyasztók üzemanyag-hatékonyabb abroncsokat választhassanak, valamint, hogy a féktávolságokkal kapcsolatban is információkhoz juthassanak. A végfelhasználók és a kereskedelmi üzemeltetők számára is jelentős megtakarításokat eredményezhet az üzemanyagköltségek és az alacsonyabb kibocsátás szempontjából az alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkező gumiabroncsok alkalmazása. A vizes körülmények közötti tapadásra vonatkozó egyértelmű információk nagyobb közlekedési biztonsághoz vezetnek, míg az útzajjal kapcsolatos tájékoztatás célja a közúti forgalomból eredő zajszennyezés csökkentése.
A Continental mint gumiabroncs-szakértő, a piacon lévő kereskedelmi partnereknek is rendszeresen segít abban, hogy betekintést kaphassanak a gumiabroncsok világába. Mivel a leginkább a prémium abroncsairól ismert német technológiai vállalat az információk mellett szakértelmét és tapasztalatait is megosztja, megbízható partnernek számít a piacon. Az új EU-s gumiabroncscímke bevezetésének alkalmából a vállalat egyebek mellett egy külön weboldalt is készített, amelyen minden további információ megtalálható.
Kapcsolódó cikkek
- Hamilton és Rosberg újra rajthoz áll, ezúttal a világ legextrémebb versenyén
- Még fenntarthatóbbá válnak az emissziómentes járművek
- A Continental három díjat is elhoz a 2021-es CES innovációs díjátadóról
- Új országkoordinátor a magyarországi Continental csoportnál
- Lewis Hamilton is csapatot indít a jövőre induló Extreme E versenysorozatban
- Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental
- A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t
- Új technológiával gyártott Continental abroncsok
- Díjazták a Continental budapesti gyárát az „Év Gyára” megmérettetésen
- Órák alatt fejleszt önvezető megoldásokat a Continental és az NVIDIA számítógép klasztere
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar és szaúd-arábiai digitalizációs fórum Rijádban
A Magyar-Szaúd-Arábiai Digitalizációs Klaszter tagjainak részvételével lezajlott Rijádban a magyar és szaúd-arábiai digitalizációval foglalkozó vállalkozások közötti üzleti kapcsolatok erősítését célzó üzleti fórum.
Vidéki Otthonfelújítási Program: Támogatás már nyugdíjasoknak is
A Vidéki Otthonfelújítási Program 2025 januárjában indult, és a legújabb kormánydöntés értelmében most már a nyugdíjasok is részt vehetnek benne. Bár nehéz pontosan meghatározni, hogy mekkora költséggel kell számolni egy átlagos fűtéskorszerűsítés esetén, van néhány tényező, amelyek segítenek megbecsülni a kiadásokat. Szakértői segítség nyújt a szabályok és a lehetőségek közötti eligibilitásban.
Innovatív akkumulátorok a cseh vasút jövőjéért
Az ABB és a Skoda Group bejelentették első közös partneri együttműködésüket, amely mérföldkőnek számít a vasúti villamosítás területén. Az együttműködés első szakaszában az ABB innovatív Traction Battery Pro Series akkumulátorokat szállít, melyek könnyűek, kompaktak, és úgy lettek tervezve, hogy növeljék a járművek teljesítményét, miközben csökkentik a karbantartás és az állásidő szükségességét.
A magyar cégeknél háttérbe szorul a digitális átalakulás
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, és a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterséges intelligencia-láz is. A vállalatok rendkívül óvatosak és egyre kevesebb erőforrást fordítanak új termékek, szolgáltatások és digitális megoldások fejlesztésére, ami hosszú távon versenyképességi kihívásokat jelenthet.