Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács

forrás: Prím Online, 2021. február 4. 18:13

Pécsett és Kecskeméten is igen magas, 74 százalékos a helyi internetes portálok lefedettsége – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott új kutatásból. A testület elvégezte több rádiós frekvenciapályázat alaki vizsgálatát is, és nem megfelelő korhatár-besorolás miatt bírságot rótt ki a Rádió 1 szolgáltatójára. 

Rádiós pályázatok

Napirendre tűzte a Médiatanács a Budapest 98,0 MHz és a Budapest 89,5 MHz körzeti frekvenciák pályázataira beérkezett ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél hiánypótlásra szólította fel a Generációk Hangja Alapítványt és a Match Point Official Kft.-t, valamint alaki érvénytelenség miatt nem vette pályázati nyilvántartásba a Vibe FM Rádió Kft.-t; utóbbinál nyilvántartásba vette az egyedül pályázó Radio Plus Kft.-t. A grémium a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlat tartalmi vizsgálata keretében felvilágosítást kért a Médiahíd Kft.-től. 

 

Médiafelügyeleti döntések

A Rádió 1 szolgáltatójára 1,45 millió forintos bírságot rótt ki a testület, amiért a Balázsék című műsor egy novemberi adását – a szexualitást direkten tárgyaló beszélgetésrészletek ellenére – 16-os besorolás helyett csupán 12 éven aluliaknak nem ajánlottként tette közzé, és az este 21 és hajnali 5 óra közötti idősáv helyett reggel 6 órától sugározta. 

 

A grémium figyelmeztette a Balaton Televíziót, mert tavaly októberben egy reklámot két alkalommal az azt megelőző, a törvény által előírt figyelemfelhívó, megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját arra, hogy tegyen eleget a jogszerű magatartás követelményeinek.

 

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Pécsett és Kecskeméten a helyi történésekről tájékozódnak leginkább a helyi médiumokban

A tanács elfogadott egy tanulmányt a vidéki városok médiaellátottságáról, ugyanis a helyi médiumok csak elvétve kerülnek a kutatások fókuszába. A kutatás két eltérő adottságú megyeszékhelyre, Pécsre és Kecskemétre összpontosít. A felmérést a Psyma Hungary Piac- és Közvélemény-kutató Kft. tavaly novemberben végezte telefonon, 400-400 embert megkérdezve. A dokumentumból kiderül, hogy mindkét városban erőteljesen visszaesett a helyi tévék nézettsége: míg az országos tévék napi elérése Pécsett 59 százalék, Kecskeméten pedig 62 százalék, addig a helyi adások napi elérés aránypára 5 és 9 százalék csupán. Az egész országot tekintve a tévé visszaesése csak a hírműsoroknál érzékelhető, így ez helyi, specifikus médiapiaci jelenség. A sajtó olvasottságának jelentős csökkenése azonban országos – és globális – trend: a megkérdezettek 58 és 55 százaléka sem országos, sem helyi napilapot nem olvas. Hasonló a helyzet az internetes portálokkal, ahol mindkét városban 74 százalékos az elérésük (összeadva a heti és a napi eléréseket). Ehhez a médiapiaci helyzethez azonban nem társul közéleti aktivitás, és a megkérdezettek inkább az országos történéseket követik és nem a helyieket: Pécsett az emberek 34 százalékát érdeklik a lokális események, míg 49 százalékukat leginkább az országosak; ez az aránypár Kecskeméten 31 és 40 százalék. A helyi média preferálását mindkét városban a helyi események iránti érdeklődés váltja ki. A teljes dokumentum már olvasható az NMHH honlapján.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Innováció, amely hajtja a magyar gépipart – A Magyar Ipari Célgép Nagydíj eredményei

A Magyar Ipari Célgép Nagydíj ismét bebizonyította: a magyar mérnöki tudás nemcsak lépést tart a nemzetközi trendekkel, hanem képes azokat formálni is. Az idei versenyre 116 pályamunka érkezett, amelyek közül a legkiválóbbakat nyolc kategóriában díjazták. A zsűri további három különdíjat is kiosztott. Az ünnepélyes díjátadóra a Millennium Házában megrendezett Gépész Szalon keretében, több mint 350 iparági szakember részvételével került sor.

2025. június 21. 15:47

Új partnerprogramot indított az Apple hivatalos hazai forgalmazója

Az Apcom Hungary Kft., az Apple hivatalos magyarországi disztribútora új partnerprogramot indított Magyarországon, az Apple közvetlen támogatásával. A Distribution Partner Program (DPP) célja, hogy bővítse és megerősítse a hazai viszonteladói hálózatot, különös tekintettel a kis- és középvállalkozásokra. Ennek eredményeként az Apple termékek még szélesebb körben és könnyebben elérhetők lesznek a magyar vásárlók számára.

2025. június 21. 13:52

A győri egyetem újra a világ élvonalában

A győri Széchenyi István Egyetem ismét helyet kapott a Quacquarelli Symonds (QS) nemzetközi felsőoktatási rangsorában, amelyet június 19-én tettek közzé. Az intézmény továbbra is stabilan tartja pozícióját, elsősorban a fenntarthatóság iránti elkötelezettségének, szoros ipari kapcsolatainak, magas színvonalú oktatásának és sokszínű nemzetközi közösségének köszönhetően.

2025. június 21. 11:59

Interaktív robotikai élménynap az ELTE-n

Robotok, mesterséges intelligencia és interaktív technológiák várják az érdeklődőket egy izgalmas, egész napos program keretében.

2025. június 21. 10:13

Erőd a föld alatt – Nyílik Budapest legbiztonságosabb széfterme

Egyedülálló biztonsági paraméterekkel rendelkező új létesítménnyel bővül a magyar pénzügyi szolgáltatói szektor. A XIII. kerületben nyitja meg kapuit a SafeBank, a Foldana cégcsoport tagjaként, amely a Magyar Nemzeti Bank széfterme után az ország második legnagyobb ilyen jellegű létesítménye lesz.

2025. június 20. 20:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kis nyelvi modellek, nagy vállalati előnyök

2025. június 17. 11:38

Új szakértő irányítja a Yettel digitális fejlesztéseit

2025. június 12. 16:42

Diákötletek, amelyek jobbá tehetik a világot

2025. június 7. 13:55

Ők formálják a jövőt – díjazták a legtehetségesebb középiskolás innovátorokat

2025. június 1. 14:25