Valentin nap Magyarországon: elvárások és a valóság
A Picodi.com utánanézett milyen típusú ajándékokat szeretnének a magyarok kapni Valentin napra, mennyit szánnak a meglepetésekre, valamint, hogy elnyerik e a partner tetszését a választott darabbal.
A Valentin nap igen népszerű Magyarországon: A megkérdezett magyarok 75%-a ünnepli a szerelmesek napját és ugyanennyi meg is ajándékozza választottját ezen a napon.
Mit ajándékoznak a magyarok? A megkérdezett férfiak körében a leginkább választott ajándékok a parfüm (29%) és a virág (28%) lett. Nem sokkal maradt le a dobogós helyezéstől az édesség kategória sem (25%). A hölgyek részéről megosztóbbak voltak a válaszok, ők az édesség (19%) és a kézzel készített ajándékok (19%) mellett voksoltak.
Valamint az adatok alapján, mind a férfiak (14%) és a nők (11%) is reménykednek a szigorítások enyhítésében és bíznak egy esetleges éttermi romantikus vacsora keretében való ünneplésben.
Megkérdeztük azt is, hogy milyen ajándékra számítanak leginkább hazánkban, és az eredmények alapján úgy látszik a hölgyek éttermi romantikára (42%), virágra (37%), koncert vagy színházjegyre (24%), egy kis édességre (24%) és ajándékutalványra (24%) vágynak leginkább. A férfiak körében a legnépszerűbb ajándékok ugyancsak az éttermi randevú (28%), elektronikai termékek (28%), édességek (25%), és ajándékutalványok (25%) lettek. De az ételrendeléssel sem lövünk mellé, hiszen ez a kategória is 22%-ot kapott.
A legrosszabb Valentin napi ajándékok a szebbik nem szerint (egészen érthetően) a pénz (34%) lett. Ezt követik a háztartási gépek (30%), a plüssök (26%), elektronikai cikkek (25%) és alkohol (24%). A férfiak körében a legkevésbé kívánt meglepetések a plüssök (33%), és az alkohol (24%).
Valentin nap más országokban
A felmérés alapján megvizsgáltuk a Valentin nap pénzügyi oldalát is. Átlagosan Magyarországon 13.429 Ft-ot költünk Valentin napi ajándékozásra. A férfiak közel kétszer annyit szánnak erre a napra, mint a hölgyek (20.571 és 11.048 Ft).
A felmérésben résztvevő országok között, a legmagasabb összeget költő államok Hong Kong (102 €), az Egyesült Királyság (96 €) és Írország (92 €) lett. Magyarország (37 €) a 25. Helyet foglalta el a rangsorban a felmérésben résztvevő 38 országból.
2021-ben Magyarországon a leginkább választott ajándékok a parfüm (férfiaknál) és az édesség (nőknél). Lengyelországban a férfiak éttermi randevúval lepik meg párjukat leginkább, a hölgyek pedig parfümöt ajándékoznak többnyire. Ausztriában a virág és a ruha a népszerű választás. Vietnámban érdekes módon mindkét nem az ételrendelés mellett rakja le voksát, mint Valentin napi meglepetés. Az ír férfiak ékszert, a nők pedig édességet ajándékoznak az esetek többségében. Oroszországban pedig a koncert és színházjegyek, valamint az ételrendelés győzött, mint ajándékötlet a szerelmesek napjára.
A keresés módszertana
Ez a riport a több, mint 11.000 a felmérésben résztvevők válaszai alapján készült, 38 ország bevonásával, ahol a Valentin napot ünneplik. A valutaváltáshoz a 2021 januári átlagárfolyamot használtuk.
Kapcsolódó cikkek
- A járvány megmutatta: a rugalmas munkaidő és az emberi kapcsolatok a legfontosabbak
- Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat
- Mennyibe kerül Gamer-nek lenni?
- A történelem legnagyobb digitalizációs boomja zajlik napjainkban
- A biztonság a legfontosabb a magyaroknak
- Tovább növekszik a telefonos mobilnetet használók száma
- Black Week: egy hét az akciók szerelmeseinek
- Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
- Így dolgozunk majd a jövőben?
- Hány napot kell dolgoznunk egy iPhone 12 Pro-ért?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így tanultunk meg közlekedni – avagy a KRESZ története és oktatása Magyarországon
A KRESZ története jól mutatja, ahogy a közlekedés szabályozása a forgalom bonyolultságával együtt fejlődött. Alapvető célja mind a mai napig a biztonság növelése, ami azonban más-más hangsúlyt jelentett a történelem folyamán. A kezdeti időszakban a közlekedés alapszabályait alkották meg, ezt követte a motorizáció fejlődése miatt szükséges korlátozások beépítése a szabályozásba. Napjainkban pedig már az emberi tényezőt is figyelembe kell venni, azaz a biztonságot előtérbe helyező közlekedési kultúra kialakítása a feladat.
Tóth Orsolyát választották meg az MRSZ-OOH Szövetség elnökének
A Magyar Reklámszövetség keretein belül 2016 októberében megalakult Out of Home (OOH) Szövetség rendkívüli tisztújító taggyűlést tartott a nagy tiszteletben álló alapító elnök, Hantosi Bálint váratlanul bekövetkezett tavaly novemberi halála miatt. 9 év után az OOH tagozat tagjai Tóth Orsolyát, az M-METER Kutató és Elemző Kft. újonnan regnáló vezetőjét szavazták meg egyhangúlag a közterületi piaci szereplők érdekképviseleti csoportosulásának új vezetőjének.
A Samsung bemutatta 2025-ös monitorjait
A Samsung a CES 2025 First Look eseményén mutatta be idei Smart Monitor, Odyssey Gaming Monitor és ViewFinity termékcsaládját. A Smart Monitor M9 mesterséges intelligenciával továbbfejlesztett szórakozási lehetőségeket és hatékonyságot szolgáló funkciókat kínál, az Odyssey OLED G6 és Odyssey OLED G9 készülékek pedig az első olyan 27 colos 4K OLED képernyőjű gaming monitorok a vállalat történetében, amelyek emellett 500 Hz-es képfrissítési frekvenciával rendelkeznek. A legnagyobb, 16:9 képarányú 4K ViewFinity modell 37 colos kijelzővel fokozza a hatékonyságot.
Közösségi média nélkül ma már szinte lehetetlen érvényesülni
Lezajlott a magyar kommunikációs tér teljes platformizációja, így napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, akik nincsenek jelen a közösségi médiában. Egyebek mellett erről olvashatunk egy, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült friss kutatásban, amely minden eddiginél átfogóbb képet nyújt a magyarok tartalomfogyasztási szokásairól a Facebookon.
A QNAP megoldása egyszerűsíti a több helyszínes biztonsági mentést
A QNAP Systems, Inc., a számítási-, hálózati- és tárolási megoldások vezető innovátora bejelentette a Hybrid Backup Center bétaverzióját, egy SaaS-platformot, amely egyszerűsíti és központosítja a biztonsági mentések menedzsmentjét. Az egységes felülettel a Hybrid Backup Center lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy hatékonyan menedzseljék a Hybrid Backup Sync feladatokat több különböző helyen található QNAP NAS-on.