Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
Működési és üzemeltetési költségeik támogatására ítélt meg több mint 218 millió forintot közösségi rádiók és televíziók számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára szabálytalan termékmegjelenítés miatt, és figyelmeztette a Csaba TV-t, mert nem használta a reklámokat megkülönböztető jelzéseket. A grémium által továbbított bejelentések alapján a cseh társhatóság a magyar korhatár-besorolási szabályok betartására szólította fel a Film Mánia és a Comedy Central szolgáltatóit.
Kilenc rádió és huszonkét televízió kap vissza nem térítendő támogatást
A Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat idei első fordulójában összesen több mint 218,87 millió forintot ítélt meg harmincegy pályázatnak. Vissza nem terítendő forráshoz jut a ládbesenyői Irány TV, a szegedi TiszapART televízió, a TV Szentendre, a Kiskőrös Televízió, a Füzesabonyi Városi Televízió, a KisDuna TV Dunaharaszti, a Tatai Televízió, a Kistelek Városi Televízió, a csabacsűdi Kőrös Televízió, a Szentes Televízió, a berceli Gólya TV, a Hajdúnánási Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a tahitótfalvi Danubia Televízió, a pécsi Pannon Televízió, az RTV Szekszárd, továbbá a püspökladányi Sárrét TV, a Kék Kállótelevízió és a Ladány Televízió, valamint Budapesten a hatoscsatorna, a Hegyvidék Televízió és az Apostol TV. A rádiók közül a székesfehérvári Táska Rádió, a szentgotthárdi Radio Monoster, a debreceni FM90 Campus Rádió, a miskolci Csillagpont Rádió, a veszprémi Mária Rádió és a fővárosi Trend FM, a Klasszik Rádió 92,1, valamint a Magyar Katolikus Rádió 96,1 MHz-es és 92,3 MHz-es jogosultságai pályáztak sikeresen.
Rádiós pályázatok, médiafelügyeleti döntések
Ma a testület közzéteszi a Budapest – Astoria (belváros) telephelyű kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi használatára irányuló véglegesített pályázati felhívását. Az ajánlatokat március 17-én lehet majd benyújtani.
Összesen 300 ezer forint bírságot rótt ki a tanács az RTL Klub szolgáltatójára, miután augusztus végén a Reggeli című műsorszámának egyik adásában egy magánklinika bemutatásakor termékmegjelenítési szabályt sértett azzal, hogy a műsorszám a szolgáltatás igénybevételére ösztönzött, kiemelve a klinika felszereltségét, tulajdonságait.
A grémium figyelmeztette a Csaba TV-t, mert tavaly októberben egy reklámot ötször megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját a jogszerű magatartásra.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Az NMHH közbenjárására figyelmeztetett két csatornát a cseh társhatóság
A cseh társhatóság, az RRTV két, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Film Mánia és Comedy Central szolgáltatói nem sértették meg a cseh jogszabályokat, amikor előbbi júliusban A cápa című filmet, utóbbi pedig májusban a Family Guy című sorozatot korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. Mivel azonban a magyar jogszabályok alapján mindkettőt 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatta volna a csatorna, a társhatóság felhívta a szolgáltatók figyelmét arra, hogy tegyenek eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre.
Kapcsolódó cikkek
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
- Bíróságon támadták meg a Médiatanács Budapest 92,9 MHz-es frekvenciapályázatát
- Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.