A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait
A Fujitsu bevonja világszerte több mint 17 ezer munkavállalóját és velük együtt, közösen segítik az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG). A program SDG Tribes néven fut és lényege, hogy a dolgozók kiválasztanak az ENSZ 17 fenntartható fejlődési céljai (SDG) közül egyet vagy többet, amely(ek) iránt személyesen a leginkább lelkesednek, csatlakoznak egy SDG Tribe névre keresztelt virtuális globális közösséghez, és elkezdenek együttműködni kollégáikkal a világ minden tájáról a közös ügy előmozdításán.
A programot első lépésben a Fujitsu nyolc globális szolgáltatóközpontjának (Global Delivery Center, GDC) dolgozóira terjesztik ki (Kínában, Costa Ricában, Indiában, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Lengyelországban, Portugáliában és Oroszországban). Emellett a céges régiók közül elsőként a Fujitsu Americas dolgozói lépnek be teljes létszámban az SDG Tribe közösségekbe.
A kezdeményezés összhangban áll a Fujitsu célkitűzésével, mely szerint a vállalat a társadalmi bizalmat az innováció segítségével megerősítve munkálkodik a fenntarthatóbb világ megteremtésén. A globális kiterjesztést megelőző sikeres kísérleti projektben a Fujitsu globális szolgáltatóközpontjainak 5800 munkatársa vett részt Costa Ricából, Indiából, Portugáliából és a globális vezetői csapatból.
A szervezetek a társadalmi értékteremtésre összpontosítanak
„A társadalmi értékteremtés egyre inkább vezetői prioritás a világ szervezeteinél. Látjuk, mennyire motiváltak a fiatalabb generációk a társadalmi kihívások megoldása iránt, ami gyors ütemben megváltoztatja a cégvezetők gondolkodásmódját. A Covid utáni világba lépve arra számítunk, hogy a társadalom el fogja várni, hogy a vállalatok még inkább az emberek szükségleteit állítsák a középpontba” – mutatott rá Sarah-Jane Littleford, a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének felelős üzletviteli vezetője.
„Azzal, hogy az SDG Tribes programot a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetére és a Fujitsu Americas régióra is kiterjesztjük, szavak helyett a tettek erejével bizonyítjuk elkötelezettségünket. Globálisan felelős üzletvitelt ösztönző programunkkal összhangban a Fujitsu munkatársai már eddig is pozitív hatást fejtettek ki közösségeikben szerte a világon. Az SDG Tribes projekttel az azonos cél iránt lelkesedő kollégák ezreinek együttműködését ösztönözzük. Arra számítunk, hogy a program erősíteni fogja az összetartozás érzését csapatunkban” – tette hozzá a szakember.
Jobb és fenntarthatóbb jövő megteremtésén dolgozunk
Az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célja a jobb és fenntarthatóbb jövő megteremtését szolgálja mindenki számára, és egyebek mellett a szegénységgel, az egyenlőtlenséggel, a klímaváltozással, a környezetromlással, a békével és az igazságossággal kapcsolatos globális kihívásokkal foglalkozik. A Fujitsu SDG Tribes programján belül eddig a következő célok voltak a jelentkezők számát tekintve a legnépszerűbbek: egészség és jóllét, színvonalas oktatás, az éhezés és a szegénység megszüntetése.
Az SDG Tribe közösségek létrehozása is bizonyítja, hogy a felelős üzletvitel alapvető fontosságú a Fujitsu számára. Néhány példa a Fujitsu céljának megvalósítását szolgáló dolgozói együttműködésre:
- Kína: A Fujitsu GDC szorosan együttműködik egy xiani gyermekotthonnal, és több adományozási akciót is lebonyolított a Covid19-lezárások alatt és után. Maszkok és fertőtlenítőszerek mellett könyvekkel, ruházattal és játékokkal is ellátta a rászoruló gyerekeket.
- Costa Rica: A Fujitsu GDC partnerkapcsolatot alakított ki a Voces Vitales Costa Rica szervezettel egy évre szóló mentoringprogram lebonyolítására, amelynek célja a nemek közötti munkahelyi egyenlőség előmozdítása.
- Malajzia: A Fujitsu GDC virtuális iftar vacsorát és fényünnepet szervezett a munkavállalók és családtagjaik számára, hogy összehozza az embereket, és lehetővé tegye számukra a közösség érzésének megtapasztalását a lezárások idején. Az események vallási meggyőződéstől függetlenül, mindenki számára nyitottak voltak, így az érdeklődők közelebbről megismerhették ezeket az ünnepeket.
- India: A Fujitsu GDC több jótékonysági szervezetet is támogat Indiában. Ez a tevékenység a Covid19-lezárások idején is folytatódott.
• HelpAge India: Ez a szervezet az indiai idősek jogainak védelmén dolgozik, és hozzásegíti a rászorultakat a jobb és egészségesebb élethez.
• Akshaya Patra Alapítvány: Ingyenes ebédet biztosít az állami iskolák tanulóinak.
• Teach for India: Szponzori támogatással lehetővé teszi, hogy nagy presztízsű iskolák főmunkaidős tanárai szegényebb iskolákban is tanítsanak, és segítsék az ambiciózus diákokat tudományos és személyes céljaik elérésében.
• Maher Alapítvány: Hátrányos helyzetűeket, árvákat és prostitúcióból, koldulásból és gyermekmunkából megmentett utcagyerekeket támogat.
• School Health Annual Report Program (SHARP) civil szervezet: Tudományos alapokon kidolgozott egészségvédelmi programot valósít meg iskolás korú gyerekek számára.
- Fülöp-szigetek: A Fujitsu GDC régóta együttműködik az oktatás terén a manilai Makabata Alapítvánnyal és a cebui SOS Gyermekfaluval. A közös munka a Covid19-lezárások idején is folytatódott videós távoktatás formájában. A foglalkozások témája olyan hasznos készségek elsajátítása volt, mint például a Microsoft Office használata és az alapszintű kódírás. Lebonyolítottak egy ételekkel, kultúrával és nyelvvel foglalkozó, japán nyelvű oktatássorozatot is a Fujitsu japán munkavállalóinak bevonásával. Ezért a kezdeményezésért a Philippines GDC 2020 decemberében elnyerte a Fülöp-szigeteki gazdasági térség hatósága, a PEZA kimagasló közösségi projekteknek járó díját.
- Lengyelország: A Fujitsu GDC elindította a ‘GRiP Scouts’ kezdeményezést, amellyel munkavállalói gyermekeit készíti fel a felelős és gondoskodó állampolgári létre. A tananyag a következő témákat foglalja magában: emberi jogok, a multikulturális munkatársi csapat tagjai által tartott nyelvórák, kaktuszkertépítés és környezetvédelmi alapismeretek, mindfulness.
- Portugália: A Fujitsu GDC PIN Academyvel ápolt kapcsolata hosszú időre tekint vissza. A partnerség keretében a vállalat workshopokat szervez és képzést biztosít tanulási nehézségekkel küzdő fiataloknak. A cél felkészíteni őket arra, hogy a megfelelő készségekkel felvértezve, kellő magabiztossággal lépjenek be a munka világába.
- Oroszország: Felelős üzleti tevékenységével a Fujitsu GDC első helyet szerzett Kazany város legjobb közösségi projekteknek kiírt versenyében. A Fujitsu GDC csapatának tagjai szorosan együttműködnek a környék állatmenhelyeivel, sétáltatják a kutyákat és segítenek a takarításban. A Covid19-világjárvány idején a csapat tápszert és tisztítószereket is biztosított a menhelyek számára, hogy továbbra is el tudják látni a magukra hagyott állatokat.
A Fujitsu globális szolgáltatási szervezete a különböző földrajzi erősségeket a Fujitsu technológiai képességeivel és mélyreható iparági szakértelmével ötvözve nyújt 7x24 órás globális támogatást. Folyamatos figyelmet fordít a csapat továbbképzésére, tökéletesíti gyakorlatát, és beágyazza az agilis alapelveket a szolgáltatásnyújtás minden mozzanatába, hogy segíteni tudjon ügyfeleinek valós időben legyőzni a kihívásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Búcsút inthetünk az egyszer használatos műanyagoknak
- A Fujitsu 10 petaflop teljesítményű szuperszámítógépet szállít Portugáliába
- A frissített Fujitsu LIFEBOOK modellek magasabb szintre emelik a produktivitást
- A Bosch 2020-ban a vártnál jobban teljesített
- Egy fenntarthatóbb digitális világ segíthet elkerülni a mostanihoz hasonló kríziseket
- Praktikus fejlesztések a LIFEBOOK modelleknél
- Megvan a legfenntarthatóbban működő cégek toplistája
- A Fujitsu szerint jönnek a dezinformációs támadások
- A Vodafone kisméretű SIM kártyái tavaly több mint másfél tonna műanyagtól óvták meg a bolygót
- Hatalmas lökést adhat a fenntarthatóságnak a világjárvány
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?