Hamarosan a bankok működését is segítheti az Ecomate app

forrás: Prím Online, 2021. március 1. 12:01

Hamarosan a bankok is bevezethetik az ff.next Ecomate alkalmazását, amely a piacon egyedülálló módon ötvözi a pénzügyi edukációt és környezeti tudatosságra nevelést. Az Ecomate tavaly októberben elnyerte a Vodafone Digitális Díj Bolygónk és Fenntarthatóság kategóriájának megosztott első helyezését, a zöld banki alkalmazás fejlesztése azóta pedig jelentősen felgyorsult. 

Az ff.next és az Ecomate Solutions Kft. közösen, a GreenUp GmbH-val karöltve fejlesztett digitális megoldása, az Ecomate olyan innovatív, mobile-first termék, amely ötvözi a pénzügyi edukációt és a környezeti tudatosságra való nevelést. A megfelelő design és fejlesztési szakértelem, pénzügyi befektetők, iparági szakértők és tanácsadók, valamint a szükséges “zöld” tudás bevonását a három cég szoros együttműködése teszi lehetővé. Az applikációban nyomon követhetőek a személyes pénzügyek, amelyhez egy személyes karbonkibocsátást monitorozó rendszer is társul. Az Ecomate segítségével a felhasználók nem csak az ökológiai lábnyomukat csökkenthetik, de könnyen kézben tarthatják kiadásaikat és előre megtervezhetik költségvetésüket is. Az alábbi termékvideóból az érdeklődők részletes képet kaphatnak az elérhető funkciókról és az alkalmazás nyújtotta lehetőségekről is.

 

 

Muck Iván, az ff.next társalapítója és ügyvezetője elmondta: „A fejlettebb piacokon már a tradicionális pénzintézetek is nagymértékű befektetéseket hajtanak végre a zöld bankolás területén, illetve a fiatalabb generációk számára egyre inkább alapvető igénnyé válik a környezetünk és ökológiai lábnyomunk figyelembevétele banki szolgáltatások használatakor is. A green banking termékeket illetően ugyanakkor csupán az elkövetkező időszakban érkezhet meg az áttörés, így rendkívül izgalmas számunkra, hogy a legújabb piaci igényekre reagálhatunk innovációnkkal!”

 

Az Ecomate 2020-ban elnyerte a Vodafone Magyarország Alapítvány által meghirdetett Vodafone Digitális Díjat, az így elnyert pénz nyeremény révén a következő fázisba léphet a fejlesztési folyamat. Ennek részeként a következő időszakban újabb zöld banki funkciók kerülnek kialakításra az applikációban.

 

 

Az ff. next a megoldás end-to-end termékfejlesztéséért felel: a csapat a felhasználói felület teljeskörű megtervezése és a megfelelő ügyfélút kutatása és kialakítása mellett a megoldás teljeskörű implementációját végzi mobil platformokon az alkalmazásokhoz tartozó háttérrendszerek fejlesztésével együtt, emellett az Ecomate termékstratégiájának kialakításában is kulcsszerepet vállal. Az alkalmazásra felhasználása rendkívül széleskörű lehet, hiszen a közép-kelet-európai társadalmak több mint 20%-a*  egyáltalán nem rendelkezik megtakarítással. A szakmai útmutatás hiánya azt eredményezi, hogy a fogyasztók döntéseiket impulzusokra, valamint barátaik és családtagjaik tanácsára alapozzák. A személyes pénzügyi menedzsment és az online számlaszolgáltatások újratervezése és újragondolása elkerülhetetlen. A környezettudatos felhasználók is kihívásokkal néznek szembe, mivel általánosságban elmondható, hogy kevés olyan megoldás van jelenleg a piacon, amely útmutatást és átláthatóságot biztosít a felhasználóknak költési szokásaik ökológiai következményeivel kapcsolatban. A GoHenry szerint a Z generációs ügyfeleik 40%-a érez közvetlenül felelősségét bolygónk megóvásáért. A pénzintézetek most kezdik felfedezni a környezettudatos banki megoldások iránti igényt, a Barclays például nagy összegeket fektet be annak érdekében, hogy megőrizhesse versenyképességét az olyan fintech vállalatokkal szemben, mint a Doconomy, a bunq vagy az Almond, amelyek már megfelelő, zöld banki megoldásokat nyújtanak a felhasználóknak. 

 

Kőszeghy Tamás, az Ecomate Solutions Kft. társalapítója elmondta: „Csodálatos érzés egy olyan projektben részt venni, mely nemcsak a pénzügyi tudatosságot fejleszti, de hozzájárul a bolygónk hosszútávú fenntarthatóságához. Az Ecomate az egyre komplexebb pénzügyi termékek és szolgáltatások világába hozza el az átláthatóságot és egyszerűséget a felhasználók számára, segítve számukra az álmaik megvalósulását, valamint a váratlan pénzügyi helyzetek elkerülését.”

 

_____________________

*  Forrás: Eurostat

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális egészség új szintre emelve

A Samsung Electronics Magyarország, a világ legnagyobb okostelefon- és fogyasztói elektronikai gyártójának hazai képviselője, stratégiai együttműködésre lép a Doktor24-gyel, Magyarország egyik vezető egészségügyi szolgáltatójával. Az együttműködés célja a magyarok egészségének és jóllétének javítása olyan digitális funkciók és személyre szabott orvosi szolgáltatások kombinációja révén, amelyek célzottan a metabolikus szindróma megelőzésére és kezelésére irányulnak.

2024. szeptember 10. 20:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03