A magyarok kétharmada visel okoseszközt a csuklóján
Kimagaslóan népszerűek az okoseszközök a magyar felhasználók körében – ez derült ki a Huawei Technologies Hungary közel nyolcezer választ összesítő online felméréséből. A válaszadók 63 százaléka visel okosórát, vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak van vezeték nélküli fülhallgatója, a megkérdezettek 12 százalékának pedig okosmérlege, vagy vérnyomásmérője is.
Az okoseszközök a sportolás és az egészségmegőrzés terén bizonyulnak a leghasznosabb társnak: a felhasználók kétharmada használja eszköze edzésfunkcióit, 57 százalékuk pedig rendszeresen méri vele a véroxigén-szintjét is. A vásárlók elsősorban azokat az okoseszközöket keresik, amelyek egyszerűen összekapcsolhatók meglévő okostelefonjukkal, vagy notebookjukkal, hosszú ideig bírják egy feltöltéssel és kényelmes viseletet biztosítanak.
A Huawei Technologies Hungary online felmérésében arra kereste a választ, mennyire népszerűek a különböző okoseszközök a magyarok körében, melyek a legfontosabb szempontjaik egy ilyen termék megvásárlásakor, és jellemzően mely funkcióit használják.
Tudatos választás
A felmérés szerint válaszadók közel 63 százaléka rendelkezik okosórával és okoskarkötővel, 54 százalékuk pedig használ vezeték nélküli fül-, vagy fejhallgatót. Továbbá mintegy 12 százalékuk használ olyan okoseszközöket, amelyek egészségük megőrzésében segítenek, például okosmérleget, vagy vérnyomásmérőt, és mindössze 15 százalékuk nem használ semmilyen okoseszközt.
Az okoseszközök vásárlásánál a legfontosabb szempont a kompatibilitás, azaz a válaszadók 64 százaléka az alapján választ, hogy az egyszerűen összekapcsolható-e a már meglévő okostelefonjaival, számítógépével és egyéb eszközeivel. Szintén rendkívül fontos a felhasználók számára a hosszú üzemidő, 63 százalékuk számára ez a vásárlás egyik elsődleges kritériuma. Ezt követi a termék ára (59%), valamint a kényelem – 57,5 százalék tartja a vásárlásnál szempontnak, hogy az okoseszköz kényelmes viselet legyen. A márka és a design sem tartozik a legfőbb kritériumok közé vásárlás előtt (41% és 39,9%), ugyanúgy, ahogy a termék különleges, egyedi funkciója sem (23,5%).
Kihasznált funkciók
A legtöbben sportoláshoz vagy egészségügyi funkcióik méréséhez használják okosóráikat/okoskarkötőjüket. Az edzéshez vagy futáshoz a felhasználók 63 százaléka használja okoseszközét, 77 százalékuk pedig kifejezetten örülne, ha készüléke vízálló lenne. Az alvásfigyeléshez, vagy a véroxigén szint méréséhez 57 százalékuk választja a sokat tudó hordozható készülékeket. Ugyanakkor sokan (60%) nézik meg rajtuk az okostelefonjukra érkező értesítéseket is. Ezen kívül a rövid telefonhívásokat (28,5%), valamint a telefonjuk alapfunkcióinak elérését (30%) is ezen végzik. A telefonba épített okos asszisztenst azonban alig (5,7%) hívják elő.
Az okosórás fizetési lehetőséget még kevesen használják (13,5%), azonban egyre többen szeretnék kipróbálni a fizetést lehetővé tévő technológiákat: a vásárlás előtt állók 35 százaléka kifejezetten olyan készüléket keres, ami rendelkezik NFC chippel és képes a mobilfizetésre.
Folyamatos kapcsolat
A kérdőívet kitöltők 58 százaléka tudatosan olyan eszközöket vásárol, melyeket könnyedén össze tud kapcsolni már meglévő okostelefonjukkal, vagy laptopjukkal. És szintén fontos számukra, hogy eszközeik márkától függetlenül is kapcsolódjanak egymáshoz. 21 százalékuk figyel arra, hogy azonos gyártó eszközeit vásárolja a funkciók teljes kihasználása érdekében.
„Még az általunk vártnál is nagyobb népszerűségnek örvendenek a különféle okoseszközök a magyar felhasználók körében. A felmérés világosan rámutatott, hogy a felhasználók számára a hosszú üzemidő és a minőség mellett, hogy az okoseszközeik zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolódjanak egymáshoz” – mondta Nagy Ivett. A Huawei Technologies Hungary Fogyasztói üzletágának marketingigazgatója hozzátette, hogy a Huawei ezért is kínál többek között olyan okosórákat és vezeték nélküli fülhallgatókat, amelyek ugyanúgy, egyszerűen csatlakoztathatók a különféle rendszereken – Android, iOS – futó okostelefonokhoz és egyéb eszközökhöz is.
Kapcsolódó cikkek
- Aszimmetrikus dizájnnal jön a Huawei új összehajtható telefonja
- Az 5G által fenntarthatóbbá és környezetbarátabbá válik a világ
- Egyre nagyobb teljesítményű napelemes rendszereket telepítenek a magyar háztartások
- Az Erste Bank George alkalmazása elérhető a Huawei AppGallery-ben
- Mindössze 6 grammos a Huawei legújabb okoskarkötője
- Teljesen megújul a Huawei közösségi oldala
- Elindította Magyarország első, élő 5G-s ipari felhasználását a Huawei
- Megérkezett Magyarországra a HONOR Wi-Fi 6 Plus routere
- Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat
- Kutatás: ezek a mobilappok a legnépszerűbbek a magyarok körében
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Amikor a jövő megérkezik: autonóm drónok a csomagszállítás szolgálatában
Ha csomagszállító drónokra gondolunk, sokak lelki szemei előtt futurisztikus képek jelennek meg: lebegő szerkezetek hozzák a megrendelt terméket egyenesen a kertkapuhoz vagy az erkélyre. A valóság azonban ennél jóval árnyaltabb. A legnagyobb kihívás az, hogy ezek az eszközök önállóan, biztonságosan és megbízhatóan tudjanak tájékozódni a gyakran kiszámíthatatlan városi környezetben.
A jövő egészségfigyelése a csuklón és az ujjbegyen: itt a HUAWEI új TruSense fejlesztése
A Huawei egészség- és fitnesztechnológiai ökoszisztémája új mérföldkőhöz érkezett: a vállalat legújabb innovációja, a HUAWEI TruSense System most egy elosztott szuperérzékelő modullal bővül. Ez a fejlesztés a 2024-ben bevezetett rendszer lehetőségeit bővíti, új távlatokat nyitva a tudományosan megalapozott, átfogó egészségmonitorozás terén.
Vidd magaddal a zenét – Ismerd meg a PartyKing1 hangfalcsaládot
A LAMAX PartyKing1 termékcsalád a zene és a mobilitás tökéletes egyensúlyát kínálja. Ezek a kompakt, könnyen hordozható Bluetooth hangfalak lenyűgöző hangteljesítménnyel érkeznek, hogy bármilyen alkalmat felejthetetlenné tegyenek. A háromféle modell – 80, 100 és 200 wattos teljesítménnyel – minden igényt lefed, legyen szó otthoni filmezésről, baráti összejövetelről vagy akár szabadtéri buliról.
A Sony új szintre emeli a zoomobjektívek világát
A Sony legújabb újdonsága, az FE 50-150mm F2 GM, a világ első olyan teleobjektívje, amely 150 mm-es gyújtótávolságot és állandó F2 rekeszértéket kínál. Az objektív 50 mm-es normál látószögű kezdőpontjától egészen 150 mm-ig zoomolható, mindezt rendkívül nagy fényerő mellett. A kiváló optikai teljesítmény és a nagy fényerejű rekesznyílás ötvözete a csúcskategóriás fix objektívek képminőségéhez hasonlítható. Ez a sokoldalúság lehetővé teszi, hogy egyetlen objektívvel lefedjük a különféle fotós és videós helyzeteket, témákat.
Mini projektor, óriási élmény – Fedezd fel a ViewSonic M1 Maxot
A vizuális megoldások terén vezető ViewSonic Corporation új taggal bővítette díjnyertes M1 sorozatát: megérkezett az M1 Max intelligens LED-projektor. A modell a 360 fokban elfordítható, 3 az 1-ben állványának köszönhetően nyerte el az iF Design díjat, és kifejezetten azoknak készült, akik gyakran úton vannak, de nem szeretnének lemondani a kiváló szórakozás élményéről.