Webinárium az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövőjéről
Az Ecommerce Hungary által 2021. április 8-ra szervezett webináriumon tech vállalatok, a civil és egyetemi társadalom jeles képviselői, valamint hatósági szakértők vitatják meg az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövőjét.
Az Ecommerce Hungary Egyesület célja a magyar e-kereskedelmi piac működési feltételeinek fejlesztése és javítása. A COVID-19 járvány által generált változásokra reagálva, az egyesület feladatának tekinti az e-kereskedelmi piachoz és annak fejlesztéséhez kapcsolódó kihívások és lehetőségek meghatározását. A vitára egy igen intenzív digitalizálási időszakban és az Európai Uniónak a digitális politika irányadó szabályozásának továbbfejlesztésére tett erőfeszítéseinek idején kerül sor.
A szervezőktől kapott információ szerint a panelbeszélgetés során arra a nehéz kérdésre akarnak választ adni, hogy „Mi az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövője?”. A különböző szektorokból meghívott szakértők célja az e-kereskedelem jelenlegi jogi keretrendszerének, valamint jövőjének feltérképezése és megvitatása. A webinárium során átbeszélik az e-kereskedelmi és tech vállalatokra vonatkozó jogi kérdéseket, majd ennek alapján értelmezik a szektor jelenlegi játékszabályait, illetve a Digitális Piacok Törvénye és Digitális Szolgáltatások Törvénye alapján várható változásokat. A kerekasztal fő célja, hogy bemutassa a két jogszabály hatálybalépésével járó potenciális lehetőségeket és kihívásokat.
A panelbeszélgetés részvevői:
Fejes Gábor - partner, Oppenheim Ügyvédi Iroda
Várkonyi Balázs - az Extreme Digital és az eMAG Hungary vezérigazgatója
Berezvai Zombor – vezető közgazdász, GVH
Bőgel György – Professor of Management, CEU
Ormós Zoltán - E-Commerce Hungary
Az esemény moderátora Maier Norbert, a Copenhagen Economics vezető közgazdásza.
A nyilvános webináriumhoz bárki kapcsolódhat, illetve az esemény Facebook oldalán élő adásban követhetik a panelbeszélgetést 2021. április 8-án, közép-európai idő szerint 10 órától.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar webshopok is átvehetik az e-kereskedelmi óriás módszerét!
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- A mesterséges intelligencia lehet a túlélés kulcsa a ruházati- és divat cégek számára
- Egyeztetést kezdeményezett a jogalkotókkal az Ecommerce Hungary
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- A DHL is támogatja az e-kereskedelmet
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
- Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén
Az elmúlt évek egyik legkiemelkedőbb magyar eredményét érte el Vida Ákos az Egyesült Államokban, Ohio államban megrendezett ifjúsági tudományos világversenyen. A háromdimenziós nyomtatás továbbfejlesztését célzó projektjével Ákos saját szakterületén ezüstérmet szerzett. Már a döntőt megelőzően is magára vonta a zsűri figyelmét, és két különdíjat is elnyert: az Auto Care Association 5000 dolláros díját, valamint a Patent and Trademark Office Society 500 dolláros elismerését.
A Schneider Electric közreműködésével jött létre Dél-Európa új digitális átjárója
A Digital Realty megnyitotta Kréta szigetén, Heraklion városában új, szolgáltató-semleges adatközpontját, a HER1-et. A létesítmény kulcsszerepet tölt be a nemzetközi, regionális és helyi tenger alatti kábelek összekapcsolásában, támogatva a felhőszolgáltatókat, távközlési cégeket és tartalomszolgáltató hálózatokat (CDN-eket) abban, hogy hatékonyabban szolgálhassák ki a mediterrán régiót.