Mennyi időbe telne kiolvasni a világ legjobb bestseller köteteit?

forrás: Prím Online, 2021. április 20. 17:13

A Picodi.com analízis csapata kiszámolta mennyi időt vesz igénybe a világ bestsellereinek elolvasása.

Gyakran előfordul, hogy a mozikban és streaming platformokon sikeressé váló filmek és sorozatok híres könyvek filmadaptációi. A „Trónok harca”, az egyik legnézettebb tévésorozat sem kivétel. A népszerű sorozat George R. R. Martin „A tűz és jég dala” című fantasy regénye alapján jött létre. A sorozat két utolsó kötete ugyan még nem jelent meg, de így is már 5 kötetet olvashattak ki a rajongók. A Westeros világának felfedezése egy átlagos olvasó számára 124 órát jelent – ez a leghosszabb idő az összehasonlításban.

 

 

 

A második helyet a rangsorban ugyancsak egy varázsló foglalja el – Harry Potter. Milliók nézték meg a mozikban a J. K. Rowling által írt könyvek filmadaptációit. A varázslóvilág olvasása ebben az esetben 83 órát vesz igénybe.

 

A harmadik helyen egy modern kori vámpír love-sztorit találunk az amerikai Stephenie Meyertől, az „Alkonyat”-ot – 4 kötet tartozik hozzá, ami összesen 43,5 órányi olvasást jelent.

 

A legkevesebb időt igénylő könyvek olyan címeket tartalmaznak, mint a „Kis herceg” Antoine de Saint-Exupéry-től (1 óra), „Alice csodaországban” Lewis Carroll-tól (2 óra) és „Az alkimista” Paulo Coelho tollából (3 óra).

 

Habár a világ legnépszerűbb könyveinek listáját amerikai és brit szerzők uralják, nem csak az ő műveik a legeladottabak a világon. A milliós számban elkelt világsikerek között szerepel „A rózsa neve” Umberto Eco-tól (Olaszország, 16 óra), „Száz év magány” Gabriel García Márquez-tól (Kolumbia,11 óra), vagy a „A Mester és Margarita” Mihail Bulgakov tollából (11 óra) és Vladimir Nabokov „Lolitája” (10,5 óra) – mindkettő orosz szerzőtől.

 

Ha napi 8 óra olvasással számolunk, akkor az ezen sikerkönyvek elolvasása közel 58 napot venne igénybe.

 

A keresés módszertana

A világ bestsellereinek rangsorában a világ több mint 30 millió példányban eladott kötetei szerepelnek. Az olvasás ideje azon a feltételezésen alapult, hogy egy átlagos magyar nyelvű olvasási idő percenként 250 szót vesz igénybe.

 

Források

Marc Brysbaert – Hány szót olvasunk percenként? Az olvasási arány áttekintése és metaanalízise.

Picodi.com

Kulcsszavak: könyv Picodi.com Picodi

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Repülésbiztonság minden szinten

Egy híján százhúsz éve ünnepeljük május 10-én a madarak és fák napját. A kezdeményezés Chernel István ornitológus nevéhez fűződik, a célja pedig már a kezdetektől az, hogy felhívja a társadalom figyelmét a környezetvédelem, ezen belül a madarak védelmének fontosságára. Ebből az alkalomból a Hortobágyi Madárpark – Madárkórház Alapítvány munkáját mutatjuk be, amelyet immár több mint 10 éve támogat a magyar légiforgalmi szolgálat.

2021. május 10. 19:27

Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

2021. május 10. 17:32

Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly

A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét. A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. 

2021. május 10. 15:49

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

2021. május 10. 13:44

Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

2021. május 10. 12:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35