Életmentő drónok fejlesztésén dolgozik a Vodafone Csoport
Sikeres drónkísérletet mutatott be a Vodafone és az Ericsson. A megoldásnak köszönhetően olyan alapvető sürgősségi szolgáltatások válnak elérhetővé, amelyek orvosi felhasználása akár életet menthet. A kísérlet számos, az egész társadalom javát szolgáló technológia alapját adhatja a jövőben, amelynek legnagyobb nyertese az egészségügyi, kereskedelmi és ipari szállítmányozás.
A németországi Aldenhovenben, a Vodafone 5G Mobility Lab-ben sikeres drón koncepciópróbát vitt véghez a Vodafone és az Ericsson. A két vállalat a hálózati adatok felhasználásával lefedettségi térképeket készített, melyek lehetővé teszik a drónok számára, hogy olyan területeken nyújtsanak gyors és hatékony segítséget, amelyen a földi mentőegységek nem, vagy csak korlátozottan bevethetők. A megoldás lehetővé teszi, hogy gyorsan és könnyen megtervezhető legyen a drónok útvonala, úgy, hogy azok közben végig kapcsolatban maradnak az irányító központtal, még akkor is, ha kikerülnek a látókörből. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy lehetséges baleset esetén a kórházak bizalmas adatok megadása és közlése nélkül hálózati információt tudnának igényelni, hogy drónt küldhessenek a baleset helyszínére. A drónok egészségügyi felhasználására korábban is volt már példa: pár hónapja Spanyolországban a Vodafone egy tesztszimuláció részeként egy 5G hálózaton kommunikáló drónnal küldött defibrillátort egy szívrohamot kapó páciens segítségére.
A fejlesztések kapcsán Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy folyamatosan keresik azokat a területeket és megoldásokat, ahol a digitalizáció felhasználása társadalmilag hasznos tud lenni. „Mobilhálózatunk egy végtelenül gazdag adatbázis, amelyet felelősségteljesen és biztonságosan tudunk hasznosítani a közjó érdekében. A drónok társadalmilag hasznos felhasználásának példája, csupán egy, a jövőben várható sok felelősségteljes alkalmazás közül. Sok előnnyel jár, egyebek mellet könnyebben észlelhetővé válnak a tűzesetek, az orvosi eszközök szállítása leegyszerűsödik, és a vállalkozásoknak is segít a hatékony rövidtávú szállítmányozásban."
A Vodafone számos területen segítette digitális megoldásaival az egészségügy fejlődését – Magyarországon tavaly január végén indították el az Országos Mentőszolgálattal közösen az ÉletMentő applikációt, amely a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. Az indulás óta az alkalmazást már több mint 530 ezren töltöttek le és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget.
2019-ben egy OncoVR nevű, virtuális valósággal foglalkozó megoldást támogatott a szolgáltató, ami daganatos betegség kezelése idején teszi elviselhetőbbé gyerekek számára a korházban töltött időt.
Kapcsolódó cikkek
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija
- Elkészült a tömeg-lélegeztetőrendszer prototípusa az Óbudai Egyetemen
- Hamarosan lezárul a jelentkezés a Vodafone Digitális Díjra
- Már közel hatezren töltötték le a mydronespace mobilalkalmazást
- Forradalmi újítás a visszérsebészetben
- A Gartner hetedik alkalommal nevezte meg a Vodafone-t piacvezető IoT szolgáltatóként
- Normál nyitvatartással és szolgáltatásokkal, biztonsági létszámkorlátozással nyitottak a Vodafone üzletei
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- Egyre népszerűbb a telemedicina
- Elindult a sebeszem.hu weboldal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sintra AI: Az új digitális asszisztens
A mesterséges intelligencia (AI) ügynökök egyre több területen jelennek meg, céljuk pedig a mindennapi munka megkönnyítése. A Sintra AI, egy új platform, azt ígéri, hogy segít automatizálni a napi feladatokat, így csökkentve az adminisztratív terheket. De vajon érdemes belevágni?
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.