A járvány után kissé csökkenhet a távmunka szerepe

forrás: Prím Online, 2021. április 29. 10:05

A koronavírus válság okozta pandémiás helyzet hatására a távmunka elkerülhetetlenül a mindennapok részévé vált. Annak érdekében, hogy teljesebb képet kapjunk a vállalatokra gyakorolt hatásokról, a GKI Zrt. egy 969 vállalatot tartalmazó felmérést végzett, amelynek nem része a multinacionális vállalatok köre. Azt vizsgáltuk, hogy milyen hatással van az irodapiacra, azon belül a vállalati irodaterületek megoszlására a pandémiás helyzet. 

A válaszokból kiderült, hogy egy átlagos magyar, nem multinacionális vállat 129 nm2 irodaterület birtokolt 2021 márciusában. A mikróvállalkozások esetén az átlag 66 nm2, a kisvállalatoknál 140 nm2, a középvállalatoknál 298 nm2, a nagyvállalatok esetében pedig 509 nm2. Az irodaterület kétharmada (70%-a) a vállalkozások tulajdonában áll, és alig harmada (30%-a) bérelt. Ugyanakkor a közép vállalatok esetében a bérelt irodaterület aránya 41%, míg a mikróvállalatok esetében pedig csupán 23%. A vállalat tulajdonában álló irodaterületek a mikróvállalkozások és a kisvállalatok esetében nagyobbak, mint a bérelt területek, míg a közép- és nagyvállalatok esetében ennek az ellenkezője igaz.

 

Vállalatok átlagos irodaterülete négyzetméterben (becsült érték; 2021. március)

 

Forrás: GKI Zrt. 

 

A következő 1 évben a bérelt irodaterülettel rendelkező vállalatok 94%-a nem tervez változtatni a meglévő bérleményén, 4%-uk tervezi csökkenteni és csupán 1%-uk tervezi növelni. A saját tulajdonú irodaterülettel rendelkező vállalkozások esetén a vállalatok 92%-a nem tervez változtatni a meglévő területén, 3%-uk csökkenteni és 5%-uk növelni tervezi azt. Ez azt jelzi, hogy a járvány hatására a kkv-k és a hazai nagyvállalatok csökkenteni tervezik a távmunkát.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05